Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

1.3.2009 14:42

Jotain pientä tussaamista tehty.

Ölpät ja suodattimen vaihdoin
Underi ja huggeri muottivalmiina,pitänee pari kertaa vahata ne ensin...
Putkisto heppailtu.
Saksasta tulee ah niin pienet ja ah niin kalliit jarrunestesäiliöt,takatyösylinterille on vaan paikka kehitettävä noiden uusien jalkatappirunkojen johdosta.
Uusi paisari odottaa maalia.

Uudesta etusesta hieronu kauppoja,hakusessa oli hemmetin pehmeä malli. Näillä näkymin eteen tulee vähän käytetty Pirelli Supercorsa. Takasen tehtävät hoitavat käteen sattuneet paskarenkaat

Nurkissa pyörinyt ylimääräinen 5.5" vanne vaihtunee huomenna erään Kotkalaisen harrastajan tallista löytyvään 6.25 PVM vanteeseen. Tuon nykyisen voikin sitten jättää burnisvanteeksi...

Takarattaaksi hommasin 54 piikkisen raakiksen,eturatas isoni piikin verran joten ei kauhean tiuhemmat välit tulleet mitä viime kesänäkään... Tuossa rattaassa onkin sopivasti tilaa omalle designille kunhan saadaan ideat koneelle ja laserleikkurille asti ;)

3.3.2009 17:53

Bolt on = wtf , toiselta foorumilta lainattu teksti joka passaa hyvin vanteen kanssa.

Sehän käy melkein suoraan kunhan ensin :
-vaihtaa laakerit 20mm sisäreiällä oleviin
-sorvaa uuden sisusputken
-sorvaa uudet holkit
-voi olla että ketjulinjaa pitää rukkailla
-uusi jarrulevy teettettävä ja sen tasoa siirrettävä

Mutta onhan se perkeleen hieno :seko:

3.3.2009 18:53

Lueskelin sun projektin edistymista joku kaks ja puol tuntia putkeen, muuta en voi sanoa lopputuloksesta kuin että nam.

3.3.2009 21:07

Hyvä että tällästä paskaa jaksaa lukea :lol:

Mittailin tuota vannetta ja siitä kohdasta mistä vanteen leveys ilmoitetaan oli leveyttä 6.5" verran...
No anyhow muutenkin pieniä yllätyksiä taas tullut vastaan
Vetopakka on aika racing. Kaksiosainen,toinen osa pultattu vanteeseen ja vaimenninkumeina toimii alumiiniholkit,takarattaan laippa on sitten pultattu tähän osaan kiinni. Arvatkaa lähtikö tämä laippa suosiolla irti? Alumiinikierteet,teräspultit ja liimat on ihana yhdistelmä eli helicoileille mentiin.
Takarattaan olakkeen halkaisija on 80mm kun se Suzukin rattaassa on 76mm joten huomenna on näytettävä sorvia tuolle laipalle. Myöskään reikäpiiri ei täsmää,susnassa halkaisija 100mm ja tässä 104mm. Ongelma ratkeaa miuraamalla rattaan reikiä ulkokehälle päin parin millin verran. Sitten pitäisi jo olla ratas paikoillaan :roll:

Pitänee myös tarkistaa löytyykö täältä peräkylältä laakereita,tartteis 5mm pienemmällä sisäreiällä olevia. Pulveriinkin pitäisi tuo kiikuttaa jotta pääsisi laakereiden vaihtoon...

29.3.2009 14:14

Vanne haettu pulverista,laakeroitu ja kasattu...
Heitin sen koemielessä akselille.

Kuva
Kuva

Mallailin vanteen pyörän keskilinjaan ja mittailin vasempaan reunaan tarvittavan holkin.

Sitten ketjulinjaan,onhan se pielessä noin 18mm...
Kuva

Homma hoituu sillä että edessä ratasta tuodaan 9mm ulospäin. Sorvaan vanhasta eturattaasta hampaat poies,tämä ja uusi ratas samallle booriakselille ja heftiä perään. Näin syntynee tarvittavan offsetin omaava eturatas.

Takarattaaseen tulee 3mm syvä olake vetopakan kiinnitysreikien kohdalle. Ulommasta vetopakasta lähtee toiselta puolelta 2mm ja toiselta milli. Sisemmästä vetopakasta huitaistaan päädystä 3mm poies ja näin pitäisi ketjun olla suorassa,ilman että se tapaa renkaan ulkoreunaan,millipeliksi tosin menee mutta kuitenkin...

29.3.2009 18:24

Marginaalihan se millikin ;)

Kiva projekti sulla muutenkin :)

17.5.2009 17:05

Käy ja kukkuu.
Muutama kilometrikin ajettu.
Pientä kosmeettista sipistelyä ja takajarrun ilmaus jonka jälkeen soitto vakuutusyhtiön tädille.
Kuvia sitten :D

21.6.2009 13:53

Onko suzuki jo ajossa ollut tänä kautena?
En ainakaan muista nähneeni galleriassas olevan näköstä fighteriä liikkeellä.

Kun etkös jossain Kouvolan haja-asutus alueella asustele?

Itellä musta-puna-valko Italian moto :D

28.6.2009 14:37

Onhan se ollut jo jonkin aikaa.
Ei ole vain tullut Suur-Kuusaan alueella käytyä,omassa keisarikunnassa vain pyörinyt :D

Olin näkevinäni sun entisen Kawan liikenteessä,onko uusi omistaja KVL:n alueelta ?

Jos iltasella kaveri lähtisi kameroineen matkaan niin saattaisi uusia kuviakin ilmestyä...

1.7.2009 17:37

Kaverin pyörä melko varmasti.

Tulossa Kuusaan Biltaan...? Saas nähä pääseekö ite mestoille, makaroonista laatikko remontissa :lol:

18.7.2009 19:30

hyötysähkö kirjoitti:Kaverin pyörä melko varmasti.

Tulossa Kuusaan Biltaan...? Saas nähä pääseekö ite mestoille, makaroonista laatikko remontissa :lol:




Niin joo niitä kuvia...

Kyllähän mä siellä olin,suoralla en käynyt :s
Taisin sutkin bongata jossain välissä,ainakin tutun näköiseltä sälliltä näytti,,,

29.7.2009 18:36

Ei tullut käytyä, vaikka kuulemma oli kovat kinkerit .... jatkoista puhumattakaan ?!?!

Uutta kuvaa kehiin moposta, jotta tunnistaa tienpäällä ehkä. Itellä jopa moto ajossa nykyään :D taitaa olla kuvakin tuolla.

23.8.2009 10:44

Kerta tätä ei ole vielä lukotettu niin jatketaan jorinoita taasen :lol:

Pyörä seisonnassa kesäkuuhun 2011 asti. Tammikuussa lähdetään opettelemaan isänmaan puolustamista joten ensi kesän ajelut ovat tällä vehkeellä melko vähissä. Ajointo tuntui myöskin lopahtavan loppukesästä. Syynä noin parinkymmenen renkaan tuhoaminen,pelko perseessä ajaminen ennen pitkäaikaisen ajokortin saamista. Pisin matka taisi olla Kouvolaan ja takaisin,myöskin Kuortin abc:llä tuli kerran käytyä. Loput ajelut olivatkin lähiöhäiriköintiä ja suoralla sahaamista...

Jos nyt totta puhutaan niin pyörähän oli melko hirveän näköinen,kaikki oli vähän sinneppäin ja pienet yksityiskohdat pomppasivat silmille. Myöskin piiloon jäävissä osasissa tuli oiottua melko paljon mikä kostautui tänä kesänä. Seuraavan kerran kun tämä vehje tielle pääsee niin viimeistelyn taso on paljon parempi,tehoa on enemmän,enemmän kaikkea ja asennetta yhtenä kyrpänään!

Aloitin takakatteesta,aihiona Hondan 1000rr kuituversio jota kavensin reilut 10cm ja lyhensin ehkä saman verran. Takahäkki tullaan tekemään putkesta. Perän kevyt lookki viimeistellään yksipuoleisella swingillä ja auton vanteella 8)

Moottoria tullaan myös rakentamaan,ylikoko-hilppeitä jo katsottu. Tavoitteena noin +150hp renkaalta ;)

Keula menee vaihtoon,jonkun K?-mallisen kiksun keula hakusessa,radiaalisatuloilla...

Tankkiin himottaisi muokata lasikuidusta pienet scoopit,saa nähdä mitä niiden kanssa tehdään.
Tällä hetkellä pyörä tässä mallissa.
Kuva

Sitten jottei menisi liian helpoksi niin tarkoitus olisi duunata toinen pyörä ensi kesäksi. Jotkin ehkä tietävät että mulla on 1100 ärrän runko,saksan papereilla tosin. Tarkoitus tehdä sellainen , kröhöm , suljetun alueen pyörä. Ei mitään ylimääräistä,vain laite jolle voi antaa sikaa huolella. Koska nykyisestä pyörästä menee niin paljon osia kiertoon niin mulla on melkein kaikki kasassa tätä pyörää varten...
Sellanen.
Kuva

Mutta,ensimmäisenä kunhan darran voitan on vuorossa tallin siivous,miten helvetti sitä ihminen voi saada kasattua noin paljon rojua?!

PS: osat ovat myynnissä täällä!

23.8.2009 14:07

Millasta valaistusta tulossa?

4.9.2009 20:04

Halvan kaljan,nopeiden motarien ja oikeiden autojen maasta saapui paketti...
Sanalla sanoen vitun kallis mutta köyhiä se vain kirpaisee.
On nimittäin hieman sovittelemista,swingiä saa jyrsiä reilulla kädellä,linkkuja en uskalla edes ajatella.
Kokeeksi mallattu VFR:n omalla vanteella,vaihtuu siis vielä sopivaan huulelliseen vanteeseen!

Kuva