Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

19.9.2009 21:46

markketo kirjoitti:Se normikeulasen 05 vuotisen keula on kuitenkin ilmeisesti eri kuin 04 vuotisen, ei meinaan sopinut 03-04 tarkoitettu ohjausiskari normikeulalla olevaan 05 vuotiseen. Ja värityskin siinä on 05...


ei 05 oo mitään normikeulaa vaan usd-keula. jos siinä mopossa on normikeula, niin se on 04 tai vanhempaa vuosimallia... :x

20.9.2009 14:06

isoEGO kirjoitti:
Tuuningmaster kirjoitti:
AVK:lta korjatut pyörät 50cc> pitää käyttää rungonmittauksessa missä ei saa löytyä 2mm enempää mittapoikkeamaa valmistajan arvoihin tai muuten pyörää ei saa edes kilpiin.

En väitä että avk pyörät olisivat täydellisiä helmiä, mutta ovatpa ainakin varmasti ammattilaisten syynämiä ja yleensä hyvin huollettujakin.


teoriassa noin, käytännössä asiat ei ihan noin aina mee ja vaikka se runko ois kuinka suora, niin lommoja, naarmuja, repeämiä yms. niistä voi löytyä, ilman että niitä on mittauksessa havaittu.

näitä tapauksia on nähty missä lommot on paklattu piiloon ja maalattu runko uusiks. :roll:

mitenkä niin ne 2-kilpiset on hyvin huollettuja yleensä? :eek:
Niitä lommoja, naarmuja ja repeymiä saattaa samalla tavalla löytyä vaikka kyse olisi ihan yksikilpisestä pyörästä, ei myyjää kannata ihan sinisilmäisenä uskoa... Jos runkolaserilla mitataan ja kaikki mittaukset suoritetaan asianmukaisesti kuten se yleensä on tapana tehdä, niin miten sieltä voisi päästä vääntyneellä rungolla pyöriä läpi?

Suurin osa AVK-pyöristä on uudehkoja tai takuu-ajalla rypättyjä, näin ollen niistä yleensä myös löytyy täydellinen huoltokirja. Tai sitten omalle kohdalle on vaan sattunut kolme kertaa hyvä tuuri :lol:.

21.9.2009 12:03

Tuuningmaster kirjoitti:Niitä lommoja, naarmuja ja repeymiä saattaa samalla tavalla löytyä vaikka kyse olisi ihan yksikilpisestä pyörästä, ei myyjää kannata ihan sinisilmäisenä uskoa... Jos runkolaserilla mitataan ja kaikki mittaukset suoritetaan asianmukaisesti kuten se yleensä on tapana tehdä, niin miten sieltä voisi päästä vääntyneellä rungolla pyöriä läpi?



ei kai kukaan oo kiistänytkään etteikö yks-kilpisessä vois löytyä vaikka mitä? pointti oli vaan se, että vaikka se avk:n tähtivaihdokki ois kuinka "ammattilaisen" syynäämä ja tarkistama, niin ei se ole mikään tae siitä että se pyörä ois hyvässä kunnossa. runkovaurioita on helppo "naamioida" paklaamalla ja maalaamalla, koneen kannakkeisiin(runkoon tai koneeseen) tulee "helposti" murtumia/repeämiä jne. vikoja, joita ei runkomittauksessa näe. mun mielestä suora runko ei oo automaattisesti sama asia kuin ehjä runko... :roll:

mun mielestä on päivän selvä juttu, että sellasen varmasti "romuks" ajetun pyörän(vaikka ois sitten kuinka siistin näkönen rempan jälkeen) arvo on jotain ihan muuta kuin sellaisen siistin peruspyörän, missä ei kaatumisen/kolaroinnin jälkiä löydy.

toki se pyörähän voi olla lunastettu ihan pikkulippojen ja pyörä on kärsinyt vain pieniä kosmeettisia vauroita, mutta mistäpä se ostaja sen voi tietää...

21.9.2009 15:49

isoEGO kirjoitti:
ei kai kukaan oo kiistänytkään etteikö yks-kilpisessä vois löytyä vaikka mitä? pointti oli vaan se, että vaikka se avk:n tähtivaihdokki ois kuinka "ammattilaisen" syynäämä ja tarkistama, niin ei se ole mikään tae siitä että se pyörä ois hyvässä kunnossa. runkovaurioita on helppo "naamioida" paklaamalla ja maalaamalla, koneen kannakkeisiin(runkoon tai koneeseen) tulee "helposti" murtumia/repeämiä jne. vikoja, joita ei runkomittauksessa näe. mun mielestä suora runko ei oo automaattisesti sama asia kuin ehjä runko... :roll:

mun mielestä on päivän selvä juttu, että sellasen varmasti "romuks" ajetun pyörän(vaikka ois sitten kuinka siistin näkönen rempan jälkeen) arvo on jotain ihan muuta kuin sellaisen siistin peruspyörän, missä ei kaatumisen/kolaroinnin jälkiä löydy.

toki se pyörähän voi olla lunastettu ihan pikkulippojen ja pyörä on kärsinyt vain pieniä kosmeettisia vauroita, mutta mistäpä se ostaja sen voi tietää...

Enkä minä mielestäni ole väittänyt että AVK pyörä olisi paras vaihtoehto pyörää ostaessa? Ihmettelin vaan ääneen miksi niiden hinnoittelussa pitäisi se kaksikilpisyys huomioida?
Kun perus jantteri lähtee AVK:lta pyörää itselleen (huom. ei myyntiin) ostamaan laittaa hän siihen rahaa kiinni ~2000€-8000€. Uskoisin että ennen kun nimeään mihinkään lappuun lyö, niin tarkistaa hän löytyykö rungosta noita mainitsemiasi klommoja/vääntymiä puhumattakaan koneen ulkokuoren tarkistuksesta. Tämä on tosin vain oletus jonka perusteella itse toimin.

Tapauskohtaisia juttujahan nämä ovat miten pyörä on rypätty, korjattu tai pidetty. En kuitenkaan suoraan torjuisi AVK pyörää vaihtoehtona pyörää ostaessa. Jos haluaa pelata varman päälle niin saa kaupasta ihan uusiakin pyöriä.

21.9.2009 16:36

Tuuningmaster kirjoitti:Enkä minä mielestäni ole väittänyt että AVK pyörä olisi paras vaihtoehto pyörää ostaessa?


et kai?

Tuuningmaster kirjoitti:Uskoisin että ennen kun nimeään mihinkään lappuun lyö, niin tarkistaa hän löytyykö rungosta noita mainitsemiasi klommoja/vääntymiä puhumattakaan koneen ulkokuoren tarkistuksesta. Tämä on tosin vain oletus jonka perusteella itse toimin.


lukemieni ja näkemieni juttujen perusteella kaikki eivät todellakaan toimi noin... ei kaikki oikeesti välitä siitä, että se mopo on priimakunnossa. ostetaan halvalla romuks ajettu pyörä, korjataan mahdollisimman halvalla, ajellaan mitä ajellaan ja myydään sitten "hitaasta vauhdista kaadettuna" ja hyvin korjattuna...

Tuuningmaster kirjoitti:
En kuitenkaan suoraan torjuisi AVK pyörää vaihtoehtona pyörää ostaessa. Jos haluaa pelata varman päälle niin saa kaupasta ihan uusiakin pyöriä.


en minäkään torjunut, vaan ostin muutama vuos sitten 2-kilpisen ja luultavasti seuraavan pyöräni tulen ostamaan aaveekoolta...

ei nyt ollut todellakaan kyse siitä, että avk-pyörät ois mitään pommeja, vaan kerroin syitä siihen miks se hinta niissä on järestään halvempi kuin kolaroimattomissa yks-kilpisissä...

21.9.2009 17:05

isoEGO kirjoitti:ei nyt ollut todellakaan kyse siitä, että avk-pyörät ois mitään pommeja, vaan kerroin syitä siihen miks se hinta niissä on järestään halvempi kuin kolaroimattomissa yks-kilpisissä...
Siinä tapauksessa sain väärän käsitysen ja pahoittelen turhaa vänkäämistä.

22.9.2009 18:50

Tuuningmaster kirjoitti:
isoEGO kirjoitti:ei nyt ollut todellakaan kyse siitä, että avk-pyörät ois mitään pommeja, vaan kerroin syitä siihen miks se hinta niissä on järestään halvempi kuin kolaroimattomissa yks-kilpisissä...
Siinä tapauksessa sain väärän käsitysen ja pahoittelen turhaa vänkäämistä.


minullakin oli sama pointtina kuin egolla. kaadettu pyörä on aina kaadettu, kaatamaton aina kaatamaton. olkoot se sitten vaikka kuinka hyvään kondikseen korjattu.

22.9.2009 19:04

Tuningmasterin pointti tais olla, että yksikilpinen != kaatamaton.

Eli 2-kilpinen: kaadettu on kaadettu, 1-kilpinen: kaatamaton on kaatamaton tai kaadettu... ;)

23.9.2009 9:02

eiköhän jatketa tätä kaksikilpisyyden puimista jossain ihan muualla, ei taida kuulua ihan tänne.

ps. se yksikilpisyys ei todellakaan ole tae kaatamattomuudelle vaikka myyjä väittäisikin kaatamattomaksi...