31.8.2011 2:09
6.9.2011 20:31
8.9.2011 18:40
1.10.2011 1:09
1.10.2011 10:36
2.10.2011 21:47
3.10.2011 21:20
4.10.2011 21:35
5.10.2011 7:10
8.10.2011 17:54
Yufenau kirjoitti:Ajattelin myös vilkaisista vaimentimien sisälle mutta huomasin oikeanpuoleisessa vaimentimen purkamisessa vaikeuksia kun siinä kierretangossa on kolme (3) mutteria peräkkäin ja se alinmainen on jotenkin kiilautunut päätykappaleen sisään ja koko kierretanko pyörii ympäri. Myös päätykappale on oudon löysällä.
Onkohan joskus irroitettu ja koottu väärin?
Kun ei ole mitään räjäytyskuvaa vaimentimen rakenteesta niin on vaikea päätellä mitä tehdä.
Mahdollisesti kierretangon kierre on korkannut toisesta päästään, vaimentimen sisällä.
Täytyy ensi kesänä tutkia tarkemmin.
8.10.2011 21:16
23.10.2011 1:29
23.10.2011 1:34
MänTä kirjoitti:Viittaisi latausvikaan, oletko jo mitannut akun navoista latausarvon? Suosittelen alkajaisiksi puhdistamaan kaikki liittimet huolellisesti. Jos laturi lataa akun navoille asti ja valo palaa, on jännitteensäädin/tasasuuntaajassa vikaa. Siinä mokkulassa on ilmeisesti tyristori joka johtaa sähköä kun laturin jännite laskee tms.
23.10.2011 1:57
12.2.2012 15:36
Yufenau kirjoitti:Vielä tuosta latausjutusta että kunnossa olevan akun napajännite on luokkaa 12.6 Volttia kun on seisonut vaikka 24 h. Jos alle esim 10V tai sinen päin niin jopa on yksi kenno kärvähtänyt ja akku uusiksi.