Jatketaanpas jorinoita tuolla keulan sovittelulla...
Elikkäs kyseessä siis K6 600 GSX-R keula. Muutenhan tuon sovittelussa ei ole mitään ongelmaa paitsi että kuningaspulttien ja ohjauslaakereiden mitat eivät täsmää keskenään. Totesin helpoimmaksi tavaksi vaihtaa tuohon K6 alakolmioon sellaisen kuningaspultin johon sopivat sellaiset laakerit jotka täsmäävät tohon 90-luvun alun kooleihin...
Kyseisen pultti/alakolmio löytyi purkuosista ja on tarkoittettu 1100 GSX-F:ään,vahvalla mutulla oletin sen täsmäävän myöskin ärrään. Koska mä en tolla ähvän alakolmiolla tee hevon vittuakaan joten en käynyt irroituksessa turhia pyristelemään vaan kylmästi rälläkällä kolmio halki niin läheltä pulttia kuin uskalsi,vähän naputtelua ja tadaa sehän irtosi kuin itsestään,myöskin ehjänä...
Seuravaksi pultti pakastimeen odottelemaan jatkotoimia.
K6 alakolmiossa oli myöskin kuningaspultti kiinni,sekin oli minulle täysin turha joten irroitus tehtiin samalla raakuudella. Pultti sorviin ja siinä porasin mahdollisimman lähelle pesän mittaa. Oli aika meltoa tavaraa se pultti muuten...
Tämän jälkeen rälläkällä ylimääräinen poikki. Rautasahalla sitten sisään jäänyt holkki varovasti halki,taas niin lähelle laakeripintaa kuin uskalsi. Pientä naputtelua ja tadaa,sekin irtosi.
Nytten nuo kaksi olisi vielä naitettava yhteen. Mittasin alakolmion laakeripesän joka oli normaalissa lämmössä pari kymppiä plussalla. Suoraan pakastimesta otettu pultti oli kolme kymppiä plussalla. Ryntyä on siis tuossa vaiheessa jo kympin verran,vieläkuin pultti lämpenee normaaliin lämpöön niin liikutaan jossain 10-15 satkun luokassa. Pitäisi pysyä! Liittämisessä ei nyt ollut mitään ongelmia. Kolmiolle lämpöä ja pultti prässillä siihen kiinni.
Koemielessä kasasin keulan runkoon,aeee että kun näyttää hyvältä
Takavanteen sovitusta haarukkaan...
Sorvailin tuollaisen putikan joka tulee haarukkaan kiinni ja vanne pultataan sitten tähän kyseiseen putikkaan. Jakoympyrä on hieman outo sillä ei tullut sellaista ajatusta pieneen päähäni että 4- ja 5-pulttijako on melko mahdoton sovittaa samaan palaan kun jakoympyröiden säteen ovat noin lähellä toisiaan,no pysyyhän se vanne aivan varmasti neljälläkin pultilla.
Kiinnitykseen tarvi tehdä omat mutterit,kierteenä M12x1.5 17mm avainvälillä..
Myöskin tuollainen piikki tuli samalla rykäistyä vanteen keskiöön...
Nuo oikeassa laidassa näkyvät kuusi kikkaretta ovat takahäkin kiinnityspisteitä. Noihin tulee vielä erikseen sellaiset sorvatut nippelit joihin liitetään sopivan halkaisijan omaavaa putkea..
Kikkareet heitetty runkoon. Kuten näkyy niin originellit takahäkin yläkiinnikkeet toimittavat tulevassa kokoonpanossa alakiinnikkeinä. Häkistä tulee helvetin siro,kevyt ja muutenkin ihana
Sitten vähän maskista asiaa. Tähän oli tarkoitus laittaa tuo B-edge joka alunperin oli keulilla. Tuohon lasikuitukikkareeseen on helvetisti tunnearvoa joten vähän haikeata on jättää se tästä poies. Myydä en sitä aio vaan se saa jäädä talliin odottelemaan seuraavaa vermettä seurakseen
Autoissa ns "german-look" on erittäin lähellä meikäläisen sydäntä ja mielestäni ainoa oikea tapa rakennella autoja. Streetfightereissa tuo saksatyyli on hieman erilaista mutta kaiketi tämäkin pyörä ottaa askeleen lähemmäksi Saksaa. Kyseessä on siis alumiinista väännetty maski joka on erään Lahden seudulla asustelevan herran tekemä. Hän jos kuka omaa erittäin hyvä kädentaidot. Lahdesta maski kulkeutui Turun suunnalle,Suomen persereiästä se otti suunnan Joen suuhun ja sieltä se sitten kotiutettiin Sawoon meikäläisen talliin
On nimittäin komea. Ja kenelläkään,siis _ei_kenelläkään_ ole samanlaista!
Ei ihan oikeassa asennossa/stanssissa mutta kyllä tosta hahmotelman saa..
NYTTEN KYLMÄÄ NAISTA JA LÄMMINTÄ KALJAA!