Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.8.2005 19:38

mä olisin laittanut tällainen http://www.enduroshop.de/e-tacho-2.jpg
ja sit joku tällainen kiekkamittari http://www.biketorqueracing.co.uk/Instr ... elliot.asp

24.9.2005 18:13

Sain puunattua valmiiksi tuon toisen kolmion mistä tulee jalkatappi ja änkkäri kiinni, ja toinenkin valmistuu hyvää vauhtia. Ei tuommoinen kalikkakaan ole loppupeleissä paha kiillotella kun jaksaa vain aloittaa... muutamassa illassa valmistui tuokin. Toinen puoli valmistuu tässä aina kun riittää innostusta, saapa nähdä milloin pääsee lumputtelemaan.

Tässä kuvia:
kolmio1
kolmio2
toinen kolmio

Kauempaa otetussa kuvassa näkyy alumiinilevy minkä pistin vanhoihin ilmanputsarikotelon kiinnikkeisiin runkoon, siinä on kiinni kaikki boksit ja muut, mutta vilkkurele puuttuu vielä. Takarungossa näkyy myös alumiinilevyt, mistä takakate tulee kiinni. Alkaa tuntua siltä että tuo takaiskarin "keinuvipu" pitäisi kiillotella kanssa, samalla jos sen ottaisi irti, voisi takaiskarin viedä huollettavaksi johonkin että saisi sen säädön pelittämään... On kumminkin aika näköisällä paikalla tuo keinuvipu tuossa kun runkoon ja katteisiin jää "reikä" just tuolle kohdalle. Mutta saa nähdä riittääkö innostus purkaa tuota perää vielä kertaalleen.

12.10.2005 20:24

Molemmat kolmiot tuli valmiiksi, samaten änärien osat. Vein osat kaverille kun on metallimiehiä niin se sitten hitsaili niitä nippuun. Toinen änkkäri on jo nipussa. Kummassakin reikäputkessa on muistaakseni jotain 1000-1500 reikää. Äkkiä tuli porattua kun vaan alko tekemään. Liitos paisuntasäiliöön tulee laipalla, liitoskohdassa on rosterimutterit mihin saa ruuvata ruuvit. Kävin tilailemassa karkeaa ja hienoa rosterinkiillotusvahaa, nukkalaikan ja rosterihappoa niin pääsee puunailemaan tuota. Tämän näköinen viritys siitä tuli:

liitos
sivulta
pääty
mutterit

12.10.2005 20:41

Kieltämättä hienoa jälkeä olet saanut aikaiseksi. Tuleeko pyörä ajoon heti keväällä?

12.10.2005 20:48

Ei tietoa tuleeko ajoon, tammikuussa alkaa intti ja se voi kestää sen vuodenkin... Noita vaimentimia nyt en olisi itse osannut niputtaa noin siististi, kiitokset menee kaverille.

Jos jollakin muuten sattuu olemaan jotain hyviä takavaloehdotuksia niin voi yrittää kaupata tähän suuntaan, esim vanhan gsx-r:n tuplatakavalot kelpais. Ja tuon rgv:n orkkis etuvalo kanssa.

12.10.2005 22:04

Multa löytyis ylimääräinen RGF/RGV:än takavalo jos kiinnostais.

13.10.2005 19:49

Perkele kun menin lukemaan koko topikin, niin alkoi himottamaan tuollainen vanha 2-tahtinen. Noitahan ei varmaan kovin helpolla Suomesta löydy?

14.10.2005 14:16

No näyttäisihän nettimotossa olevan muutama todella halvanoloinen RG 250. RD:eitäkin näyttäisi olevan. Vaikka kunto olisikin todella karu, niin näkyyhän se tämänkin topicin perusteella että hienoja niistä saa kun vähän puurtaa. :)

Saisipa itsekkin jo tuonne uuteen talliin kunnon lattian, niin pistäisin kyllä itsekkin ärdeen osiin...

14.10.2005 15:03

Joo kävinkin jo nettimotossa kuolaamassa niitä. En vain sitten tiedä että loppuuko kakspuokista tehot alkuunsa, haluttaisi se 500cc suoraan... :(

14.10.2005 15:55

Hmm... tehot voi loppua, mutta on siinäkin oma hauskuus kun 2 tahti ruukaa "hyökätä" sitten siinä tietyssä vaiheessa... Mutta jos tämmösen "projektin" ottaa, niin turha kuvitella että sen ihan äkkiä sais niputettua. Tuo on ollut työn alla nyt vuoden eikä ole tuota pidemmällä, tosin toimintaa rajoitti talvella budettipuoli tosi pahasti... eikä tallikaan mikään paras ole (kylmä ja hiekkalattia). Tuli huomattua että pers aukisena ei ainakaan kannata rueta tämmösiä värkkäämään, seuraavan pyörän kun ostan (jos meinaan rakennella) niin varaan siihen tarpeeksi rahaa ettei lopu heti alkujaan kesken. Ja 500cc gamma on monin verroin kalliimpi laite mitä tuo. Ja siihen kun ajattelee että kaikki kopat sun muut pitää olla jotain kevlaria, magnesiumia tms. ihmeainetta alkaa hintaa tulla... Pelkkä pyörä ottaa varmaan jo 3-5ke, ja siihen kaikki mahdollinen "tuuninki" niin ei paljoa alle kymppitonnin selviä. Siksi oon ajatellut säästää ehkä sen 500cc gamman vanhoille päiville ja ostan seuraavaksi jonkun 4 tahtisen japsikyykyn. Tähän romuun ei silti vielä ole paljoa rahaa uponnut. Halpoja on nuo 250:t.

Jos joku tietää mistä saa '91-'95vm etuvalon (miel. halpa) niin vihjeitä tähän suuntaan!

23.10.2005 1:02

Ensimmäinen änkkäri on aikalailla valmis, enää pitäisi porata reiät niiteille tuonne juureen ja tehdä/hitsata liitoslaipat paisuntasäiliöihin. Saumat on tullut hiottua ja muutenkin ympäriinsä koko pönikkä. Viimeisin hionta tuli tehtyä karkeudella 320... sitten esihionta vahaa ja viimeistely vahaa kehiin.
hiottu1
hiottu2
puunattu1
puunattu2
Koloja ei ala hullukaan tuosta hiomaan pois, rosteri kun on niin jäsyä ainetta että sitä saisi hioa lopun ikäänsä jos aikoo syvemmät kolot saada pois. Mutta kaikenkaikkiaan jäljestä tuli parempaa kun odotin. Luulin ettei noita kannuja saisi kiiltämään edes tuohonkaan malliin. Päälle pyyhkäisin vielä kestovahan että kiiltää pidempään.

23.10.2005 1:15

Mikäs hieno systeemi tossa etujarrussa on, kun menee letku johonkin osaan etuhaarukkaan? http://joop.ahjo.cop.fi/suzuki_rg_gamma ... allaan.jpg

31.10.2005 17:47

Anti-dive...eli systeemi joka estää jarrutuksessa etuputkien sisäänmenemisen. Joku mahtava idea 80-luvun pyörissä, ennen kuin tajuttiin että se itseasiassa tuhoaa melko hyvin painon siirtymisen eteen-> etunen alta.
Näin ainakin luulisin!

31.10.2005 18:08

Perkele että tulee kateelliseks kuvia katellessa. Toki rahaa ja aikaa tohonki projektiin on palanut ja paljon... Täytyy vaan kehua että siisti pyörä. Joku isompi RD olis ihan himottava projekti...

16.11.2005 22:27

Juu aikasemmin todettiin jo topicissa, että anti-divehan se siinä mollottaa.

Uutta osaa on tullut vähän hommattua tuohon mopoon, mm. takavalo, ja USD-etuhaarukka. Äänenvaimentimille tehtailin laipat, mitkä hitsaan paisuntasäiliöihin kiinni. Ja toinen änkkärikin on nyt hitsattu nippuun.
takavalot
takavalot takaa
laipan teko
valmiit laipat
kannut kasassa

Se etuhaarukka vaatii hieman sovittamista että sen saa sopimaan, ohjausakseli irtosi nätisti prässissä. Vein kaverille piirrustukset uudesta akselista että sorvailee amiksessa kun kerkeää.
t-palat irti
iskareita
Elikkä haarukkaan kuuluu siis nuo messingin väriset pamput... saa nähdä miten saan vanteen sopimaan :| Alemmasta T-palasta pitää vielä pyyhkäistä rälläkällä rajoittimet irti ja hitsata samalla uudet siihen kun hitsaan akselinkin. Vanha akseli oli pienellä kartiosovitteella, mutta katsoin helpoimmaksi ja varmimmaksi kiinnittää uusi hitsaamalla. Ja jarrusatulan kanssa tulee olemaan taas oma työnsä.

Eipä tunnu näkyvän loppua tällekkään projektille :D