Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

7.7.2010 0:05

-Makke- kirjoitti:
mza kirjoitti:
Että kyllä se moottoripyöräkin sattuu kun se tulee kahtasataa yli...


Radaltahan noita tapauksia muistaa itse kukin, mut siitä ei ollut nyt kyse.

Paranemisia!


Kyllä tuo parisataakiloinen mötkäle sattuu yhtälailla kadullakin esim. jalankulkijaan törmätessä. Olen itsekin teilannut joskus naapurinkakaran ojan pohjalle kun jostain syystä hyppäsi suoraan eteeni kun olin kääntymässä kotipihaan... omasta pyörästä katkesi peili ja kakara sai kylkeensä kauniin mustelman. Vielä tähänkään päivään mennessä mulle ei ole selvinnyt mitä lapsi oikein ajatteli hypätessään pyörän eteen... mutta olen aika varma ettei kokeile enää toista kertaa. :)

7.7.2010 15:36

Joo ja esim. sivustapäin törmätessä se tulee auton sisään, jos vauhtia on enemmälti. Varmasti pääsee hengestään jos niikseen käy.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008081 ... 6_uu.shtml


Siinä on kyseessä 130kg piikki, jota ajettu 2-päältä, vauhtia on voinut olla siis maksimissaan 140-150km/h. Laita tohon 100kg massaa lisää ja nopeutta 1/3 lisää esim. niin voi kuvitella että liike-energiaa löytyy.

http://www.tilannehuone.fi/images/infok ... 2_muok.jpg


Tossa mp-onnettomuus, jossa 2 autossa ollutta luokkaantui vakavasti ja motoristi kuoli. Vauhtia ollut PALJON -> auton kylkeen-> auto katolleen. Mun mielestä tollanen kaahaaminen jossa keulitaan miltei 200km/h taajamassa, ja vammautetaan 2-ihmistä pysyvästi, ei ole yhtään sen sallitumpaa kuin autokaahaus. Jälkimmäistä varsinkaan ei voi laittaa autoilijan piikkiin, ei kukaan kuvitelle että risteävää tietä tulee moottoripyörä nelinkertaista nopeutta suhteessa nopeusrajoitukseen.


Syrjäteillä kaahauksesta olen kyllä aivan samaa mieltä, ei siinä motoristi vaaranna yleensä kuin itsensä.

7.7.2010 17:44

SMRacing kirjoitti:Syrjäteillä kaahauksesta olen kyllä aivan samaa mieltä, ei siinä motoristi vaaranna yleensä kuin itsensä.


Unohdin tosiaan mainita, että todellakin syrjäteillä kaahauksen "hyväksyttävyydestä" kirjoitin ja jos oikein ymmärsin niin tässäkin Jesso loukkasi itsensä syrjäisellä tienpätkällä. (???)

Tuskin kukaan täysjärkinen puolustelee taajamassa kaahailua... Merkki pienestä se vain on.

8.7.2010 22:03

Hohhoh, vaikka en tiedä tämän tapauksen faktoja, niin silti pystyy rivien välistä lukemaan kuskin henkisen kypsyyden mopon sarviin... :roll:

9.7.2010 18:48

^ Ja tän topikin asiapitoisuuden ( ??? )

Siinähän arvotte :nörtti:

11.7.2010 1:32

olisi ihan mielenkiintoinen kuulla kuljettajan itse kertoma tarina tapahtuneesta. onhan kaveri ihan kunnossa jo?

11.7.2010 2:43

välzy kirjoitti: onhan kaveri ihan kunnossa jo?


"Kunnossa" on varmaankin väärä sana.... :roll:

19.7.2010 11:41

Jooooooo! Kunnossa ollaan. En mä tässä rupee itseäni puolustelemaan, helvetin tyhmästi tuli ajettua eikä siitä mihinkään pääse. Tuuria kävi, koska liu'uin turva-aidan alitse ruskeasannan tien päädyssä. Tukipilareita 1,5m välein ja pyörä meni toisesta väliköstä. Polvi operoitu, reisiluu poikki ja sääressä vakava murtuma, kuitenkin parnemaan päin kaikki paikat.. Samanlaistahan jalasta ei ikinä enään tule, mutta kuulemma täysin normaalisti pystyy kävelee, hölkkäilee ja näinpäin pois. Polvi on ainoa mikä huolestuttaa. Töölössä tuli 17 aurinkoista päivää vietettyä.

Vauhtia ei tosiaan ollut mitään aivan järkyttäviä, mutta senverran kuitenkin liikaa, ettei ollut hiekkasella asfaltilla mitään tehtävissä. Itse rykäsin pyörän kyljelleen, koska en olisi ehtinyt pysähtyä ennen turvakaidetta.

19.7.2010 21:45

Noh.. Onkos ajatuksia vielä ostaa pyörä ensikaudelle?

19.7.2010 22:04

Decide kirjoitti:Noh.. Onkos ajatuksia vielä ostaa pyörä ensikaudelle?


Eipä vielä ole tullu mietittyä, suitsaan ihastuin! Polkupyörän ehdottelijoille ikäväna infona, aijon vielä mopon ostaa, kun ajokunto sen sallii. Toki virheistä opin yleensä kerralla ja kunnolla, ikävä kyllä yleensä aina kantapään kautta. Vaikkei oppiskaan, ni tällänen onnettomuus pyöris jokatapauksessa mielessä kun mopon kyytiin seuraavan kerran hyppää.

Ylityksistä senverran, 176@100 puoltyhjällä moottoritiellä, seuraavan muutaman kilometrin ajan ei todettuja ylinopeuksia. Tiellä jolla kaaduin, ARVIOITIIN n.100km/h hetkellisesti rajoituksen ollessa 80km/h. Vauhtia ei kaatumishetkellä hirveästi yli 50km/h ollut. Tilannenopeus jokatapauksessa liian kova. :nörtti: