Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

18.4.2010 9:30

CBR tuntui paljon raskaammalta hiljaisissa nopeuksissa, mutta kivampi sillä oli ehkä mutkapätkiä ajaa. Tämä tuntuu jotenkin kankealta, tosin 100km jälkeen omat ajotaidot nyt on mitä on.. Enemmän munaa näissä äänissä ainakin on, pyörän suurin ostosyykin oli V2 :)

Kiitoksia! Olen itsekin erittäin tyytyväinen vanteisiin, ne harmaat olivat järkyttävät. Suunnitelmissa on leveämpi takasvingi & vanne ensitalvena, jos tämä niin kauan tulee pysymään, eikä suurempia ongelmia ilmene.

Tämän talven muutokset olivat:

-Vanteiden reunojen kiillotus & keskiöiden maalaus
-Maalaus Nissanin gun metal grey
-Halpis slipari
-Fatbar
-Peilit (kuvissa vielä vanhat)
-Vilkut, kilpiteline yms pikkuhilpettä..
-Kiillotusta!

Kuva

Kuva

Ps.Galleriassa muutama kuva valmiista pyörästä!

8.5.2010 23:25

Tallipäivän saldo oli paljon vahausta ja:

Kuva

Pyörä hengitti keuliessa huohottimen kautta öljyä ilmanputsariin, jonne sitä kertyi sen verran, että putsari öljyyntyi. Otin huohotinletkun irti ilmanputsarista ja rakensin öljynkeruuastian letkun päähän. Huohotinletku menee kuvan säiliöön, jossa päässä reikä (kone pääsee hengittämään) ja öljyt pysyvät säiliössä. Koneen sammuessa öljyt valuvat takaisin koneeseen. Mielestäni säiliöstä tuli melko siisti, kiinnike pitää vielä tehdä.
Ps. Säiliö tehty tyttöystävän tyhjästä hiuslakkapullosta ;)

Galleriaan lisätty myös pari turhaa kuvaa, sekä ajokuva!
Viimeksi muokannut x-arttu-x päivämäärä 16.10.2010 17:06, muokattu yhteensä 2 kertaa

19.5.2010 20:48

Naisista on kerraki hyötyä. :D Hieno vehe! Noi hyvin näkyvät runkoputket Cometeissä jotenki tuo semmosta pirteää ulkonäkölisää. (: Oon aina tykänny näitten lukonäöstä.

19.5.2010 21:00

Todella hyvän näköinen laitos. :P

4.7.2010 22:08

Mitään ei ole pyörälle tapahtunut, paitsi ajoa. Kerrankin näin!

Antakaas jotain kommenttia pyörästä ;)

16.10.2010 17:09

Prätkä toimi kesän ajot hienosti, ajettua tuli noin 3500km. Nyt tämä olisi myynnissä mielestäni halvalla hinnalla, 3300€ käteisellä. Ostakaa joku nätti ja melko uusi prätkä ensi kesäksi!

MYYNTI-ILMOITUS

16.10.2010 23:06

Eihän tuo pahan hintainen ole, mut just tällä hetkellä mikään ei oikeen mene kaupaksi... :roll:

Mitä tilalle?

19.10.2010 16:42

No näinhän se on, keväällä varmasti menee sitten.

Pitää nyt olla tylsä tätä foorumia kohtaan, mutta harrasteautoa tekee mieli. Ja välillä venettä.. Katsotaan nyt vaikka tämäkin pysyisi :)

6.11.2010 15:38

Eihän syksyisin mikään kauppa käy, joten otetaanpa talven projektiksi tämä, jos saisi taas astetta enemmän omaan makuun sopivaksi.

Koko viime kesän häiritsi silmää, kun perä on liian alhaalla. Irrotin eilen takasvingin kyllä tässäkin tapauksessa järkevintä on korottaa pidemmillä "koiranluilla". Tästä ei nyt sen enempää kun on niin helppo päivitys, mutta päätös on myös tehty leveämmästä takavanteesta & renkaasta. Jos jollain kokemusta projektista tai muuta tietoa niin saa esittää täällä mielellään ;) Hommaan on varattu koko talvi aikaa, eli mahdollisimman paljon tehdään itse. En hae mitään överi-lookkia, vaan R1 (tai vastaava) vanne riittää kyllä.

Ketjulinjaa pitää siirtää noin sentti ulospäin ja mietin, että voisiko tämän toteuttaa vain eturattaan akselin pidentämisellä? Käytännössä pitänee teettää uusi pidempi akseli.

No, katsotaan jos seuraavaksi taas ollaan viisaampia. Tallille ->

6.11.2010 17:14

x-arttu-x kirjoitti:Ketjulinjaa pitää siirtää noin sentti ulospäin ja mietin, että voisiko tämän toteuttaa vain eturattaan akselin pidentämisellä? Käytännössä pitänee teettää uusi pidempi akseli.


Itse tekisin tuon offset eturattalla:
http://www.pingelonline.com/product_pho ... ockets.jpg

Löysin jopa pienellä googletuksella sivun josta voi tilata rattaan halutunlaisella offsetillä.
http://www.powerlinks.co.uk/sprockets.html

Kun kerta alat päivittämään R1 osilla, niin laita vaikka keula myös? :P

6.11.2010 20:41

-Makke- kirjoitti:Kun kerta alat päivittämään R1 osilla, niin laita vaikka keula myös? :P

Aivan, ja helpottaisihan se etuvanteenkin vaihdossa, saisit suoraa yamahan akselin keulaan kiinni ja levyjen/satuloiden kanssa kikkailu jäisi kokonaan pois ;) . Puhumattakaan r1:n usd:n tuomasta massiivisuudesta nakupyörän keulalla, vaikka aika hyvältä näyttää tuo vakiokin. Tosin etuvanteen ja jarrujenhan pitäisi tuossa tapauksessa olla myös yamahasta...

7.11.2010 12:51

Eiei etuvanne eikä keula ole vaihtumassa :lol: Mulle riittää hyvin tuo keula, enkä varsinkaan ulkonäöllisesti näe syytä vaihtaa sitä.

Tuo offset-eturatas on varmasti järkevin tapa, kiitoksia linkeistä erittäin paljon! 7mm on varaa levittää ketjulinjaa ennen kun ottaa runkoon kiinni. R1 vanne olisi 6" leveä (nykyinen 5") joten ketjulinja muuttuisi 1,27cm ulommas, jos R1 vanteessa takaratas on samalla etäisyydellä keskiöstä. Eli tässä kohtaa varmaan joutuu tekemään jotain muutoksia, jotta saa sopimaan mutta eiköhän tuo onnistu.

Nyt monipuolaista vannetta metsästämään!

7.11.2010 17:26

Eikös perä nouse lyhyemmillä koiranluilla? :nörtti:

Mutta hyvältä kuulostaa suunnitelmat muuten ;) Honda CBR:ssähän on suht samannäköiset vanteet kuin tässä, mutta muistaakseni 6-puolaiset ja tässä 5-puolaiset? En kyllä ole leveydestä varma onko ihan kuutta tuumaa.. :roll:

7.11.2010 19:24

tanskude kirjoitti:Eikös perä nouse lyhyemmillä koiranluilla? :nörtti:

Kyllä, kaverin piikkidetsistä aikanaan lyhennettiin niin kyllä se perä nousi.

7.11.2010 21:23

Juu kirjoitusvirhe :)

Pitää noita vanteita etsiä, pitää olla nimenomaan 6-tuumaa. Muuten jutussa ei ole mitään järkeä, kun nyt jo 5-tuumanen. Yllättävän paljon tuo tuuman ero tekee ulkonäöllisesti kun vertailin kaverin R1:seen. Jos jollain kaverilla tms on sopiva vanne myynnissä, niin kannattaa ottaa yhteyttä!