Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

14.11.2015 2:37

Rossoneri kirjoitti:Hommaa nuviz.

http://www.ridenuviz.com/#intro


^mahtaa viheltää motarilla, jos jo pelkästään arain sivuläpät tekee sitä.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

14.11.2015 14:55

En jaksa uskoa että tuo olisi kesään mennessä myynnissä :lol:

Eilen pääsi viimein pesemään pyörän (osittain), juuri muuta ei saanut tehtyä kun tila vielä sen verran kylmä että kuivumisessa menee pieni ikuisuus. Vanha kytkin lähti irti ja matkaa ensi viikolla Britteihin.

Kuva

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

14.11.2015 15:32

Vuoden kuluttua ilmeisesti pitäisi olla saatavilla. Alkuvuodesta tarkotus käynnistää jonkinlainen joukkorahoituskampanja. Nokian raunioillehan tuo R&D keskus perustettiin, käy kinuamassa prototyyppiä. :lol:

snuarrow kirjoitti:^mahtaa viheltää motarilla, jos jo pelkästään arain sivuläpät tekee sitä.

Suomyn side podit ei vihellä, osta sellanen. ;)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

2.12.2015 19:25

DU510 löytyi viimein kohtuuhintaan, vaan 100% täydellinen ei tämäkään ole kun säätömutteri on harmaa eikä sininen. Tiedustelen MP-Racingilta vielä onko tuota sinistä saatavilla varaosana. Puhdistuksen jälkeen vaihtui tarra jo sinisestä tuoreempaan mustaan.

Kuva

Hydraulinen esijännityksen säätö, paluuvaimennuksen sekä nopean ja hitaan vaimennuksen säätö erikseen, alumiinirunko (vakiossa teräksinen). Katuhomosteluun ihan turha päivitys mutta näyttää paremmalta :lol:

Etujarrupalatkin saapuivat seitsemän viikon ja kuljetusfirman ongelmien jälkeen Italiasta. Saksasta bongasin RS:n sinieloksoidun letkuliittimen jota odotellaan vielä. Sitä joutuu hieman lyhentämään jotta sopii paikalleen.

Seuraavalla tallivisiitillä pitää alkaa purkaa hiluja pois tieltä jotta pääsee iskaria ja vaimenninta vaihtamaan.
Viimeksi muokannut jusutus päivämäärä 4.12.2015 21:53, muokattu yhteensä 2 kertaa

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

2.12.2015 21:12

Bongasitko jostai myynnistä ton öhlins tarran vai löytyikö omista varastoista? Ite ajatellu kanssa tuollatteen laittaa, mutta ei oo silmiin osunu... :roll:

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

2.12.2015 22:02

Täältä taannoin noita tilasin.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

4.12.2015 15:02

Letkuliitin saapui.

Kuva

Piru kun tuli myytyä se magnesiuminen kannen kylkipala, olisi mennyt kivasti tämän kanssa...

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

8.12.2015 21:42

Tallilla käyty pitkästä aikaa. Iskari vaihdettu, letkuliitintä sovitettu paikalleen, jäähdytysnesteet laskettu pois, pyörät + hugger + takarunko + putkisto + syyläri irroteltu. Viimeksi mainitun otin kämpille mukaan pesua/puhdistusta varten.

Kuva

"Emmää tänä talvena vaihda ku jarrupalat.." :lol:

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

24.12.2015 1:33

Pientä päivitystä tähän väliin, kun viikonloppuna ehti pari päivää viettää "tallilla".

Syyläri sai pesun liuottimella ja pehmeällä harjalla, sekä hieman lamellien suoristelua muutamien kiveniskemien kohdalta. Lopuksi suihkin perään hieman mattamustaa (vain kennoon) ja ilme muuttui hieman paremmaksi. Myös flektien moottorien päissä olevat ruskeat töhkät hinkkasin pois ja pyöräytin Dremelillä + Scotchbrite-laikalla liat pois.

Ennen:

Kuva

Jälkeen:

Kuva

Uuden kytkimen asentelu ei mennyt aivan kuten Strömsössä ja se jatkuu vielä jossain kohtaa. Evoluzionessa on osia melko lailla enemmän kuin entisessä TSS:ssä ja yhdessä kohtaa pitäisi asentajalla olla 12-vuotiaan kiinalaisen sormet jotta kaikista hiluista saa pidettyä kiinni kun asettelee seuraavia paikkaansa. Auttaisi toki kun pyörä olisi sivutuella niin painovoimakin vähän jeesaisi...

Oman pakin 32mm hylsy ei mahtunut paikalleen, faijalla onneksi sattui olemaan pienemmällä ulkohalkaisijalla oleva joka mahtui paikalleen, mutta momenttiin vääntäessä katkesi STM:n oman kiinnipitotyökalun kahva pultinreikien kohdalta niin että naps vain. Tehty jostain kevytmetallivalusta ja materiaalivahvuus pultinreikien kohdalla melko olematon, huoh. :| Ei onneksi vaadi sen kummempaa kuin uuden kahvan vahvemmasta tavarasta.

Nakkasin loput hilut kuitenkin sen verran paikkaansa että sai fiilistelykuvan räpsäistyä:

Kuva

Kytkimen suunnittelussa ei insinöörillä ole ollut mietintämyssy ihan kunnolla päässä, kun levyjä ei saa irti ilman keskimutterin irrotusta. Ja se on 190Nm momentissa.

Sytytystulpat vaihdettu uusiin NGK:n kaksikärkisiin, alkuperäiset Championit saivat siirtyä eläkkeelle 10tkm jälkeen. Vaakapytyn venttiilikoppaan tilasin uudet tiivisteprikat ja -renkaan, saa sitten vaihdettua magnesiumisen kopan viimein tilalle. Suunnittelin ennen asennusta käyttäväni kopan vielä maalarilla, joka suihkii päälle kovaa mattalakkaa suojaamaan arkaa pintaa kiveniskuilta ja sitä myöten materiaalin hapettumiselta.

Putkiston irrottelin kokonaan ja seuraavaksi pitäisi vaakapytyn alkukäyrästä kyniä Thermotecit pois ja kiikuttaa koko hormi Marteliukselle Cermakrome-pinnoitukseen. Eipähän tarvitse ainakaan niin paljoa puunata jatkossa... Yhdysputkessa oli taas jos jonkinlaista hapettunutta täplää ja laikkua, ja käsin kiillotusta on tähän asti tullut harrastettua jo sen verran ettei enää maistu. Keraamisen pinnoitteen myötä jätän myös tuon lämpökääreen jatkossa pois rumentamasta.

Näpräillessä satuin puolivahingossa huomaamaan myös perinteisen tuurini osuneen kohdalle Oberonin kytkimen työsylinterin kanssa - sylkän sisäpuolinen "korkki" on löystynyt kierteiltään ja ketju syönyt siihen uraa. Ei onneksi kuitenkaan toiminnallisesti vaurioitunut ja korkin sai ruuvarilla vielä kiristettyä kuntoon.

Kuva

Tunkkasin keulan alle tukea ja vaihdoin Speedymoton yläkolmion sekä Motorevan ohjausakselin mutterin paikalleen. Italiaanot ovat tarkkaan tehneet mutterin kiristysohjeet; rasvattuun mutteriin 20Nm ja sitten 30 astetta auki. Uudella yläkolmiolla sai clipareita nostettua noin 10mm. Ohjauslukkoa ja ohjausiskarin kiinnitystä varten puuttuu vielä kikkare jonka Motowheels lupasi lähettää tällä viikolla.

Kuva

Vanteista irrottelin levyt ja vetopakan ja pesun + vahauksen jälkeen pistin hilut takaisin kiinni odottelemaan asennusta. Taakse vaihtui vakiolevyn tilalle jossain aiemmassa viestissä näkyvä Braketechin kelluva levy. Helisevien etulevyjen tilalle mietin tovin jo vaihtavani 1098:n 330mm vakiolevyt mutta on nuo narrowbandit vaan niin nätit 8)

Kuva

Ebayssa surffailu tuli taannoin taas kalliiksi ja ostin Italiasta uuden takajarrusatulan sekä Saksasta sille swingin alapuolisen kannakkeen. Kannake ei ollut sellainen kuin toivoin - satula ei tule swingin alle suoraan - joten myin sen jo eteenpäin. Satula tuskin menee vaihtoon siis vielä tänä talvena kun toinen kannakevaihtoehto on tuplasti kalliimpi ja kummassakin tapauksessa pitäisi hankkia uusi, n. 150mm pidempi jarruletku. Satula on Brembo P2 34 CNC:

Kuva

Kuva

Vaihdoin vielä etujarrupalat ja nakkasin etuiskarien esijännityksen säätimet laatikkoon, ja tämän näköisenä mopo viimeksi jäi tallille:

Kuva

Seuraavaksi pitäisi askarrella 0.5mm hiilarilevystä peitelevyä akkukotelolle ja etsiä pari nätimpää letkuklemmaria tuolle RS:n letkuliittimelle.

Hyvää joulua topicin seuraajille! :idea:

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

24.12.2015 11:44

OI oi noi yksityiskohdat, kyllä tätä kuolavaluten luen..
Hyvä joulua sinnekkin 8)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

26.12.2015 23:09

Hienompaa Ducatia saa kyllä hakea! Mutta kaikkien noiden yksityiskohtien keskeltä omaan silmään pisti takajarrunestesäiliön muovinen korkki. Kun ympärillä on hiilikuitua ja tuollainen kytkin niin jarrunestesäliö oikein huutaa jotain anodisoitua alumiinikorkkia :D.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

26.12.2015 23:27

Vitriiniin tämä ja käyttöpeliksi joku japsipyörä :P

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

2.2.2016 22:45

Aikaa on kulunut ja tallilla ei ole joulun jälkeen tullut käytyä.

Stein-Dinsestä odottelin muutama viikkoa vaakasylinterin venakopan tiivisteitä, ovat sentään viimein perillä. Koppa tosin vielä maalarilla joka suihki pintaan muutama kerrosta kovaa mattalakkaa suojaamaan magnesiumpintaa etupyörän heittämältä paskalta. Samalla lakkaukseen meni kilventeline ja nilkkatuet.

Ebaysta löytyi pitkään etsitty Ducati Performancen alkuperäinen neopreenisatula. Etunurkassa pienet jäljet mutta saa toistaiseksi olla noin.

Kuva

Yksi Öhlins DU301 saapui Italiasta ja jatkoi matkaansa Kreikkaan, profittiakin täytyy välillä koittaa tehdä. On siis vastaava kuin oma pamppu:

Kuva

Ensi kesän naviviritys on valmis, latauspiuhaa ei ainakaan vielä tule kiinteästi pyörään. Lumia 1020 + Camera Grip + RAM-mount:

Kuva

Camera gripissä on 1020mAh lisäakku ja RAM-kiinnike on liimattu siihen vastaavalla 3M:n liimapinnalla kuin mitä GoPro-kiinnikkeissä käytetään, tuntuisi pysyvän. Luurin saa suojakuoresta helposti pois joten sitä voi tarvittaessa kanniskella taskussa normaalisti, ja telineen saa pyörästä kokonaan pois muutamassa sekunnissa. Audiopuolen hoitaa Nokia BH-111.

Jotain ylimääräisiä hiluja on mennyt kaupaksi, mukaanlukien muutaman sivun takaiset RS-osat joiden myymisestä meinasikin tulla hankalaa. Lähtivät lopulta jenkkeihin pari viikkoa sitten. Tästä päästäänkin siihen että...

...kauan etsitty ja himoittu Akrapovic on näillä näkymin viimein löytynyt. 8)

Reilun vuoden sai etsiä ja tuona aikana vastaan tuli kaksi huonossa kunnossa olevaa putkistoa. Toisen niistä siis ostinkin ja palautin sitten käytännössä samantien kun kunnon piti olla jotain aivan muuta. Eräs hollantilainen epeli pisti joitain viikkoja sitten viestiä että Hollannissa on yksi kaupan - sattui olemaan tuo samainen runneltu yksilö jonka olin myyjälle palauttanut.

Tällä vinkanneella kaverilla oli itsellään pyörässään ko. rööri, kunnoltaan edelleen kuin uusi. Ostanut sen uutena Bursi Evolutionilta ja käytetty vain muutama ratakierrosta, ei ole ehtinyt vielä edes sinistyä. Ja mikä parasta, vaimentimen hiilaripäätyyn ei ole porattu reikiä dB-killereitä varten. Eipä tullut mielenkään että harkitsisi sen myyntiä mutta niin vain kävi että kaupat on nyt sovittu ja odotan että myyjä on löytänyt hiluille riittävän ison laatikon. Putkiston mukana saapuu RS:n takakate, satula ja kiinnikkeet niille vakioon takarunkoon.

Fiilistelykuvia Akrasta:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Jos/kun kyseinen rööri tiensä Suomeen löytää niin kiinni tuskin tulee vielä täksi vuodeksi. Takakate pitäisi maalauttaa ja tehdä kelvollisen näköinen takavalo + kilpiteline, ettei pyörä näyttäisi tältä (kuvassa alkuperäinen takakate ja kilpiteline :| ):

Kuva

Vaatii siis ehdottomasti RS:n takakatteen integroidulla vaimentimen suojalla ja jonkun siron takavalon ja kilpitelineen.

Ääninäyte (videolla juurikin tuo kaupan oleva yksilö + takakate + satula): https://dl.dropboxusercontent.com/u/157 ... G_4542.MOV

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

11.2.2016 18:08

Akrapovicin pitäisi saapua huomenna ja eilen illalla minä vahingossa koko 749R:n katesarjan:

Kuva

:eek:

Käyttöön näistä tulee etu- ja sivukatteet, tankki+peräkate+satula menee myyntiin. Tankki on 2,5l nykyistä isompi, mutten tykkää sen sivuprofiilista.

Yllä 749R:n tankki, alla vakio:

Kuva

Joulu tuli tänä vuonna ajoissa 8) (ja loppuvuosi menee vedellä ja näkkärillä...)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

16.2.2016 0:20

Kuva

Kuva

Tunnelmia voisi kuvailla lauseella "happier than a dog with two dicks" 8)