Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Kaasuttimien säädöstä

5.6.2006 6:59

bore69 kirjoitti:Antakaas hyviä vinkkejä miten tuo operaatio noin kotiolosuhteissa olisi mahdollista tehdä. Käytiin rvan kanssa ajelemassa ja huomasin perässä ajellessani, että taitaa käydä toi '84 aikas paksulla (siis se savu :). Samaa kyllä epäilen tosta '86 vermeestäkin. Elikkäs mitenkäs noi kaasarit sais suunnilleen kohilleen.



1WT mallin perussäädöt kaasarille:

Pääsuutin: 185
Neula: Toinen pykälä ylhäältä (Olikohan neula 5L20)
Tyhjäkäyntisuutin: 27,5
Ilmaruuvi: 1 1/2 kierrosta auki
Powerjetit: 55/65

Siitä sitten liikkeelle. Pääsuutin on vakiokoneelle ihan kohillaan, mutta neulan kanssa voi pelata osakaasun osalta aika pitkälti. Neulat/neulaputket kannattaa tsekata, ettei ole kuluneet.

31K mallista en ulkoa muista, kun siinä on kaasarit ilman powerjettejä, mutta pääsuutin muistaakseni 220 tai 230. Muutenhan siihen pätee samat säädöt, kuin 1WT:hen.

Moottoriöljyt

7.6.2006 20:14

Kysymys moottoriöljyistä. Minkäslaista vaihteistoöljyä noihin koneisiin pitää oikein laittaa. Jostakin olin kuulevina/lukevinani, että vaikuttaa kytkimen luistamiseen jos on väärät öljyt ? Eli pitääkös siinä öljypönikässä erikseen lukea "soveltuu märkäkytkin käyttöön" :) Pistäkää muutamia huoltis merkkejä jotka passaa, ettei tarvii erikoisliikkeistä öljyjä hakea.

7.6.2006 22:09

Juu ilman muuta pitää olla erityisesti 2-T vaihdelaatikkoon tarkoitettua öljyä, mikä tahansa 10W30 ei tee hyvää. Tokkopa nuo yhtään halvempia huoltsikalla ovat, en tiedä... Itse olen käyttänyt Repsol öljyä, saa kätevissä 0,5 litran pulloissa n. 4 e hintaan.

Boren RD:kö se heti on myynnissä Nettimotossa??

8.6.2006 6:22

Silkolene light gear oil on hyvää kamaa reden lotjuun.

Itse olen kurvaillut Motulin 2-T lotjuöljyllä ja on pelannut suhteellisen hyvin. Minkäänmerkkistä moottoriöljyä ei kannata käyttää.

8.6.2006 8:59

Johnnie kirjoitti:Juu ilman muuta pitää olla erityisesti 2-T vaihdelaatikkoon tarkoitettua öljyä, mikä tahansa 10W30 ei tee hyvää. Tokkopa nuo yhtään halvempia huoltsikalla ovat, en tiedä... Itse olen käyttänyt Repsol öljyä, saa kätevissä 0,5 litran pulloissa n. 4 e hintaan.

Boren RD:kö se heti on myynnissä Nettimotossa??


Joo perskules, kun toisen ostin sen takia että voidaan rouvan kanssa ajella kahdelle pyörällä. Hänen alkuperäinen toiveensa oli Virago, mutta ostin sitten ton RD:n sille :). Noh "viivytystaistelu" RD puolesta on käynnissä, mutta laitoin nyt sitten hänen toiveestaan sen myyntiin/vaihtoon siihen Viragoon.

8.6.2006 10:47

Hitsit, kun on Boren fillari vielä noin lähellä. Pitäisköhän ostaa pois kuleksimasta, niin saisi kahdesta identtisestä ritsasta kasailtua yhden priiman..

8.6.2006 14:59

Georg kirjoitti:Hitsit, kun on Boren fillari vielä noin lähellä. Pitäisköhän ostaa pois kuleksimasta, niin saisi kahdesta identtisestä ritsasta kasailtua yhden priiman..


Juu tuu kaupoille vaan :)

Hei herätys !

13.6.2006 23:45

Meidän topic putoo liian alas jos heitetä juttua :)

14.6.2006 20:45

Nyt on vaikea keksiä juttua, kun kaikki pelaa niin hyvin ettei valitettavaa ole, ajamaan vaan. :D

Ja ajamista meikäläinen kyllä haluaakin, 10.7. inttiin! Plääh.

14.6.2006 21:41

Morjes kaikille. Taas uusi jäsen kerhoon.
Tuli hommattua ensipyöräksi rd ja pari asiaa askarruttaa onko kellään kokemusta?
1. Kostean yön jälkeen (aamukastetta) tyhjäkäynnillä ja alkuajossa hirttää kaasun päälle, mut kun kone on vähän lämmennyt pelaa normaalisti. Oon ehtiny imuilmavuotoja käynnistyssumulla, mut semmosta en oo löytäny.
2. Vilkut ei jaksa tyhjäkäynnillä aina vilkkua vaan jäävät palamaan - kierroksilla pelaa normaalisti, liekö rele tiensä päässä.

14.6.2006 21:43

Itelle tulee tosta hirttämisestä mieleen että kaasarit on kulunu, jolloin luistien väliin pääsee vettä, ja imuilma kun virtaa aika kovaa niin jäädyttää sen sitte siihen, eli luisti jäätyy kiinni kaasariin.

14.6.2006 21:46

Minulla teki vilkuilla ihan samaa; oikealla puolella oli maajohto ihan sökö. Itse veikkaisin silti relettä. Joka tapauksessa se relekin on hyvä vaihtaa, varsinkin jos on vanha. Ei ne montaa euroa kappale maksa.

14.6.2006 21:51

Tomppa78 kirjoitti:...Vilkut ei jaksa tyhjäkäynnillä aina vilkkua vaan jäävät palamaan - kierroksilla pelaa normaalisti, liekö rele tiensä päässä.

Onko vilkut vaihdettu?
Vinkki : http://diod.net/~macce/mc/vilkku/faq.php?id=1
Hyvä laskuri vilkkupolttimoiden muutoksiin : http://diod.net/~macce/mc/vilkku/

Re: Hei herätys !

15.6.2006 0:41

bore69 kirjoitti:Meidän topic putoo liian alas jos heitetä juttua :)


Yksityisviestien puolella myös vastausta odoteltaisiin... ;)

15.6.2006 7:24

Carb icing on RD:n perusvika, eli nimenomaan "jäätää" kaasarit kylmillä ja/tai kosteilla ilmoilla ja esim. pesun jälkeen. Ilmiö, joka on kyseiselle pyörälle ominaisuus, ei varsinainen vika.

Vilkkujen toiminnasta en keksi yhtä yksittäistä aiheuttajaa. Kaikki liitokset ja johdot kannattaa tsekata ja putsailla. Latausjännite kannattaa mitata tyhjäkäynnillä, akun kunto tarkistaa ja tasasuuntaajan toiminta myös. Ziljoonasta pienestä viasta voi tulla yksi iso.

Edit: Mulla löytyy hyllystä varakaasarit mallia 1UA 01 ja niistä voin tarvittaessa luopua sikahintaan. :)Ovat ihan toimivat.