Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

9.6.2008 23:06

Kangas kirjoitti:Hyvinkö on pelittänyt? Onkos näissä uusissakin vielä nopeus rajoitettu 299km/h? Taino tuskin olet kokeillu ;)

Jos on niin tremod poistaa sen huijaamalla ECU:a :)
edit: hidas ;)

9.6.2008 23:12

Kangas kirjoitti:No hyvinhä se sit kulkee :)


Kyllä sillä ainakin uudelle M5:lle pärjää.

10.6.2008 11:44

mza kirjoitti:
Kangas kirjoitti:No hyvinhä se sit kulkee :)


Kyllä sillä ainakin uudelle M5:lle pärjää.


Varmasti pärjää. Suht maukas varmaa just pätkii tollasia jotka tulee uusilla bemuillaa egoo mutta sit ne jääki sinne kauuuuuuaaaaaaas. Jokos alat olla karaistunu et voit ajaa pitempiä lenkkejä kun 50kilsaa? :)

10.6.2008 19:33

Harvemmin kukaan rupee pyörille egoamaan, oli auto millanen tahansa. Uudehkolla 600cc kyykyllä pitäisi pärjäillä vielä 400hv paremmalla puolella olevien autojen kanssa, tonnisella lähes kaikelle mitä maasta löytyy. Reikä tosin ei saa olla vielä kasvanut umpeen.

Poikkeuksiahan tosin on, joskus jopa joku lähtenyt 88 vuoden Corollalla haastamaan... :D

10.6.2008 20:06

No uus 510hp M5 kiihtyy 0-200 14,9s. Nopein lambo, eli murcielago 640(myös hp) 11,2s.600cc supersportti merkistä, mallista ja vuosimallista riippuen 0-200 9,5-11,5s(1991-2008). Nopein zx6R -05-06 jolla kiihdytetty useissa testeissä 9,5s aikoihin.1000cc gsx-r 0-200 n. 7,5s.
Varttimaililla tehokkaat superautot vaikka corvette Z06 yltää sinne 12,50s lukemiin 180km/h loppunopeudella. Bomber weekendissä vakio 1000 gsxr:llä hyvä kuski ajoi 9,670/234,99km/h. Eli poistumisesta ei voi puhua samana päivänä. Ei ainakaan semmosilla autoilla pärjää jotka tuodaan ajamalla kiihdytysradalle ja lähdetään laillisesti ajamalla pois. Jos tehoja alkaa olla se 1000hp++ ja se saadaan välitettyä tiehen, niin sitten kannattaa tulla yrittämään. Mutta sitten taas sitä kannattaa verrata 300hp turbopyöriin. Ja mitä teet lambon ilmoitetulla 340 huippunopedeulla? Se ei kiihdy missään yleisellä tiellä tai radala läheskään sinne asti. Speed partyssa joensuun kentän kiitoradalla Gallardo ehti 269 lukemiin. Ja 600cc&suuremmat sportit kiihtyy jo sellaista haipakkaa, että kuskilla on iso sanansa sanottavana. Ei auta jos on R1 alla, jos sitä suorituskykyä ei saa käytettyä. Hyvä esimerkki viikonlopulta, R1:llä ajoi joku patu semmosia tasaisia 12s vartteja. 60 heppanen 150kilonen supermoto(duke 3) ylti suunnilleen samaan 70km/h pienemmällä loppunopeudella. R1 potentiaali riittäisi aina siihen tasan 10s aikoihin. Ja tuon 12s pääsee jo 70-80hp matkapyörillä. Eli kyse on siitä miten sitä pyörää osaa käskyttää.

Itselle ainakin riittää jo tuon 6R:n potentiaali, 10,9s/204km/h olisi mahdollisuudet ehtiä vartilla. Tämän kylän nopein auto, laitettu lasikuitukorinen 8,2l V8 virimyllyllä varustettu 500hp/600Nm? Stingray corvette ehtinyt parhaalla vedollaan 12,50s/180km/h. Ja tuommonen pyörä mikä tallissa on, maksaa tuon stingrayn vanne&rengassarjan verran. Aika tehotonkin pyörä riittäisi näiden tehokkaimpien autojen haastoon. Ja niitä oikeasti tehokkaita autoja on myöskin todella harvassa. Ja vakiopyörien nopeus radalla verrattuna näihin superautoihin, perustuu vain ja ainoastaan siihen seikkaan, että pyörän ylivoima mutkista kiihdytettäessä on murskaava. Lamboihin, ferrareihin yms saadaan nykyään tehtyä sen verran downforcea, että mutkanopeus on samaa luokkaa kuin sporttipyörillä, ja jarrutusmatka superautoilla on lyhyempi.

Sillon en lähtisi kilogixerillä viivoille, jos viereisellä kiihdytysradalla on nitrometanolia polttava mustangi wheelie barsin, slicksien ja 3000 hevosvoiman kera. :D

10.6.2008 22:18

No mitään tarvetta ei ollut kyllä pullistella... tuli joskus kiusattua vm.84 GPzetalla Rytsölän Lamboa. Ei ne autot tosiaan mihinkään liiku, vaikka tunne tollasen auton penkillä istuessa on varmasti jotain muuta.

...mutta sattuipa tuossa Tuusulan moottoritien valoissa viereen pari maahanmuuttajanuorukaista pakasta vedetyllä valkoisella ämmällä. Meinasivat että kyllä lähtee... mutta hetkenpäästä kaverit oli yhtä valkoisia kuin autonsa :)

Mistä ihmeestä noilla muuten on rahaa? Siis ulkomaalaistaustaisia parikymppisiä jätkiä pyörii Itä-Vantaalla päivätpitkät tälläsillä 100tonnin autoilla? Vietin päivän tuossa Ruskeasannan Shellillä (työn merkeissä) ja ei voinut muuta kuin ihmetellä. :)

10.6.2008 23:47

mza kirjoitti:No mitään tarvetta ei ollut kyllä pullistella... tuli joskus kiusattua vm.84 GPzetalla Rytsölän Lamboa. Ei ne autot tosiaan mihinkään liiku, vaikka tunne tollasen auton penkillä istuessa on varmasti jotain muuta.

...mutta sattuipa tuossa Tuusulan moottoritien valoissa viereen pari maahanmuuttajanuorukaista pakasta vedetyllä valkoisella ämmällä. Meinasivat että kyllä lähtee... mutta hetkenpäästä kaverit oli yhtä valkoisia kuin autonsa :)

Mistä ihmeestä noilla muuten on rahaa? Siis ulkomaalaistaustaisia parikymppisiä jätkiä pyörii Itä-Vantaalla päivätpitkät tälläsillä 100tonnin autoilla? Vietin päivän tuossa Ruskeasannan Shellillä (työn merkeissä) ja ei voinut muuta kuin ihmetellä. :)


Mistäköhän ne ne rahat repis... :D Ei ne ainakaan laillisilla töillä mitään kerää. :(

11.6.2008 0:45

SMRacing kirjoitti:Sillon en lähtisi kilogixerillä viivoille, jos viereisellä kiihdytysradalla on nitrometanolia polttava mustangi wheelie barsin, slicksien ja 3000 hevosvoiman kera. :D


Ei siihen ihan moista laitetta tarvita. Pari vuotta roplannut Pontiacin parissa jossa on reilu tuhat hevosvoimaa ja käy bensalla. ;)
Tuolla pääsisi ~8-8.5 sekunnin aikoja.
Tuo on vielä miedosti viritetty, mutta pääsee sopivasti Super Compin indeksin lähettyville. Toki katuauto ei tuokaan ole, kunhan piti vain aikani kuluksi huudella väliin. :D

Mutta tosiaan, vielä ei ole tullut katuautoa vastaan joka tuon kusiaisen pätkisi kiihtyvyydessä. Kerran joutunut Audin takavaloja ihmettelemään kun oma laite huusi kutosta rajoittajaa vasten. Mutta tuon auton hinnalla saisi karkeesti laskettuna 17 samanmoista Ninjaa. Jokseenkin turhaa omasta mielestä autoa ja pyörää alkaa näissä asioissa verrata.

11.6.2008 1:22

Pommi- kirjoitti:Kerran joutunut Audin takavaloja ihmettelemään kun oma laite huusi kutosta rajoittajaa vasten.


Tuo mahtaa pikkase ottaa pannuuu... Sitä V*******en määrää ei voi sanoin kuvailla :D

11.6.2008 1:30

No kyl se hitusen pisti nakertamaan, mut toisaalta kun miettii RS 6 vs. Ninja mutkapätkällä niin järjestys on hitusen erilainen. ;>

11.6.2008 1:34

No on toki ;) Pitäs sullaki se tonnine olla nii ei tarviis niitä takavaloja katella, mutta onneks tota ei tapahu kovin usein varmaankaan ja eiköhän toi kuussatkukin riitä ihan hyvin. :)

11.6.2008 10:12

ei oo vielä tähä mennessä kukaan antanu ees mitää vihjettä että haluais ottais skapaa mut kai se joku päivä sielt tulee :D. sain eilen viel akran slipari pitäs vaa jaksaa ottaa kuva siit.

11.6.2008 23:27

Nyt on on kuvii gallerias uudest putkest. Äänistä tuli kyllä huomattamasti paremmat ku katalysaattorikin lähti pois. Painoin säästä tuli melkosesti todennäkösesti jonku 5-8kg

12.6.2008 17:56

Nyt vittu ihan oikeesti, alkaa menee hermo.

Oon kysynyt vuorotellen Pohjolasta ja Nordeasta vakuutustarjousta.

Pelkkä kaskovakuutus täysillä 70% bonuksilla yli 1000e!!! Liikenteessä 30% ja hinta 600e!!!

Siis paras tarjous mitä olen tähän mennessä saanut on 1600e/vuosi Pohjolasta. Pidin tätä vitsinä mutta ilmeisesti olivat ihan tosissaan!?

Edellisessä TL1000R:ssä vakuutukset oli n.800e vuosi. Missä teillä on vakuutuksia ja mitä ne maksaa? Yrittääkö nää nyt oikeesti kusta mua linssiin?

12.6.2008 19:52

teho/painosuhde on kova ;/