Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

7.11.2004 23:15

Ei kyllä tuon mittarikotelon tilalle on pakko tehdä uusi. Meinaan nuo katkasijat yms pitää saada siististi johonkin. Onko ideoita? itse ajattelin jotain buellin tuuliohjurin/mittarikotelon risteytystä. Ties vaikka ohjaisi vähän ilmaa parempaan suuntaan.

8.11.2004 16:35

Tällä kertaa alkaa pakoputken teko onnistumaan, kartiot ovat oikean kokosia ja alkaa pyöreyskin löytymään. Vielä pitää vastapainekartio tekasta niin pääsisi todenteolla sovittelemaan/hitsaamaan osaset yhteen. Tuon viimeistelystä tulee kyllä aikamoinen homma ja päätinkin tällä haavaa tehdä puolimatan viimeistelyn, harjaus jonka lumputan. Paljon parempi kuin naarmuinen peili sanoisin.

8.11.2004 16:58

KUVIAAA!!! Tahtoo kuolata noita :P

8.11.2004 18:28

Niin siis, milläs vimpaimella sä teet ne kartiot? Jollain valssilla? Mulle tuli heti ekana mieleen mopomiehen tyyli naputella sitä peltiä vasaran ja alasimen avulla kartion muotoon :-) Ai kauhia millasta jälkeä siitä syntyiskään.

8.11.2004 19:16

No tuota, mankelilla sai ison työn tehtyä, sitten vain sarven(alasin) päällä kuminuijan kera sauma kohilleen. Sitten siitä alasimen päällä käsin/kuminuijalla paukutellen. Katsos kun kumi on paljon pehmeämpää kuin rosteri :) ei jää mitään jälkiä kuminuijasta vaikka miten paukoisi.

EDIT : tulipa tuossa sitten lohkoakin hinkattua lisää. On taas muutama kolo vähemmän ja paljon enemmän pintaa 'rikottu' hapettumasta. Taidankin kaivaa hiomakoneen esiin kun parissa paikkaa aika ikäviä koloja(kuka tuota on hakannut taltalla ja hienosäätölekalla??).

10.11.2004 17:48

Khylä khylä. Nyt on alkukäyrästä tasaajaan hitsattu kasaan. Pirun siistiä jälkeä verrattuna edelliseen, vielä pari pientä juttua mutta sovitus AIVAN eri luokkaa(samoin sauma). Nyt vielä paukutellen vastapainekartio, tasaajan ja kartion liitos kuntoon ja hitsaten. Sen jälkeen pitää metsästää jostain 23-25mm sisähalkasijalla olevaa rosteriputkea ja hitsata kiinni. Pitääkin kipata sylinteri koneistamon puolelle että sorvaavat hyvät mutterit(amiksessa fät tsäns) joilla putken pirulaiset saa kiinni. Saas nähä mitä maikka sanoo saumoista kun kippaan tuon sille arvioitavaksi.

10.11.2004 18:25

Teeksä tuon putki työn siellä amiksessa niinkuin päättö työnä vai muuten vaan ja varmuuden vuoksi tarkastutat sillä maikallas.

11.11.2004 1:57

päättötyöhän toi on. Pitää paperityöt hoitaa kun saanu metallipuolen tehtyä(joka alkaa olemaan kohtapuoliin valmista).

11.11.2004 19:54

Tänään sain paukutettua vastapainekartion muotoonsa ja hitsattua kiinni. Toisin sanoen nyt putken kaasukammion on valmis :) Aloin viimeistelyn peittaamalla putken kauttaaltaan ulkopuolelta, sitten kokeilin hieman narutella ja kyllähän tuosta ihan kiva tulee. Saas nähä miten hyvin onnistuu sitten tuo naruttelu eli kuinka paljon jää jälkiä.

12.11.2004 16:58

Hioskelin tänään hiomakoneen voimin saumoja siistimmiksi, kuopat ja naarmut pois pellistä. Sitten aloin kiillottamaan, eiköhän hiomanauha napsahtanut poikki ja oli tietenkin viimeinen koko amiksessa. Lähdin himaan vitutuksessani. Perkl, viikko kestää että tulee uusia saatana.

12.11.2004 17:13

Tässä vaiheessa, kun työ alkaa häämöttää loppuaan alkaa tietysti vastustaa :D

12.11.2004 19:34

joo pistää kampoihin minkä kerkeää :) pitää kyllä ottaa rennosti etten koko putkea pois hio, sekin vaara on ohuen pellin kanssa. Toisaalta putken painosta tippuu viidesosa kun hioo antaumuksella.

13.11.2004 19:09

Vetelin vähän sähköjä lisää, kuorin turhaa kuorta pois johtonipuista jolloin saan johdot ja liittimet piiloon, päätin että käytän maadoitukseen m4 pulttia ja mutteria johon reikäliittimellä kaikki erilliset maadoitusjohdot kiinni ja tuosta m4 pultista sitten taaksepäin päämaadoitukseen(johon liitetään myös m4 pultilla ja mutterilla takapuolen maadoitukset). Siis tulee paljon siistimpi kokonaisuus. Verhoan myös mahdollisimman paljon johtoja kutistesukan alle jolloin menee siistimpiä johtovyyhtejä mittareiden alle liitoksia varten. Karsin myös turhia liittimiä vetämällä esim vasemman kahvan kytkimien piuhat suoraan lampulle ja niin edespäin.

EDIT:
Vaihdoinpa sitten varakoneen mukana tulleen cafe racer stongan paikalleen, samalla tiputin etupumppuja t-palojen läpi semmoiset 40-50mm minkä pystyi stongan takia. Havainnoin ettei mittaristo oikein sovi paikalleen tuon stongan kanssa ja kun on muutenkin suunnitelmissa muuttaa mittaristoa niin perkele, eihän tuo ole ongelma! väsään uuden mittaritelineen johon saa kaikki härpäkkeet kiinni, sitten lasikuitukotelointi mikä voisi toimittaa myös etukatteen virkaa. Kokeilin niin näyttäisi kivalta kun mittarit päällekkäin, eli jenkamittari alla ja nopeusmittari päällä. Siihen sitten sivuille namikat ja lisämittarit. Samalla myös muutin vilkkujen kulmaa niin että sojottavat hieman ylöspäin, ovat siis lähempänä pumppuja ja kapeemmalla välillä(suomeksi -> vähän parempi). Aika räyhän näköinen keula tulossa!

18.11.2004 21:56

Lisäsin muutaman kuvan albumiin, siellä on esim uusimpia suunnitelmia ja tekniikkaa.

EDIT: nyt ollaan kahden vaiheilla josko käyttää tuo vanha kannen tiiviste uudestaan. On meinaan pirun hyvässä kunnossa ja täsmälleen oikean kokoinen reikä männälle. Onnistuin kansien avarruksessa luulemaani paremmin, tuohan istuu kuin mikäkin kokonaisuutena. Pitäisiköhän sitä pulverilla maalauttaa nuo sylinterit ja kansi? Tulee kyllä jylhän näkönen moottori :P Harjattua/kiillotettua rosteria putkessa, lohkot kiillotettua alumiinia, ilmanputsari kiilotettua rosteria, tulevat imukaulat ehkäpä myös rosteria ja paljon kromia ympäriinsä. Kun saisi sivuposket kiillotetusta rosterista :)

19.11.2004 10:07

Tarkasta sen kannen tiivisteen vahvuus, jos se ei paljon alkuperäisestä heitä niin silloin se on ainaski hyvä..