Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
5.10.2008 12:40
Tuuningmaster kirjoitti:Hyvältä näyttää
, jonkun verran taitaa joutua tekemään töitä että saa perän sopimaan kunnolla? Vai käytätkö alkuperäistä takarunkoa lainkaan?
Perän muodot näyttää omaan silmääni ainakin hieman terävemmiltä kuin tankin joka suuntaan pyöreät muodot. Jos tankkiin kuiduttaisi uuden "kuoren" joka sopisi perän kanssa yhteen, näyttäisi se mahdollisesti paremmalta ja samalla olisi kolmannen penkin pakkelointi urakka hoidettu
.
Vakiotakarunkoa käytetään hyväksi ja ei ole oikeestaan mikään hirveähomma edes.
En jaksa mitään tankin kuoria tehdä ja omasta mielestä perä näyttää paljon paremmalta livenä,kuin tuossa kuvassa.
14.10.2008 23:44
Jotain pientä on tullut cebarille taas tehtyä:
Vaihdoin tankojen puolia keskenään ja käänsin cliparit väärinpäin jolloin tuli paljon parempi ajoasento,kuin pelkästään suoraan käännetyillä clipareilla.Tankojen päihin hitsaan vielä about 3cm jatkot jolloi katkaisijat mahtuu taas tankoon ja ajoasento paranee entisestään.Huomatkaa myös avain mikä on taitettu,jotta jalkoja tangolle väännettäessä ei potki vahingossa virtoja pois päältä.
Tankkia tuli vähän pakkeloituja ja vaatii vielä vähän hiomista ja pakkelia.
Sahasin sivukatteesta pienen palan pois ja ainakin omasta mielestä näyttää paljon paremmalta.Vielä pitäis uus etulokari ja maski ostaa niin saisi pyörän maalauskuntoon.
Takakumikin häipyi savuna ilmaan mistä löytyy videokin tuolta video puolelta.
Takahäkki rakennetaan vakiosta ja pienen tutkiskelun jälkeen kyseinen operaatio vaikuttaa hyvin helpolta.
15.10.2008 0:18
Perää eteen päin ja penkkiä lyhyemmäks. Näyttää ainakin kauheen pitkält
15.10.2008 9:44
^Samaa mieltä, ja myös persettä hitusen ylöspäin samalla.
15.10.2008 13:29
Penkkejä en rupea lyhentelemään,koska ei siitä hyvää kuitenkaan tule ja perä ei oe livenä noin pitkän näköinen.Kate tulee myös vähän suurempaan kulmaan kuin se kuvassa on.
16.10.2008 15:26
Jossaki ulkomaalaisella sivulla joku oli kuiduttanut aeroxin etu-umpion ympärille pienen katteen ja sopi todella hyvin. Semmone maski saattais tähänki sopia, ei ainakaa tulis samanlaista vastaan.
Laitan linkin siitä pyörästä jos vielä löydän
16.10.2008 17:55
Saa niitä maskeja kaupastakin eikä se niin haittaa jos jollain muulla on samanlainen.
25.10.2008 20:16
Tänään muokkailin vähän takahäkkiä.
Takahäkki vakiona:
Takahäkistä purettu kaikki turha pois ja merkattu punaisella sahattavat kohdat:
Ylimmäiset runkoputket taivutettuna oikeaan kulmaansa vääntövarren kanssa.
Runkoputket hitsattuna takasin toisiinsa ja etupenkille tehty kiinikkeet:
Takahäkin takaosaan tulee vielä vähän jatkoa sekä kiinikkeet takapenkille,takakatteelle ja roundbar tyyppiselle keulimisraudalle.
25.10.2008 20:18
Kumi puhki <3
25.10.2008 22:42
Mites muuten, onko tuo takahäkin muokkaaminen/hitsaaminen sallittua puhaa? Tässä vissiin on häkki hitsattu runkoon vai?
Vaikuttaa ihan mielenkiintoselta projektilta, tuota sun piikkiprojektiaki seurailin joten tätäki tulen seuraamaan
26.10.2008 11:00
Ainakin kokonaan uutta häkkiä tehdessä pitäis olla joku paperi mikä todistaa,että ammattihitsaaja tehnyt saumat.
En sitten tiedä miten on tässä tapauksessa,kun on vain takahäkin takaosaa muokattu,mutta mulle se on ihan sama,kun en meinaa muutenkaan muutoskatsastaa eikä noita häkin muokkauksia sieltä katteen alta näy.
26.10.2008 11:08
l#1 kirjoitti:En sitten tiedä miten on tässä tapauksessa,kun on vain takahäkin takaosaa muokattu,mutta mulle se on ihan sama,kun en meinaa muutenkaan muutoskatsastaa eikä noita häkin muokkauksia sieltä katteen alta näy.
Näinhän se menee
26.10.2008 12:49
Mikä lasketaan sitten ammattilaiseksi. Joku jolla on hitsaajan ammattinimike vai ammattikoulutus?
26.10.2008 13:08
WPWW kirjoitti:Mikä lasketaan sitten ammattilaiseksi. Joku jolla on hitsaajan ammattinimike vai ammattikoulutus?
Itse kysymykseen en osaa vastata,koska en tiedä miten noi hommat tarkastetaan mutta:
Se menee vissiin niin,että hitsaaja tekee paperin missä lukee hitsattavat aineet,hitsausmenetelmät,jotain jäykkyyslaskelmia(?) ja hitsaajan nimmari.
Eli todistus on luultavasti sitä varten,että jos esim.pyörän kuski menenettää pyörän hallinnan takahäkin lähdettäessä irti ja lentää puuhun ja kuolee,niin voi tukimuksissa sitten ottaa yhtetyttä hitsaajaan ja kysellä,mikä hän on miehiään.