Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

14.6.2008 13:06

Huomenna huoltopäivä missä vaihdetaan haarukanöljyt, jarrunesteet, uusi takarengas ja pyörän peusteellinen pesu.

15.6.2008 10:27

kuinka perusteellinen? siinä joutuisi jo purkamaan aika paljon.

22.6.2008 0:05

Huollot tehty ja tässä pieni raportti siitä. Aloitin hommat asentamalla takapyörän
Kuva[/img]

Siitä jatkoin etupummpujen öljynvaihtoon mikä ei ollutkaan ihan pikku homma (seuraava ohje otettu suoraan korjausoppaasta)... Pyörän etupäätä piti saada nostettua ja sitä varten taas poistin pakoputken, että se ei vaurioitusi kun pyörä tunkataan ylöspäin.

Kuva

Kun tämä oli tehty sidoin pyörän liinoilla molemmilta puolilta kiinni ette se kaatuisi.
Sitten moottorin alle paksu vanerilevyn pala, tunkki, jack pad nostosuojus ja eikun keula ilmaan. Tämän jälkeen pumppujen "korkit" auki ja alhaalta tyhjennysruuvit auki

Kuva

ja öljy oli aikamoista törkyä

Kuva

Näyttäs vähän siltä ettei varmaan ikinä vaihdettu, mutta nyt uudet Valvolinen öljyt sisässä. Oli muuten reilusti liikaa tuota öljyä jota osasin epäillä, koska etupää oli niin kova.

Tämän jälkee jarrujen kimppuun ja nesteet vaihtoon mikä kävi aika nopeasti. Ennen pakoputken asennusta pesasin moottorista ja runkosta suurimmat öljyt ja hiekat pois.
Kuva

Pesun jälkeen ladattu akku, pakoputki ja katteet kiinni ja eikun tielle. Ekat fiilis oli, että miten paljon huolto ja uusi takarenkas voi vaikuttaa pyörän kulkemiseen. Pyörä kulkee kuin kiskoilla ja mukavampi kun etupää ei ole niin kova. Jarrut uusien nesteiden kanssa tuntuivat puhdikkaimmilta ja pyörä toimiin nyt todella mallikkaasti.

24.6.2008 12:25

Onhan se, pikkunen ja nätti niinku tokku!

30.6.2008 17:37

Hommasin Stormin hälyttimen ja se pitäis tässä joku päivä asentaa. Olen myöskin aloittanut pikkuhiljaa tuota ketjuvoitelijan rakentamista ja hommanut,
pumpun, johtoa, letkua, säiliön ym. Katotaan mitä tapahtuu..

3.7.2008 19:32

Pientä häikkää tuossa jammun käynnistyksessä: kylmänä ja lämpimänä lähtee loistavasti käyntiin ei siinä mitään, mutta kun pyörä seisonut esim. 5-6 tuntia niin saa pyörittää konetta aika pitkään ennenkuin starttaa ja silloinkin todella nihkeästi. Lopputulos on sama ilman ryyppyä ja ryypyn kanssa, mutta en ole enää ryyppyä käyttänyt ollenkaan koska pyörän viimein lähtiessä käyntii leijjuu voimakas bensan haju. Lisäksi tänään töistä lähtiessä tuli putkesta täysin valkoinen savu :s . Olisko kellään mitään ideaa mistä voisi johtua?

3.7.2008 19:50

suzna kirjoitti:Pientä häikkää tuossa jammun käynnistyksessä: kylmänä ja lämpimänä lähtee loistavasti käyntiin ei siinä mitään, mutta kun pyörä seisonut esim. 5-6 tuntia niin saa pyörittää konetta aika pitkään ennenkuin starttaa ja silloinkin todella nihkeästi. Lopputulos on sama ilman ryyppyä ja ryypyn kanssa, mutta en ole enää ryyppyä käyttänyt ollenkaan koska pyörän viimein lähtiessä käyntii leijjuu voimakas bensan haju. Lisäksi tänään töistä lähtiessä tuli putkesta täysin valkoinen savu :s . Olisko kellään mitään ideaa mistä voisi johtua?


kansipahvi menny päreiks/kansi haljennut. pitkään seistessä laskee nesteet palotilaan ja siksi ei starttaa kunnolla...

3.7.2008 20:58

Tuo veden vuotaminen olisi kyllä yksi todennäköinen syy. Vaikea starttaus voi joskus johtua myös ilmanputsarin ja kaasuttimen ollessa täynnä bensahöyryä. Kannattaa aloittaa siitä kansipahvin ihmettelystä vaikkapa syylarinkorkkia availemalla.

3.7.2008 22:35

Joo mutta miten sitten pyörä lähtee täysin kylmänä ihan heti käyntiin kylmänä ja lämpimänä ilman mitään savuja? Sitä paitsi n. reilu kuukausi sitten kun vaihdoin nesteet oli nestettä täysi määrä. On tietysti mahdollista että olis kissahatanut sen jälkeen, mutta eim ole kyllä kertaakaan keittänyt tai mitään. Ja jos pahvi olis mennyt niin eikös veden pitäsi olla öljyjen seassa ja öljyn taso korkealla?

Ja nämä ongelmat ovat olleet pahimmillaan kun on ollut hellettä.

4.7.2008 7:10

Halkeama kannessa voi aiheuttaa kummallisia asioita. Varsinkin jos se on todella pieni ja venttiilin vieressä. Se valkoinen pölähdys meitä huolestuttaa.

4.7.2008 20:10

suzna kirjoitti: Ja jos pahvi olis mennyt niin eikös veden pitäsi olla öljyjen seassa ja öljyn taso korkealla?



se pahvi voi vuotaa nesteet suoraan palotilaan tai kansi haljennut niin, että vuotaa palotilaan. se valkoinen pöllähdys just kertoo yleensä siitä, että kone polttaa bensiiniseoksen lisäksi myös jäähdytysnestettä.

jos se kansi on halki, niin se voi vuotaa täysin satunnaisesti aluksi. lämpöjen mukaan halkeama kasvaa/pienenee jolloin vuoto välillä voimistuu ja välillä lakkaa. jossain vaiheessa se kyllä sitten antautuu niin, että vuotaa kaiken aikaa...

4.7.2008 22:08

Eikä mene aikaakaan kun on maitokahvia tarjolla...

5.7.2008 12:55

Tässä tuli hiukan tutkittua asiaa samalla kun asensin hälytintä. Nestettä oli täysi määrä syylärissä ja paisuntasäiliössäkin ihan tarpeeksi(kone kylmä). Pyörä oli seissyt yön yli, pistin käynttiin ja kattelin nesteen pintaan enkä huomannut mitään erikoista.
Sen sijaan huomasin kun ilmanpusarilta lähtevassä huohotusletkussa oli todella paljon valkoista mönjää. Kun pistin pyörän käymään ilman ilmansuodatinta niin kaasareista pärskähti samanlaista mönjää. Olisko tällä vaikutusta asiaan?

6.7.2008 17:51

Ettei vaan pyörässä ole kaasuttimien lämmitysjärjestelmää? Se luultavasti vuotaa kaasuttimiin imusarjasta. Se selittäisi kyllä hyvin oireet ja sen, että pyörä toimii.

11.7.2008 20:22

Pyörälle varattu huoltoon aika jossa venat säädetään, kaasarit synkataan ja mahdollinen jakoketjun vaihto. Ehkä toi ongelmakin ratkeaa siinä.