Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

6.8.2007 14:33

Juha S kirjoitti:
teude kirjoitti:Tuplakupla on kyllä hirveännäköinen. Miksi kukaan haluaisi kyykkyyn sellaista touringpleksiä?


tuplakupla ja touringpleksi on eriasia ;)...


Niin onkin, mutta tulee joku touringpleksi mieleen tuplakuplasta kun se on niin korkea. Ja ruma.

10.8.2007 23:57

Mulla kävi kanssa hullu idea vaihtaa pikitummaan pleksiin oma vakio...toisiin ajatuksiin tulin kun radalla kävin.

Ei sieltä näkis mitään lävite ja toi orkkis on jo jonkunverran himmeempi ku peruskirkas ni saa kelvata toi.

25.10.2007 23:02

Nyt kun oot sukisukillakin kesän ajanut, niin kerropa mielipiteesi siitä ja hondasta :) mietin -05 hondan, -05 kawa 6r:n ja k6:n välillä ens kesän pyöräks. kumpaa suosittelet, cbr:ää vai kiksutinta?

2.11.2007 20:07

Todella siisti pyörä! Paljon tuli kilometrejä tälle kaudelle?

7.11.2007 21:45

Onnittelut pyörästä, kehtaisiko sitä lähteä samalta viivalta ensi kesänä!

23.11.2007 13:57

nolla kirjoitti:Onnittelut pyörästä, kehtaisiko sitä lähteä samalta viivalta ensi kesänä!


Toyota vs. Saab? =)

23.11.2007 14:14

Tumppi kirjoitti:Nyt kun oot sukisukillakin kesän ajanut, niin kerropa mielipiteesi siitä ja hondasta :) mietin -05 hondan, -05 kawa 6r:n ja k6:n välillä ens kesän pyöräks. kumpaa suosittelet, cbr:ää vai kiksutinta?


Mistähän sitä lähtis. Tykkäsin molemmista. Honda oli toki rakas, eikä ollut väritykseltään ihan semmonen mitä olis joka kulmilla tullut vastaan. Pahat kielet sanovat, että se -06 (ja samalta näyttää myös -05) oli jo vanhanaikaisennäköinen, mutta mie niin tykkäsin. Enkä olis sitä ite vaihtanut vielä pois, ellei kohtalo olis päättänyt toisin :D.

Mut et varmaan aatellu värimielipidettä näiden pelien väliltä =). Mie oon aikoinani vähän kokeillu tommosta Kawan kuussatastakin, mutta enemmän oon tykänny Hondasta ja Sutsukista.

Ehkä suurimmat erot näiden kahden välillä on

a) ääni - Honda on aika hiljanen vakiona kun taas Suzuki on pikkusen putkensa ansiosta varsinainen älämölö ainakin kuskin korvaan. Jo kaupunkiajossa on pakko pitää korvatulppia.

b) istuma-asento - Hondassa maataan enemmän pyörän päällä, mutta paino tulee automaattisemmin jaloille, jolloin jaloilla tankista puristaminen tulee luonnostaan, ja käsille jää vähän rennompi asento. Suzukissa istutaan matalammalla ja siihen tankinpuristamiseen joutuu enemmän keskittymään ja siksi tulee usein röhnötettyä käsien varassa ja kädet puutuu/väsyy.

Kiksuttimen penkki on myös kapeampi ja oikeastikin alempana, kuin Hondan penkki. Hondan penkki on aika leveä, voi tehdä tiukkaa jos on lyhyet jalat. Itellä ei ollut tosin ongelmaa.

Mitä sitten tulee siihen että lähteekö ja kulkeeko ja ohjautuuko, niin kyllä ne molemmat lähtee sen mitä kuussatku nyt lähtee. Teho/painosuhde on parempi k6:ssa ainakin paperilla, ite en oo ajossa niin huomannut ihmeempiä eroja Hondaan. RR:llähän pääsin radallekin, kiksulla en oo ehtiny, mut eiköhän sekin niihin mutkiin taivu.

Oon ihan aidosti rakastanut kumpaakin mopoa :). Sukisukissa on vähemmän vahattavaa mattamustan pinnan ansiosta, kiiltävää on suhteellisen vähän. Kiiltävä musta pyörässä on pöhkö väri, nuhjaantuu helposti ja nopeasti. Varokaa lintuja! Miusta Hondan etukate tai oikeastaan koko etuosa on hienompi (ulospäin), Sutsukin mittaristo taas ehkä vähän modernimpi ja hienompi ja siinä on enemmän toimintoja (kuten RES TRIP joka ei toimi kuitenkaan täydellisesti :D).

Hondaan "oikean"mallinen tehoputki on kallis. Suzukiin en oo semmosta kaivannu, vaikka oon niitä motogp-tyyppisiä tehoputkia jo jossain nähnytkin. Suzukiin ei tarvi vaihtaa vilkkuja, kun ne on katteissa ja peileissä valmiiksi kiinni. Suzukiin on myös sirompi kilpiteline halvempi, kun sen ei tarvitse kiertää penkin alla olevaa putkea.

Kysy jos on jotain muuta. Tämmösiä lähinnä käytännönseikkoja tulee mieleen. Tyttönäkökulma.

akkki kirjoitti:Todella siisti pyörä! Paljon tuli kilometrejä tälle kaudelle?


Eipä tullu paljon mitään. Hondalla ehdin ajaa keväällä huhtikuusta kesäkuun alkuun vain 6tkm ja Suzukilla heinäkuusta talviteloille 3500km. Jos ens kesänä olis kerrankin täys ajokausi ja yksi mopo per kausi..

24.11.2007 13:53

yenny kirjoitti: Jos ens kesänä olis kerrankin täys ajokausi ja yksi mopo per kausi..
Ennemmin että yks ajokausi per mopo ;) ettei vaan pääse käymään samalla tavalla kuin allekirjoittaneelle... kaawaili pyörän hukkaamista keväällä mutta se jäi tekemättä ja koko ajokausi oli käytännössä pilalla kun ei ollutkaan enään mieleinen pyörä alla (kyllästyminen siis iski).

Tosin tuskin kaikki ovat yhtä ailahtelevaisia kuin mä, hieno pyörä kyllä tuo gigsu on, jos se olisi kawasaki voisin itsekkin siitä haaveilla :D

24.11.2007 14:20

Tomppade kirjoitti:
yenny kirjoitti: Jos ens kesänä olis kerrankin täys ajokausi ja yksi mopo per kausi..
Ennemmin että yks ajokausi per mopo ;) ettei vaan pääse käymään samalla tavalla kuin allekirjoittaneelle...


Jos tarkennan, niin toivoisin, ettei olisi joka ajokausi vaillinainen moponvaihdoksen takia. Eli jos edes kerran tulisi ajettua kokonainen ajokausi (vain) yhdellä mopolla. Toistaseks en oo tähän saanut mahdollisuutta. Tällä allekirjottaneella on erinäisissä omamopo-triideissä myös kerrottu miksi =).

24.11.2007 14:24

Juuri nuo arkiajotuntumaa ja käytännön juttuja koskevat asiat kiinnostavat, koska rataominaisuuksia nyt varmasti kummassakin on mun ajotaidoille enemmän kuin tarpeeksi ;) suzuki on kyllä mun ykkösvaihtoehto näistä.

Tällä hetkellä harkitsen toisaalta, että säästäisin VIELÄ vuoden (nyt jo kahden kesän helvetillinen tauko pyöräilystä ja opiskelijana tää säästäminen on suht hidasta) ja ostaisin Aprilian Millen. tykkäsin niin paljon koeajosta ja vääntöäkin on ihan eri tavalla, muttei kuitenkaan niin julman tehokas kuin tonniset rivikoneet. ja voisi sillä sitten ajaa useamman kauden putkeen, kun ei heti kyllästyisi laimean alaväännön takia. mutta saa nyt nähdä, kuinka monta kertaa mieli taas muuttuu ennen kesää...

17.12.2007 13:24

Tuonne mopopuolen Poliisit topicikkii kirjottelinkin tästä faijani kaverille sattuneesta ylinopeus kiinnijäämisestä.

Elikkäs, kaveri ajoi Espoon Olarissa toissapäivänä 02.14 poliisin pitämään tutkaan 180km/h@50km/h alueella. Juttuhan meni mutinoitta käräjille ja ajokieltoakin poliisi sanoi antaneensa paikanpäälläkin 6kk. Kuski ei ollut ensikertalainen ylinopeus sakoissaan moottoripyörällä. Pyörä oli Suzuki Gsx-R 600.

Mopopuolen poliisit topicissa mietitty sakkojen suuruutta, ja mitä kaikkia seuraksia mahdollisesti tulee?

Tuloista en tiedä sen enempää, mutta Bwm perheauto ja Porsche löytyvät omakotitalon pihasta.


E: En löytänyt parempaa topiccia johon tätä laittaa.

17.12.2007 15:12

Ei taida ihan yennyn gixeriin liittyä? Mene vaikka b-foorumille kyselemään.

17.12.2007 16:22

Joo, taitaa noita nopeuksia voida ajaa 50km/h alueella muillakin ku kuussatasilla kiksuttimilla. Eikä näin äkkiseltään liittynyt muuten Minun Omaan Pyörääni mitenkään, kun en taida olla faijasi kavereita.

17.12.2007 19:08

yenny kirjoitti:Eikä näin äkkiseltään liittynyt muuten Minun Omaan Pyörääni mitenkään


Lompakkos onneks. ;)

25.2.2008 21:43

Tämmönen turha uppaus, mutta kun tuli nyt lueskeltua oma ketju läpi..

Ensinnäkin, miulla on Vakaa Aikomus ajaa koko tuleva kesä tällä kiksuttimella. Paha sitä on tietty tässä vaiheessa kevättä vannoa tekevänsä, mutta en ainakaan oo vielä harkinnu pyörän vaihtoa. Eihän miulla tainnu syksyllä ehtiä tulla mittariinkaan ku alle neljä tonttua. Normaali pyörän käyttöikä meikäläisellä on tosin ollu 8-11tkm, olis suotavaa jos tänä vuonna pääsis reippaasti tuon yli :D

Sit tuli mieleen noi korvatulpat. Siis mie löysin joskus ihan loppukesästä Tampereella semmosen työsuojainvälinefirman, ja sieltä hankin muutamia erimallisia korvatulppia kokeeksi. Yhdet kuusenmalliset 3M:n silikonitulpat oli semmoset, että niistä joutu tappia lyhentämään tosi nysäksi, ja on ne aavistuksen turhan kovat tuolla korvassa, mutta käytän niitä satunnaisesti. Toiset, mihin oon nyt sitte tykästyny tosi kovasti, oli semmoset vihreät pehmeät. Ne on siis pehmeistä pehmeimmät tulpat ikinä ja ihan joka ajossa on ollu käytössä.

Oon kyllä harkinnu niitä valettaviakin tulppia, mut on toistaseks jääny. Ehkä nyt tulevalle kaudelle vois semmoset hankkia, jos ne olis sitte parhaat kaikista?

Huomasin tossa viikonloppuna katellessa, että K8:ssa on taas pidempi putki. Oon kyllä mökästä huolimatta edelleen tyytyväinen tuohon alkuperäiseen nysään putkeen.

Kilpitelinehän tuli vaihdettua sirompaan. Kyl nyt kelpaa.

Varikset kävi syksyllä miun pyörän kimppuun. Olivat istunu peilillä ja penkillä. Tätä oonkin ehtiny sadatella galleriassa kuvien alla. Peilissä ja penkissä on kynnenjäljet, ja takapenkin katteen etureunan nokki pirulainen naarmuille. Siinä pihapiirissä tosiaan elää kaks (2) varista, jotka hengaili parkkipaikalla aamusta iltaan tehden tuhojaan autoille ja mopoille. Ne nokki pääasiassa peilejä ja repi autoista ovitiivisteitä hittoon, tepasteli katoilla ja konepelleillä. Haulikkoa olis tehny mieli näyttää, onneks en semmosta omista.

Sittemmin oon muuttanu muualle, ja nyt jännityksellä odotan, että mitä kesä tässä taloyhtiössä ja pihapiirissä tuo tullessaan. Puusilmäisen naapurin? Kostonhimoisia lintuja? Mitä vielä?

Mut jos radalle pääsis, olis kyllä melkosen hienoa. Jotenkin itellä luotto noihin alkuperäsiin renkaisiin (olikohan Battlaxit?) on hukassa, kun ne on vähän lipsunu normaalissa katuajossakin, niin en tiiä uskaltaako niillä mennä radalle lainkaan. Kellään tästä kokemusta, jolla olis kikserin ensiasennusrenkaat ollu radalla alla?

Bensamittarille ei oo sitten tullu tehtyä mitään. Ehkä mie vaan elän jatkossakin trippimittarin mukaan ja ignooraan ensimmäiset 50km bensavalon palamisen.

No vaikka itellä ei oo nyt pyöränvaihto mielessä, niin on tullu kyllä muistot mieleen, kun tässä pohditaan toiselle ihmiseläjälle ekapyörää. Se meni autokouluun lisätäkseen A:n korttiinsa ja nyt ihmetellään, että millä se tykkäis ajaa. Ilmeisesti ajoasennon ja monen muun takia uppoais Hornet, FZ1/6N, MT-03, Super Duke, uus KTM:n Dukekin, mutta voi olla, että lopulta pitäisi katella ees jotain vähän katetumpaa mallia ihan tuulen ohjautuvuuden takia. Eikä tartte kuitenkaan olla uus, eikä uudenhintainen :) Eikä oikeesti tonninen, mutta kun niissä on kai nyt silmä levännyt eniten. Harkinnassa siis kuussatku.

Toivottavasti ei tuu tänä vuonna pyöränvaihto eteen, en oikeestaa tiiä että mihin sitä sitte vaihtais.

Mukavaa alkanutta ajokautta niille, jotka on hätähousuja, ja mukavaa ajokauden odottelua sitten yleisesti kaikille :) !