Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

28.10.2004 20:40

heh heh, sivusta sitten! niin ja toimii yllättävän hyvin escortiksi, vaikkain 10e :D

30.10.2004 21:22

Tuli jotain tehtyä taas. Hioin 240 paperilla laturin puolien sydämet siisteiksi, kyllä silmä lepää. Hinkkasin pakokanavista pahinta röpelöä 80 paperilla pois, sitten hinkkasin hieman 240. On muuten kädet ruvella kun hakkaa vähän väliä aukon reunaan. Jatkan moista myöhemmin jos viittii. Tarkastelin koneen öljystefoja ja päätin että saavat kelvata, samalla kaivoin o-rengas sarjasta sopivat joka akselille lisätiivisteiksi, nyt siis tupla tiivisteet kaikilla akseleilla. Etsin myös sopivan o-rengas koon öljypumpun banjoliittimeen, pitänee vielä hankkia se uusi kierre tuohon(pitikin mennä korkkaamaan). Pesin ja putsailin alempaa lohkoa ja nyt on puhdas, hieman vielä silikonia tiivistepinnoilla mutta ne lähtee käden käänteessä. Ylälohkolle sama käsittely aivan kohta, sitten voikin alkaa hinkuttamaan ylälohkoa kiiltäväksi.

EDIT :

Tuossa juuri pesin ylemmän lohkon ja juuri puhaltimen vieressä kuivumassa. Pitää varmaan ruikata vaseliinia tuohon öljypumpun rattaaseen kun tuli pestyä.

31.10.2004 0:48

Meinaat sitten koko helvetin moottorin kiillottaa?? Siinäpä onkin hommaa :D Mutta työ tekijäänsä palkitsee. Onhan se valmiina mukavan näkönen. Vielä jos laittaa muutenkin siistiin kuntoon koko härvelin.

31.10.2004 1:02

tuloo ainakin komeempi. Nyt teet siitä yltäpäältä kiiltävän prkl.. Ei ehkä sitten olis niin pelottava näky peilissä toi suikkeli :D Ois helvetin komee kun kiiltäs kaikki kiillottamisen arvonen. Tosin saisi hinkata autosolilla kaikenaikaa, mutta kyllä kelpais huruttaa :)

31.10.2004 18:27

:) moottorin ylälohko tulee kiillotettua sillein jonkun verran, ei ole tarkoituskaan peiliä siitä tehdä! mutta sivuposket olisi tarkoitus koneesta kiillotella uusiksi kunnolla niin ettei suurempia koloja pahemmin missään. Olen pähkäillyt jos etupumput kiillottaisi, ei oikein maalaukset meinaa pysyä ellei ronttaisi pulveriin.

Tänään kävin elolla väsäämässä mäntiä, tavoitteena oli siis tasapainoitus painon kannalta, voitelureijän poraus toiseenkin mäntään, imuhelmojen lyhennys 4mm-5,5mm.
Vastoinkäymisiä tuon homman suhteen olikin, ensinnäkin männän kevennys käsillä olevilla työkaluilla oli täyttä tuskaa ja vaatii järeämmät aseet. Painoissa onkin heittoa päälle 6grammaa! Painon pudotusta sain aikaan hurjat 0,2grammaa hiukan aikaa jyystettyäni :) Helmojen lyhennys meni toisessa männässä vähän pyllylleen kun meni turhan paljon materiaalia toiselta puolelta helmaa, onneksi tuo ei pahasti vaikuta ajoitukseen mutta vähän kyllä nolottaa moinen virhe. Toisella puolella helmaa on sitten kompensaation takia vähän ylimääräistä materiaalia(keskeltä helmaa just hyvä). Toinen mäntä menikin sitten hyvin ja keskeltä että sivuilta hyvin samanlainen. Voitelureijän porasin jollain pienellä poralla niin että tönärillä merkkasin paikan ja sitten eikun poraamaan, samalla poralla sitten suurensin uuden männän reijän että ovat identtiset apaut. Pitänee vähän hiomapaperilla noita pyöristyksiä käydä läpi molemmista kun saa tasapainotettua kunnolla. Pitäisi varmaan pölliä jostain uudet lukkosokat mäntiinkin, en tiedä uskaltaako käytellä uusiksi moisia.

On muuten noitten mäntien helmojen leveydessäkin eroa, uudessa kapeampi kait? pitää tarkistaa että peittää kunnolla imuaukon jos oli noin päin.

31.10.2004 18:37

Kehtaa toki vanhoja sokkia käyttää, ei mulla ole vanhojen takia kertaakaan lahonnut. Uusiin luottaisin vähemmän kuin vanhoihin, kerran tuli nähtyä kun tuliterä pevein 60cc:n sokka katkes. Jälki hymyilytti omistajaansa :)

1.11.2004 19:30

Ei suatana kun menee vituilleen koko pakoputki :) noooh ei hätä ole tämän näköinen. Hitsuuttelen tuota putkea kasaan ja opin siinä samalla. Maikka sanoi että ei tommonen pieni susikokoelma maailmaa kaada. Pitää samalla hommata juurikaasut hitsaukseen ettei tarvitse juuritukia.

2.11.2004 22:22

Onks GT:ssä 2 osanen pakoaukko?

2.11.2004 22:45

eipä ole, kaksi osainen imu kylläkin.

2.11.2004 22:53

Mihin voitelureikä?

2.11.2004 23:34

Ei taida kannattaa porailla reikiä mäntään, en ainakaan keksi syytä, miksi pitäis.

3.11.2004 11:37

gt350 kirjoitti:Ei taida kannattaa porailla reikiä mäntään, en ainakaan keksi syytä, miksi pitäis.
No lähinnä porattiin toiseen mäntään siksi että toisessa (uudessa orginaalissa) oli sellainen :)

3.11.2004 17:09

Hyvin on toi sun pärrä säilyny.

3.11.2004 19:33

viltsur oliko tuo sarkasmia?? no ei kyllä ole :D kauhea pommihan tuo oli ja vieläkin osa moposta on. Niin juuri toiseen mäntään kun toisessakin on :) jostain syystä takahuuhtelujen keskirivan kohdilla, käy kenties kuumana.
Nyin amiksessa ulosvetäjällä vaihteiston isot laakerit irti ja kävin tilaamassa uudet laatulaakerista, 50% alennukset kun mainitsee moottoripyörät.org. Toinen laakeri löytyi tasan samanlainen mutta toisesta puuttuu lukitusura, eiköhän tuo laiteta ihan liimalla kiinni.

3.11.2004 20:01

Ei mitään sarkasmia vaan kunnioitusta kun ottaa vanhemman pyörän. Ilman ikä merkintää olisin veikannut 80-luvun puolelle.

Se on onni kun noi laakerit ja tuollaiset osat kuitenkaan niin harvinaisia ole ettei uusittua saisi.