Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
11.2.2009 19:48
Vähän tota Fareclalla jo hiosin, mutta ei juurikaan kirkastanut pintaa. Aika syvän "arven" tuo pintaan jätti. Koneellakin vois kyllä koittaa, käsin ei välttämättä saa tarpeeksi vauhtia.
Kyl voikin vituttaa et valitsi väärän maalaamon.
Pulverinhan ei pitäis lämmöstä enää uudelleen aktivoitua, mut voishan tuota glymin mönjää tohon kokeilla.
12.2.2009 17:26
Sulla on kyllä ollu joku kesähessu siellä säätämässä. Paskaa tuuria, itellä ei oo käyny mitään omille vanteille, eikä kaverinkaan pyörässä oo mitään sanomista.
No mutta eipä sille mitään voi...
12.2.2009 23:27
No joo, ekalla kertaa saattoi ollakin kun oli kerta ketjurasvatkin pulverin alla. Mutta luulis että toisella kertaa sit olis jo tehty kunnolla?
15.2.2009 22:20
Farecla näköjäs teki tehtävänsä (kohtalaisesti) ja nyt ongelmana on lähinnä tuon käsitellyn kohdan turhan kiiltävä pinta... Saa mennä tommosena toistaiseksi, harkinnassa on kyllä erikoisempiakin suunnitelmia...
Tulipas tänään aloiteltua moottorinposkien hiontakin ja pienin maalailtuakin kokeilumielessä. Kattoo jos huomenna sais jonkun kuvankin räpsästyä. Lokariakin tuli mallailtua, ei toivoakaan että syntyy alkuperäisestä, tarvii keksiä jotain muuta.
19.2.2009 21:21
No niin, vajaa viis kiloa tota muovirouhetta mukaan tarttui, joten pitäis riittää...
Tilipäivää odotellessa vielä. Pääsee hakemaan metyyli etyyli ketonia ja kaljaa, ja selviää miten katteiden käy.
20.2.2009 9:36
markketo kirjoitti:No niin, vajaa viis kiloa tota muovirouhetta mukaan tarttui, joten pitäis riittää...
Tilipäivää odotellessa vielä. Pääsee hakemaan metyyli etyyli ketonia ja kaljaa, ja selviää miten katteiden käy.
Mitä muutoksia katteisiin tulee?
"Metyyli etyyli ketoni" aka Mekki
20.2.2009 11:02
Aloitetaan ihan vilkunpaikkojen siloittamisesta. Mikäli homma pelaa, niin olisi tarkoitus myös istuttaa vilkut aftermarketpeileihin ja underiin. Katotaan ny tosiaan ensin kuin käy.
27.2.2009 23:32
Jahas, huomenna tarttis sit silpoa naarmuttomat alkuperäiset katteet.
28.2.2009 22:50
No niin, homma tuli aloteltua. Kilkkeet on tallilla kuivumassa ja parin päivän päästä tiedäteen kuinka kävi. Venäläistä rulettia hommasta tekee se, että sivukatteet eivät olekaan puhdasta ABS muovia vaan ABS:n ja nylonin sekotusta.
Nylon ei käytännössä enää reagoi minkään kanssa kun se on asettunut, joten jos ABS:n osuus muovissa on suurempi, homma pelaa, jos taas nylonia on enemmän niin pilasin hyvät naarmuttomat katteet...
Tavaran kanssa työskentely on mielenkiintosta, hengityssuojaimen hommaaminen kannatti, hanskojakin olis voinu pitää kun sellaset tuli ostettua.
Hyvää tavarassa on etenkin, että leviää joka paikkaan ja kaikkiin mahdollisiin koloihin. Huonoa taas etenkin tuo edellä mainittu.
Päivän päätteeksi mönjää on tuossa katteen päällä aika paljon enemmän...
28.2.2009 22:54
Tarkoitus siis saada vilkkujen kolot peitettyä?
28.2.2009 23:09
Tästähän me alotetaan joo. Kokeilin tota tavaraa etukäteen sen verran takakatteeseen, että korjasin yhden katkenneen nastan. Oli sekä katki että halki ja kuivuttuaan tuntuu yhtä tukevalta kuin toisen puolen ehjäkin. Kaikki muut muovit tosin on puhdasta ABS:ää.
28.2.2009 23:29
Millasta möhnää tuo siis on? Rajoittuuko pelkkään kolojen tukkimiseen ym vahvistamiseen, vai voiko muovata ''uutta''. Esim kiinnityskorvakkeita jotka on katkennu irti?
1.3.2009 10:32
Tollahan periaatteessa voi tehdä mitä vain, mutta monimutkasemmat muodot vaatii jonkun sortin muotin. Vaikka tosta tekis kuinka jäykkää, niin lähtee tasaamaan joka tapauksessa.
En löytänyt mistään kyllä esimerkkiä näinkään isojen reikien paikkaamisesta tällä tavaralla, vaan enemmän juttua haljenneiden katteiden liimaamisesta ja katkenneiden nastojen kiinnittämisestä / vahvistamisesta. Jotta jonkin sortin pioneerina tässä mennään.
1.3.2009 11:47
Kuivuu ainakin todella hitaasti. Muottien irrottaminen jo nyt (24h ekasta, 12h viimisestä levityskerrasta) oli aivan liian aikaista. Toisaalta nyt tavara kuivuu nopeammin.
4.3.2009 23:02
Kääntelin ja vääntelin noita melko kovakouraisesti. Pitää.
Aion vielä lämmittää nuo saumakohdat, jotta saadaan maksimoitua tartunta. Saumatontahan tosta ei tullut, kun nylon ei mekistä hetkahda.
Vähän ketuttaa tuo muottien irrottaminen. Ei siinä mitään, et piti käydä kääntelemässä noi katteet parin tunnin välein ettei kaareudu, mutta silottamisesta tulee melko pitkä ja pitkävetinen homma... (silee toi on kyllä, mutta katteen suuntaseksi saamista ajan takaa).
Tehdään noita pikkuhiljaa ja yritetään saada moottorinposket valmiiksi siinä ohessa.