Edelliset raudat häiritsi kovasti niiden ollessa liian yksinkertaiset ja tavalliset .. Problem Solved!
Sieni_ kirjoitti:... Kiinnityspisteiden putket tuli tehtyä jo aikoja sitte, kun oli sorvikin käytössä. Näin ollen sai hyvin keskittävät ja varmasti kestävät kiinnitykset raudoille. Niistä unohtu ottaa kuvaa, ja taidan muutenki tarinoida näistä vasta, kun ovat kokonaan valmiit...
OIKEE/ALA Ulkohalkaisija sorvattu vain sopivan timmiksi akselin upotukseen.
OIKEE/YLÄ Porattu koneenkorvakkeen pultin halkaisijan mukaan pieni upotus.
VASEN/ALA Swingin akselin pääty on kartio, joten pieni syvennys akselin kokoisella poralla sai riittää. Yläkiinnikkeestäkin otin kuvan, mut jostain syystä se poistui koneelle lisätessä..?
Raudoista suunnittelin mahdollisimman erikoiset, paljon muotoa ja mutkaa sinne, sekä tänne, unohtamatta kuitenkaan niiden toimivuutta käytännössä.
Ensimmäinen pätkä tuli hieman katteiden äärimuotoja myötäillen. Siitä tehtiin peilikuva toiselle puolelle. Täs on hyvä ottaa huomioon, että 636:ssa on vasen koneen kiinnityskorva pari senttiä taaempana. Rullamitalla mittailuja (itse mittasin etäisyydet katteista, jotta sais mahdollisimman symmetrisen näköiset) ja
paikka löyty. Seuraava kohta on ehkä vittuimaisin paikka saada nämä näyttämään symmetrisiltä. Eli raudat
yhdistävä putki tuli tehtyä sub cagen kanssa hieman samaan tyyliin. Tämä siis pakosarjan ja öljysuodattimen välistä kiikkumaan hollille ja vankalla ammattitaidolla
"shimmittämään" suoraksi ja kaikinpuolin tasapainoiseksi.
Mukavintahan tästä taas teki se, kun oli melkoiset amatöörivapinat päällänsä ja oli pakko koko ajan roikkua pää alaspäin zoomaillen pyörän vierellä. Putki todettiin olevan tarpeeks vaaterissa ja paukautettiin seuraava putki
paikoillensa. Tosin, tässähän on katteita hiukan leikelty tuosta kohdin, jotta sai putken menemään nätisti läpi ilman katteisiin porailtuja ylimääräisiä reikiä. Makuasioita taas, mun mielestä parempi näin. Tähänkin pieneen pätkään tuli jo pari kurvia, jotta sen sai menemään mahdollisimman läheltä katteita, ja toiset ne nyt vaan pitää linjakkaammista .. Toiselle puolelle sama homma peilikuvana ja taas uutta pätkää miettimään. Yritin mitoittaa
tämän niin, että voi joskus ja jouluna ottaa myös iskua maihin vähentäen rungolle mahdollisesti tulevaa vaurioita. Havainnollistamiseksi tuli tästäkin kuva otettua. Kuvia kun pyydettiin otettavan reippaamman puoleisesti, joten saamanne pitää.
Asfaltin epätaisaisuudet huomioon ottaen se on juuurikin jämpti. Vaikuttais siltä, että tulevalla kaudella saa mutkapätkilläkin ladata taas oikeen armotta vauhtia, kun edelliset raudat otti aika ajoin jo alimmasta kiinnityspisteestään maihin. Siinä tilanteessa saattaa heikommalla jo lorahtaa kissankupillinen housuun, jonka myötä suosittelen muillekin tekemään varsinkin tuosta alimmasta kohdasta mahdollisimman kapean. Kuvat loppuvat tähän, mutta tuon jälkeen tosiaan tuli vielä kolme lisätukea molemmin puolin, sekä 10mm teräslevystä pieni ylimääräinen "kulutuspala" tuohon kohtaan, mistä sen suunnittelin ottavan maihin. Luonnollisesti täytyy vielä päätyihin pyöräyttää POMmista sliderit, kunhan kyseistä tankoa jostain saan käsiini. Eilen sai häkit mattamustaa päällensä, mutta odottakoot hetken vielä ennen kiinni pulttaamista. Turhaan vievät jo valmiiksi ahtaassa tallissa tilaa ja pyörässä kun on jos jonkun näköistä hommaa vielä ennen lopullista niputtamista.
Seuraavaks etupään kimppuun ja sinne siis uutta valoa, säiliötä, numerokilpeä, ohjaus-iskaria, (vilkkua?), johdotusta ja jarruletkua näin alkuun ainakin. Tankki, lokari, ja tuleva numerokilpi tulisi olla pohjamaalissa ja vietäväksi maalarille (ettei ihan paskaa aleta jauhaamaan, niin totta puhuen kaverille, mutta saa luvan tehdä tarpeeks hyvää jälkeä) nyt maaliskuun lopulla. Näin ollen maalis-huhtikuun vaihde vois olla ihan sopiva deadline tällä kertaa. Mopopoikien suosimaa Hussen numerokilpeä odotellen, jotta sais alkaa tekemään sille kiinnikkeitä, ja sen myötä ohjaus-iskarille. Ohjaus-iskari tulee alemman t-kappaleen eteen ja
spottivalo samoihin paikkeille vasemmalle puolelle. Vasemmalle puolelle sen takia, jotta saa valokuvion suunnattua siitä mettähallituksen puolelle valotehon silti pysytellessä tarpeellisena.
Vielä yhtään tekstiä tuomatta selkeämmäksi, pari viikkoa sitte tapahtunutta, kun raudatkin oli vielä pahasti kesken. Eli takatapit kun tulivat hieman ylemmäs, sekä taaemmas, oli mielenkiintoista nähdä, miten vaimentajan kiinnityksen käy. Hiukan piti järkeillä väliputkien kanssa, mutta helpotukseksi tässä tapauksessa niitäkin on oikeastaan kaksin kappalein antaen hyvin pelivaraa. Slipari kun on tarkoitettu 10R:ään, niin piti aikoinaan väsätä sinne tuollanen pieni
"adapterin pätkä". Ja hyvin istuu
paikallaan taas.