Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
15.3.2008 16:58
Oman PC:ni sain satasta halvemmalla kuin sinä tuon.
Hiusten halkomista tuo selitys. Kyllä varmasti pari hevosvoimaa voi saada huippukierroksille, mutta onko se hankalamman säätämisen ja korkeamman hinnan veroista? Tuon kanssa mokaileminen on paljon helpompaa ja varsinkin kierrosrajoittimen säätö kuulostaa pahalta. Varmasti raceporukoille yms. hyvä mutta perus yksityisihmiselle aivan liikaa.
En olisi edes kirjoittanut tänne ja kyseenalaistanut asiaasi, mutta samanaikainen PC:n turha mollaaminen pisti silmään.
Vähän kuin vertaisi Yammua ja Hondaa, molemmat hyviä pyöriä ja puolensa on kummallakin, ehdottomasti parempi ei kumpikaan merkkinä ole.
15.3.2008 18:30
Hinnassa on mukana posti- ja rahansiirtokuluja noin 100 euroa. PC:n hinta pyörii jossain 350 euron hujakoilla - ja lisäksi olisin joutunut ostamaan ehjän ecun (~200e). Kumman hankkiminen oli kannattavampaa?
Kun löydät minun kirjoittaman lauseen, jossa mollaan PC:tä, kirjoita se tännekin. Ehkäpä vajaat äidinkielentaitoni eivät riitä sitä löytämään.
Asioiden pistäminen paremmuusjärjestykseen ei aina tarkoita huonomman mollaamista? Yamaha ja Honda ovat varmasti tasavertaisia, kuten Toyota ja Nissankin. Entä Kymco ja Ducati? Tai Lada ja Mersu? Ladakin on tosin Mersua halvempi, helpompi ja myös parempi Siperiassa.
Onko liikaa vaadittu tunnustaa fakta, ettei PC ole täydellinen yksikkö, vaikka onkin helppo ja halpa? MotoGP:ssäkin tyytyvät muihin vaihtoehtoihin, vaikka tuokin jumalallisten insinöörien luomus olisi tarjolla.
Antamassani esimerkissä ero oli 10 hevosvoimaa, onko 10% lisäys nyt sitten paljon vai vähän? Hiusten halkaisemiseen ainakin riittä vähempikin...
90% pyöristä sytytys on enemmän tai vähemmän pielessä, ainakin jos Factory Prota uskotaan.
Mokaaminen on varmasti helppoa, siksi onkin tarkoitus viedä pyörä ammattilaiselle. Kuka käskee räpeltää tai viedä räpeltäjälle?
Ylimitoitettu? Varmasti, mutta niin on moni muukin asia jotka omistan. Tavalliselle yksityisihmiselle riittää pelkkä auto tai vaikkapa pyörän vuokraaminen. Eikö 1000cc pyörä ole Suomessa ylimitoitettu, kun 250cc:kin riittää?
15.3.2008 21:05
Omasta mielestäni on aivan sama mitä muut ostelevat, mutta kyllä tuo tuli halvemmaksi ja varmasti järkevämmäksi, koska sulla oli kerran alkuperäinen ecu rikki.
PC:n hinnat ovat varmaan ovh:lta tuota 350¤luokkaa, mutta itse nuukana miehenä ostin sieltä mistä saa halvimmalla ja se rokottikin kukkaroani reilulla 200 eurolla. Sisältäen rahdit.
Säätämisestä ja säätöjen löytämisestä väitän, että jokainen paja ei ymmärrä tuollaista kisa ecun säätämistä niin hyvin kuin PC:a. Moni ei sellaiseen varmasti sekaannu lainkaan. Mutta kannattaa käydä ainakin Molitorilla kysymässä, ottaisivatko tuon työn alle.
PC:n säätäjältä ei juuri muuta tarvita kuin Dynojet yhteensopiva jarrupenkki esim. MJP 2000. Ruudulta näkee heti mihin suuntaan veivataan seosta milläkin kierroksilla ja kaasun asennolla. Tämän takia tuolla PC:llä onkin ylivoimainen markkina-asema. Mutta ei penkissäkään sitä välttämättä täydelliseksi saa. Sen huomaa vasta ajossa, miten pyörä toimii käytännössä ja katuajossa esim. vajaakaasulla.
15.3.2008 23:14
markketo kirjoitti:Hinnassa on mukana posti- ja rahansiirtokuluja noin 100 euroa. PC:n hinta pyörii jossain 350 euron hujakoilla - ja lisäksi olisin joutunut ostamaan ehjän ecun (~200e). Kumman hankkiminen oli kannattavampaa?
Kun löydät minun kirjoittaman lauseen, jossa mollaan PC:tä, kirjoita se tännekin. Ehkäpä vajaat äidinkielentaitoni eivät riitä sitä löytämään.
Asioiden pistäminen paremmuusjärjestykseen ei aina tarkoita huonomman mollaamista? Yamaha ja Honda ovat varmasti tasavertaisia, kuten Toyota ja Nissankin. Entä Kymco ja Ducati? Tai Lada ja Mersu? Ladakin on tosin Mersua halvempi, helpompi ja myös parempi Siperiassa.
Onko liikaa vaadittu tunnustaa fakta, ettei PC ole täydellinen yksikkö, vaikka onkin helppo ja halpa? MotoGP:ssäkin tyytyvät muihin vaihtoehtoihin, vaikka tuokin jumalallisten insinöörien luomus olisi tarjolla.
Antamassani esimerkissä ero oli 10 hevosvoimaa, onko 10% lisäys nyt sitten paljon vai vähän? Hiusten halkaisemiseen ainakin riittä vähempikin...
90% pyöristä sytytys on enemmän tai vähemmän pielessä, ainakin jos Factory Prota uskotaan.
Mokaaminen on varmasti helppoa, siksi onkin tarkoitus viedä pyörä ammattilaiselle. Kuka käskee räpeltää tai viedä räpeltäjälle?
Ylimitoitettu? Varmasti, mutta niin on moni muukin asia jotka omistan. Tavalliselle yksityisihmiselle riittää pelkkä auto tai vaikkapa pyörän vuokraaminen. Eikö 1000cc pyörä ole Suomessa ylimitoitettu, kun 250cc:kin riittää?
Kyllä mä sun tapauksessa ymmärrän säädettävän ecun oston, mutta muuten tuo ratkaisu ei puolusta paikkaansa normaalikäytössä. Se on pointtini.
Olihan ylempänä paljon selitystä missä kirjoitit että PC:llä saa seokset kohdalleen mut ei tehoa yms. En jaksa alkaa niitä lainailemaan.
Kyllä äidinkielesi ja artikulointisi minulle riittää, ei huolta.
Kyllähän myyntipuheissa selitetään kaikkea että miten on kaikki pyörässäsi huonosti ja kun nyt ostat niin kyllä lähtee, tv-shopista tuttua kamaa. Itse kun huoltopuolella toimin (en kyllä pyörien mutta kuitenkin) tuntuu olevan että myyjää uskotaan kirkkain silmin vaikka mitä suoltaisivatkin. Se vaikutus kauluspaidalla ja kravaatilla ilmeisesti on.
Odotan dynokäppyröitä innolla ja faktaa että mikä oli pielessä ja paljonko säädettiin.
23.3.2008 21:34
Ecu saapui ja tuli käytyä paiskaamassa se paikalleen. Asennus oli nice 'n' easy ja pyörän vikakin tietysti korjaantui. Säädättäminen on edessä, kun siihen on aikaa ja rahaa... Täytynee ensi reissulla kytkeä läppäri sen verran siihen kiinni, että näkee ecun olevan perusasetuksissa.
1.4.2008 20:13
Eilen tuli kauniin sään kunniaksi taitettua kesän ensimmäiset kilometrit - ensimmäinen satanenkin paukkui. Pyörä luonnollisesti kiitti talvisäilytyksestä korkkaamalla toisen etustefoista.
Tänään tiputin pumput alas ja vaihdoin molemmat stefat ja pölysuojat, sekä öljyt tietysti. Vuotavakin stefa oli silmämääräisesti hyvässä kunnossa ja välistä tuli ongittua suurehko roska, joten rakotulkilla putsaaminen olisi todennäköisesti riittänyt. Öljyt oli tarkoitus muutenkin vaihtaa, joten samalla vaivalla nuokin meni.
8.4.2008 17:17
Saako näitä järkevästi 25kw papereihin, onko paljonkin liikkeelle?
8.4.2008 21:22
Varmaankin tehtaan kuristuspaketilla, lieneekö kaasukahvakuristus myöskin mahdollinen? Itsellä ei kokemusta, joten vaikea sanoa...
8.4.2008 22:03
Jeps, pähkäilen tässä nimittäin ton nelisatasen ZXR:n ja tän välillä..
pikkua siis, mutta tarkoitus kuitenkin pistää täystehoiseksi. Piikki nyt oli jo kuitenkin se 25kw ja vaikka kuutiomäärät on isompia niin... you know...
17.4.2008 19:28
Koska tästäkin kesästä mielellään selviäisi hengissä, niin aloittelin uusien vilkkujen veistämisen alkuviikolla. Näillä näkymin vilkut ovat valmiit & paikallaan vielä tämän illan aikana.
Kanadan suunnasta olisi löytynyt myös valmiit hienot ja toimivat katevilkut Ninjaan, hintaa rehvakkaat 100¤. Olisin ollut tuon vielä valmis maksamaan, mutta sähköpostiin ei kuulunut vastausta ja siksi omatekoisilla vilkuilla mennään jälleen.
Edit: tulivat valmiiksi kyllä, mutta päätynevät paikoilleen vasta huomenna.
26.5.2008 18:56
Kuva jäi ottamatta, mutta eiköhän tuollainen saada vielä aikaiseksi. Vilkut ovat kyllä paremmat kuin edelliset, mutta ei näilläkään kuuhun mennä. Linssi on todella herkkä heijastamaan aurinkoisella säällä, ja sehän on ei hyvä.
Anyway, 22tkm ajetut alkuperäiset o-rengasketjut olivat työnsä tehneet ja pääsivät kauan odotettuun lepoon. Yllättäen takaratas oli vieläkin uudenveroinen, mutta eturatas melkoinen sirkkeli.
Tilalle tuli vaihdettua JT:n rattaat -1/std välityksillä ja RK:n kullitetut XW-rengasketjut. Nopeusmittarin lukeman korjasin Speedohealerin avulla GPS:n näyttämään nopeuteen.
Välityksistä kokemuksia sen verran, että kaupungissa ja kaksipäällä ajelu helpottui huomattavasti ja tietysti hupikerroin kasvoi.
120km/h nopeudessa kierrokset nousivat ~800, joten laillisissa nopeuksissa pyörä ei huuda aivan mahdottomasti.
26.5.2008 19:44
noniin näitä oon itekki ootellu että joku kertois, on myös tuo -1 eturatas hyllyssä odottelemassa.
eli ns. repii varmaa keulaa viel kolmoselle asti ku noilla vakioillaki kakkosella nostaa kaasulla?
26.5.2008 20:12
Ykkösellä nousee melkein pari tuhatta kierrosta alempaa, eikä kakkosellakaan tarvitse enää yhtään avittaa. Kyllä kolmosella joutuu hiukan nykäsemään, mut kytkintä ei tarvitse käyttää...
Joka tapauksessa tuntuu kaikin puolin paremmalta ajaa, suosittelen. Pieni kierrosten nousu matka-ajossa ei kuitenkaan ole niin suuri uhraus.
Bike Worldissa sanoivat, että todellinen hauska alkaa -1/+2 välityksillä. Tosin moottoritiematkaamisen joutuu melkein unohtamaan.
Täytynee joskus kokeilla, näyttäisi sopivan samoilla ketjuilla tuo takaratas.
Oletko muuten Spine saanut vipuja säädettyä parempaan asentoon? Olis kiva ajaa ranteet suorina, mutta jarruvalokatkasija ottaa pumppuun kiinni... Huomenna ajattelin kokeilla kääntyykö liikaa jos kääntää kahvoja niin paljon, että tunnistin jää pumpun toiselle puolelle.
26.5.2008 21:18
markketo kirjoitti:Oletko muuten Spine saanut vipuja säädettyä parempaan asentoon? Olis kiva ajaa ranteet suorina, mutta jarruvalokatkasija ottaa pumppuun kiinni... Huomenna ajattelin kokeilla kääntyykö liikaa jos kääntää kahvoja niin paljon, että tunnistin jää pumpun toiselle puolelle.
Samoja ongelmia mulla Suzukin kanssa... sattuuko joku tietämään mistä noihin kahvoihin sais erilaisia "letkukaroja". Siis eri kulmilla ja eri asennoissa. Sattuu pamput olemaan suzukissakin juuri siinä kohtaa edessä mihin asentoon kahvat haluaisi.
26.5.2008 22:18
markketo kirjoitti:Ykkösellä nousee melkein pari tuhatta kierrosta alempaa, eikä kakkosellakaan tarvitse enää yhtään avittaa. Kyllä kolmosella joutuu hiukan nykäsemään, mut kytkintä ei tarvitse käyttää...
Joku on myynyt sulle tonnisen kuussatkun katteilla.
That bastard...