heh
!! näinhän se on tehtävä, tarkoitus olisi prepata takapäätä vähän paremmaksi yms. Sitten tietty raacing putkisto tulee
sitä myötä kaivattua tehoa
pitänee vielä vaihtaa aavikkovälitykset että voi ajella sitä satasen vauhtia lämpimällä koneella, vitosvaihdetta sitten kun viileä kone/tökkii kuumalla kelillä.
Otinpas mitat ketkun koneesta pakoputkia varten, pistän tänne kaikkien iloksi.
Männän laki on millin yli sylinterin reunan(auts....), myöskin peittää millin verran pakoaukkoa, tai vähän enemmän. Pakoaukon yläreunaan 29,25mm, alareunaan semmoset 55,05mm. Sylinterin tiivistepinnasta apaut 54mm tasan männän reunaan AKK.
Pakokanavan pituus yläreunasta pakoaukon keskelle(ylhäältä, kaarta katsoen) 75,5mm. Sisähalkaisija 38mm loppupuolella.
Näillä lähtökohdilla ja kertoimilla tuli semmoisia mittoja kuin :
-alkukäyrän neutraalipituus 220,9mm
-paisuntakartion oikaistupituus A->C(eli kärjestä kolmion toisen päätyyn, kolmion sivua) 420mm, poisleikattava osa kolmion sivua 168mm, vastapainekartio a->c 288mm ja poisleikattava osuus a->b 70mm. Kulmaa paisuntakartiolla 40,8astetta, vastapaineella 59,4astetta.
-Loppupilli sisältä 23mm halkaisijaltaan, loppupillin kokopituus 270mm kaasunvirtaavuuteen vaikuttavalta osalta.
Vaimentimen rakenne ei vielä täysin selvillä mutta meinasin että semmoinen peltikotelo joka peittää kokonaan vastapainekartion olisi passeli, sitten vaimennus sisälle maun ja tilaisuuden mukaan
Materiaaliksi kaavailin semmoista 1mm terästä, pitää vielä opettajan kanssa keskustella että mistä kyseisestä teräksestä, jos opettaja suostuu ja materiaalia löytyy niin millisestä rosterista(tai 0,8mm). Rosteri olisi jätte bra kun pysyy kiillottamaan, miinuksia tulee valmistuksesta jossa ei voi luonnollisesti nuijia klommoja täyteen kun näkyy niin ikävästi.
Vaimennus koostuu varmaankin välikammion tapaisista(siis reikä keskellä ja kammio vain värähtelee eikä varsinaista refleksiota) ja mahdollisesti loppupillissä perinteinen läpivirtausvaimennus villojen kera.