Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

23.3.2005 10:08

Voi olla, että tarvii vaihtaa rutkasti isommat pääsuuttimet noilla ilmanputsareilla. Esim. RG500 vaatii vaihdettaessa ton tyyppiset putsarit pääsuuttimien nostoa 120 - noin 240-250

23.3.2005 23:01

Se nyt on arvattavissa, jos vanhat merkit paikkansa pitää niin saan tuon vehkeen vasta iskuun ihan loppukesästä :) Kummiski perstuntumalta aikamoinen säätäminen niiden suuttimien kanssa.

25.3.2005 23:56

Hyvin lähti loma käyntiin, on tullut värkättyä taas yhtä sun toista. Tuli haettua iso kasa pultteja ja on tullut pultattua jotain osia paikolleen. Ja tankki meni pellille tänään, samoin kuin jäähdytin tuli pestyä ja maalattua ynnämuuta pientä. Kahvat on viimein kuosissa, sähköt laitettu punossukalla, kytkimet yms putsattu ja mustat metalliosat maalattu uudestaan. Samaten siihen takakatevärkkäykseen tuli rälläköityä vaimentimille sopiva reikä takaosaan. Alkaa vaikuttaa hyvältä putkien sijoittelu, penkin alla on yllinkyllin tilaa. Penkin valmistus olisi enää ihan pikkuhomma, reunanauha sekä nahka puuttuisi (peltiä kun on). Sitten vaan pehmusteet liimalla kiinni ja nahka popniiteillä ja liimalla.

27.3.2005 0:21

Piti piruuttaan ottaa muutamat kuvat noista viimeaikojen räpellyksistä.
syyläri
tankki
tankinkorkki
kiillotukset
Kytkinkoppa alkaa olemaan hyvällä mallilla, suurimmat naarmut ja kolot on nyt historiaa, enää pitäisi tehdä "pintaviimeistely". Ja mittarilevy kaipaisi autosolia niskaansa. Sitäkin pitäisi ostaa lisää jahka kerkeän, yks tuubi mennyt jo kiillotustahnaa :)

Poistin maaleja sivukatteesta ja huomasin että koko paska on tilkitty kasaan kääntöpuolelta lasikuidulla, alkoi arvelluttaa koko värkki siihenmalliin että heräsi ajatus uudesta katteesta käyttämällä vanhaa muottina. Siihen rojektiin tarvisi tosin hieman ekstrabudjettia että saa tilattua biltemasta kaikki gelcoatit ja hartsit ynnämuut.

1.4.2005 0:44

Piti rekisteröityy ku jollain muullakin näytti vihdoin tällänen pyörä löytyvän.. Itellä moinen vm ilmeisesti -86, käyttöönotto kuitenkin -87. Tässä pyörä ilman paria katetta , nyt on katteet ja tankki maalauskäsittelyssä ja kohtapuoliin pitäs aloitella kytkinremppaa.. Itellä kanssa tässä threadissa jo kertaalleen mainittua tulvimista jalalle laitettaessa ilmenee, pitää koittaa jos toi neulaventtiilien vaihtaminen auttais.. Toi pyörä tosin maannut aikoinaan ensimmäisellä omistajalla ladossa kyljellään pari-kolme vuotta, että voi olla hapettumienkin syytä toi tulviminen, vaikka putsailinkin kaasarit viime keväänä muutamaankin otteeseen, niin voipi olla että jotkut hapettumat jumittelee kohoa siellä.. :P

Eli kaikenlaista pientä ois tässä vielä kevään myötä tehtävää,tosin kuume ottaa mopo pois seisonnasta kasvaa koko ajan näiden ilmojen myötä :D


Mistä hunter muuten ostit nuo ilmansuodattimet ja paljonko kustansi? Ja onko löytynyt uutta käynnistyskampea, itsellä se kanssa hajalla, eli kiihdyttäessä läväyttää mukavasti jalalle..

Ebayssa on lähiaikoina muuten ollut kohtuupaljon kaikenmoista RG-kamaa myynnissä, mm. uudet alakatteet ja hintaa tais olla 50usd tms..

1.4.2005 20:48

www.mc-scatter.com ja kustansi 14e kipale. Näyttäs olevan ihan hyvässä kunnossa tuo sun pyörä. Tässä on kiirinyt ajatuksesta että jos vielä ottas tuon kevarin ajoon niin ei tule kustua tuota hommaa kiireellä... saa nähdä. Kytkinkoppaa tullut hiottua runsaan puoleisesti, kohta pääsisi kiillottamaan.

Poljinta en ole löytänyt, enkä edes etsinyt. Ja tulipa huomattua että 125 kuutioisen kytkinkahva ei kelpaa tuohon vaikka sopii muuten, mutta vaijeri hankaa mittarinlasiin jos kääntää ihan ääriasentoon. Pitää hankkia siis alkuperäinen kahva tuohon missä vaijeri lähtee vähän eri kulmassa. Samaten magneetonkopan luukku tuli kustua happokylvyssä. Sekin pitää tehdä/hankkia uusi... Hirveä homma tuon kanssa on vielä. Mutta kun tuon kopan saisi valmiiksi niin kone olisi käytännössä toimiva.

Onko kellään hajua tuon öljypumpun säädöstä? Arvelisin että pumpussa olevat kaksi viivaa tulee pumpun rungossa olevan viivan molemmin puolin, ja vasemmasta kaasarista ruuvi kyljestä auki ja reikien yläreunat kohdakkain. Näin se tapahtui kevarissa mutta aina ei voi olla varma...

1.4.2005 21:24

hunter, älä hätiköi, en minäkään. Mulla voi hyvin mennä koko kesä prätkää laitellessa. Hiljaa hyvä tulee ja tyydyttää kun kerralla kunnossa. niin luulisin, ketutti vähän viime vuonna kun joutu alakerta remppaa tekemään keväällä.

2.4.2005 22:56

Kytkinkoppa kiiltää viimein, vielä tuo vesipumpun koppa pitäs hankailla. Kiillotin tälläkertaa Autosolin tahnalla ja tuli ehkä vähä parempi mitä Wenolilla. Ja samaten tuli tehtyä uusi moottorinkiinnike räkäraudasta kun alumiininen oli murtunut. Hiekkapuhalsin sen vielä oikeen että pysyy maalit.
koppa
koppa2
koppa3
koppa4

2.4.2005 23:01

ootko Hunter miettiny vielä et mihin väriin maalailet ton mopos?

Ittellä tulossa tollanen metallinhohtoharmaa ja siihen ois tarkoitus laitella sitten jotkut mustat yksinkertaiset teippaukset..

3.4.2005 3:17

Tumma helmiäis sininen varmaan olis tarkotus räkiä omalla ruiskulla. Ite ku tekee niin saa semmosen ku sattuu tulemaan :P

Niin tiiätkö tuosta öljypumpun säädöstä??

3.4.2005 4:57

ei oo ite tarvinnu siihen hirveesti perehtyy, ku toi voitelu oli ainakin viime kesänä ihan ajotuntumal ihan kohillaa..

luultavasti kytkinremppakin lykkääntyy, kun vaihtelin öljyt ja säätelin kytkintä alapääst nii alko pelaan viel ihan kohtuullisest.. :D

kaasarit on ainoa tollanen v*tutuksen aihe ku se vasen kaasari tulvii edelleen.. pitää katella ne neulaventtiilit kyl..

4.4.2005 22:21

Kaveri poltti putket tänään koulussa pillillä. Rassasin putket vielä kotona porakoneen ja sormen paksuisen teräsvaijerin avulla. Putkista tuli nyrkinkokoiset kasat vielä karstaa :) Enimmät varmaan siis lähti. Samalla tuli ostettua kaikkea krääsää kuten tulpat, tulpanhatut, öljyt, jarrunesteet, kuumankestomaalia yms pientä.

14.4.2005 23:05

On tuota härveliä tullut viimeaikoina kasailtua sen mitä pystyy... mutta alkaa olla kohtapuoliin jäissä koko homma. Mielessä on viimeaikoina pyörinyt pahasti uudet katteet rgv:stä. Mikäli pääsen johonkin töihin niin kaikkea kivaa on taas tiedossa, sitä ennen ei voi istuskella kun perseellään :(

17.4.2005 14:37

Tutkin koko threadin läpi, ja ei voi muuta kuin ihastella, miten joillain riittää intoa rempata vanhoja pyöriä. Peukut pystyssä ja pyörä ajoon vielä tänä kesänä!

17.4.2005 23:31

Tuli tuota vesipumppuakin tuossa hankailtua joutessaan. Letkuliitin on kiinni haponkestävillä ruuveilla ja kaikki kopan ruuvien jengat on pyöritelty kuparitahnassa. Ei pitäisi siis hapettua ainakaan kiinni. Ja kuparitahnaa tuli tungettua oikeastaan joka paikkaan missä on vastakkain alumiini ja teräs (koko mopoon).
koppa1
koppa2
koppa3
Kuvat on karuja kun on otettu ahtaassa ja pimeässä paikassa, mutta perus idea lienee selvillä. Ekassa kuvassa kytkinkoppa peilaa vielä patterista niin näyttää karulta :P