Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
17.8.2011 14:48
Tulipas siivoiltua tallia ja samalla silmään osui tuo gessun pelkääjän kahva joka on ollut irti viimevuoden norjanreissusta lähtien kun jäi vähän "hävöksiin" sillon. Nyt sitten masentelin sen takaisin, ja sitä ennen maalailin sen uudelleen mattamustaksi. Yllättävän paljon vaikuttaa pyörän takapään ulkonäköön onko kaffa paikallaan vai ei, muchos parempi kun kahva on paikallaan
20.8.2011 14:19
Takapään pilalle hapettuneet vilkut tuli vaihdettua, ar125 joutui lainaamaan omiaan tähän kun kyllästyin takavilkkujen toimimattomuuteen. toinen on ollut jo tovin piemeänä, toinen pimeni pari päivää sitten. Ei paljon polttimoiden vaihto auttanut kun polttimoiden pesät olivat kadonneet hapettumisen myötä
Samalla sitten tuli käsiteltyä muoviosia turtlen black waxilla, aikalailla positiivisia kokemuksia vielä ainakin, takalokari oli tätä ennen harmaa, nyt on taasen musta
Samaan vahinkoon tuli tilattua uus takanakki rengasonlinesta, tällä kertaa continental. Pirellistä oli hyviä kokemuksia mutta nyt kokeiluun conti.
30.8.2011 16:14
Nyt sitten se conti tuli, hitto että on vaikeaa tulla tuonne sipoon tallille navigaattorilla, joutui taas kerran opastamaan DPD:n lähettiä puhelimessa kädestä pitäen että löysi perille...
ei saatana.
Vielä kun kehittäisi jostain aikaa sen verran että ehtisi kyseisen kumin alle ruuvaamaan, kämpän remppaamista ja kirpustakin menee nyt kuun taitteessa leima kylmäksi ellei käy tarjoomassa konttorille.
2.9.2011 7:29
Jep. Viimeinkin kuvia koko moposta nettiin, löytyy tuolta gallerian puolelta
rengas ei ole vielä vanteella. ei vaan oo saanut aikaseks, mutta on melko tuore kumi 1511 paistettu
Tulpat vaihtelin joutessani, niitä ei ole vielä kertaakaan tullut vaihdettua.
6.9.2011 23:15
Ihan kiva pyörä tää suzuki. Tässä kuva omastani:
7.4.2012 22:52
Tulipa tämäkin kaiveltua esille talven jäljiltä. uudet öljyt+suodatin+ilmansuodatin tuli vaihdeltua. samaten kaasuttimiin 122,5 suuttimien tilalle 127,5 kokoiset kun stormilta ei löytynyt 125 kokoisia. käy meinaan vieläkin laihalla, koska hiflown suodatinpanos virtaa reippaasti vapaammin kuin vakiopanos koska tästä mallista puuttuu silloin imuäänenvaimennus. tulipa samalla puhdistettua kaasuttimet ja tarkistettua alipaineluistien toiminta.
keula sai taas kerran uudet tilkkeet ja uudet öljyt. molemmat mittarinvalot vaihtuivat tyttökaverin toimista toimiviin malleihin. Pientä sipistelyä tällekkin niin voidaan kausi aloittaa, kunnon pesu ja vahaus+vanteiden läpikäynti autosolilla. continentaalikin ehti jo viimesyssynä alle, ihan fiksun oloinen kumes on, varmasti ainakin hintansa väärti.
8.4.2012 20:51
Olipas taas taistelu, ei meinannu mopo millään alkaa käymään kunnolla. meinasi usko jo loppua, viittasi bensapulaan vaikka hana, neulaventtiilit ja pääsuuttimet oli niinkuin pitikin. sitten tuli mieleen tyhjentää tankki ja hakea tuoretta menovettä ja avot! johan alkoi pyörä rokkaamaan niinkuin pitääkin. oudon tarkka tuntuu tämä viissatku olemaan siitä että millaista lientä on tankissa, kyllähän toi 750:skin vähän vastusteli mutta kävi ja kulki ylivuotisella aineella, nyt on kylläkin molemmissa tankit täynnä tuoretta gasoa.
ps. tämä on myynnissä, jos kiinnostusta löytyy hyvin huolletulle ja pidetylle viissatkulle niin yv:tä kehiin!
8.4.2012 23:17
Itse asiassa kuullut yllättävän monelta että ei ole pyörä lähtenyt tulille viime vuoden litkuilla, liittyneekö näihin uusiin e5 ja e10 liruihin? Jossain ainakin bongasin spekulaatiota että varastoituu huonommin mitä enemmän etanolinsotkua mukana?
9.4.2012 1:22
Höpö höpö, jawa römpötti menemään ihan niinkuin aina! Samantien tyhjäkäyntiä siististi startista ja vain pari ylimääräistä polkaisua.
9.4.2012 8:55
Epoksi kirjoitti:Itse asiassa kuullut yllättävän monelta että ei ole pyörä lähtenyt tulille viime vuoden litkuilla, liittyneekö näihin uusiin e5 ja e10 liruihin? Jossain ainakin bongasin spekulaatiota että varastoituu huonommin mitä enemmän etanolinsotkua mukana?
Vähän olen samaa miettinyt. Paljon on foorumeilla ollut käymisongelmia jotka ovat lähteneet uudella bensalla. Oli myös itselläni.
9.4.2012 12:00
Siis kyllähän tämä kävi, jotenkuten. tyhjää kävi jotenkuten siivosti muttei kestänyt kunnolla kierroksia ja ei varsinkaan käynyt ajossa kunnolla, pätki, ampui ryki ja paukkui vaan. nyt kylläkin pelaa mallikkaasti. koskahan lie oppisi tyhjentämään tankin tai laittamaan säilöntäainetta sinne?
9.4.2012 12:04
Tomppade kirjoitti:koskahan lie oppisi tyhjentämään tankin tai laittamaan säilöntäainetta sinne?
Ei sitä tankkia kannata ainakaan tyhjentää. Täyteen mahdollisimman vähäviinaista bensaa ja lisäksi säilöntäainetta. Pysyy kaasarit ja tankki korroosiolta suojattuna.
31.5.2012 14:49
Jaha, ei mennytkään sitten myyden tämä mopo. tyttökaveri otti ja omi pyörän ja en kuulemma saakkaan myydä tätä...tanaperkele. noh, ei sillä, ajelkoon nyt kun on niin innostunut. kilsoja on tainnut kertyä toista tuhatta tälle vuotta jo. Keula pitää edelleen mehut sisällään, etujarrupalat pitäs vaihtaa, ne onkin jo ostettu! lucas/trw merkkiset, kai noillakii ajelee. eteen en ole tainnutkaan tähän koskaan paloja vaihtaa, taakse kerran. Venttiilien säätöä tässä mietitään että pitäs tehdä, menee varmaan juhannuksen jälkeiselle viikolle, jos reissuun lähdetään ni kärrään pyörän pajalle siks aikaa ni on valmiina kun tullaan takaisin.