Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

4.3.2005 0:53

Vai että kevlari koppa? Mahtaa maksaa mansikoita...

Olin yhteydessä sähköpostilla ko. pyörän yhden vanhan omistajan kanssa. Taustoja ilmeni ihan mukavasti, ja sainpa myös kuvan pyörästä. Lisäsin sen galleriaan ihmisten ihmeteltäväksi. Kuva on siis jostain 1999-2002 ajalta.

Tilasin myös vihdoin teräspunosjarruletkut, liittimet ja piper cross ilmansuodattimet mc-scatterilta. Olo on ku jouluna pukkia odottaessa että millon saa paketit :P

13.3.2005 21:39

Tuli tapeltua takakumi paikoilleen, oli pikku homma että sai kumin istumaan suoraan vanteelle. Vanteen reunan vieressä kumissa on semmonen viiva mikä piti pistää yhtä kauas vanteen reunasta jokapuolelta. Piti varmaan parikyt kertaa tyhjentää se kumi ja yrittää painella se suoraan. No lopuksi se onnistui onneksi, ilman renkaantäyttölaitteita rengas tuskin olisi mennyt paikalleen. Piti näpsästä kuvakin kun oli niin homman takana koko systeemi:
renkaat alla

Vanhasta ilmanputsarikotelosta sai irti erilliset imutorvet kaasareihin, siinäpä mitä loistavimmat adapterit vapaavirtaussuodattimille!
torvet
torvet2

Ja tankinkorkkikin tuli kasailtua, siitä oli siis alunperin se nostettava lippa murtunut irti, no onneksi 125cc gamman lippa käy siihen suoraan joten siitä ei paljoa tarvinnut köyhtyä. Tein uudet "saranat" vielä lipalle ja siitä tuli parempi kuin uusi. Kun lipasta nostaa, se suorastaan hyppää auki *plop* :) Pahin vika koko korkissa oli siis että se oli aivan perkeleen tiukka avata, sai pelätä että avain katkeaa lukkoon. No nyt sekin asia on korjattu.

Ja alkuviikosta lähti vielä Tokimotosta tulemaan uudet peilit ja takajarrupalat. Ensiviikolla siis pitäisi periaatteessa päästä kasaamaan jarrut ja saada eturenkaallekkin kumit ylleen.

17.3.2005 21:28

No nyt on tullut romua:
osia
putsarit paikallaan

Jarrupalat taakse tosin unohtui kuvasta, mutta semmosetkin hommasin.
Vaikka "tarkasti" katoin oikeat liittimet jarruletkuihin, tuli silti vääränlaiset jarrutehostimen letkulle. Liittimet olisi pitänyt olla mutkalle "ylöspäin", ei tuolleen sivulle. No eipä siellä scatterilla olis semmosia ollutkaan. Mutta nyt on viikonlopuksi tekemistä noita asennellessa. Vielä pitäs etukumi tapella paikolleen ja hakea pussillinen pultteja niin vois alottaa kasauksen. Ja ne liittimet hommata...

18.3.2005 22:08

Näyttää ihna kisapelilta kun töröttää noi pipercrossit tuolta :D

Allekirjoittanut käyttää samaisia vilttereitä.. ;)

19.3.2005 20:20

tulee hieno :) oletko ajatellut mitään huolto-ohjelmaa?

19.3.2005 21:28

MänTä kirjoitti:tulee hieno :) oletko ajatellut mitään huolto-ohjelmaa?
Huolto ohjelmaa? Onhan tässä jo pientä perushuoltoa pyritty suorittamaan ton pyörän kanssa :D

Tuli pistettyä sitten etukumikin paikoilleen ja jarruletkut eteen. Jarrutehostimen banjot taipui oikeilla konsteilla nätisti ruuvipenkissä. Pintaan ei tullut mitään epäilyttävää, taivutellaan varmaan tehtaallakin ihan kylmänä nuo liittimet. Samaten kahvoihin tulevat kytkimet yms on putsattu ja johdot päällystetty mustalla nylon punossukalla. Vanhat muovipäällysteet läks. Vielä kun sais sen johtosatsin valmiiksi niin olisi sähkötkin ihan asialliset.

Ainut moka mikä tuli tehtyä on, että takajarrupalojen "kiinnikepinnat" ja sokat tuli nakattua roskikseen kun luulin että palojen mukana tulee uudet. Näin siis Suzuki Genuine Partseissa, mutta nuo uudet palat on jotku AP racing hölökynkölökyn... ja niissä ei uusia kiinnikkeitä tullut :|

19.3.2005 21:33

sbs taitaa toimittaat asennustarvikkeet palojen mukana?

19.3.2005 21:41

No se nyt on jo myöhäistä, pitää keksiä uudet kiinnikkeet jostain. Tehdä itse jos ei löydy muuten.

21.3.2005 23:31

Tossois kuva jarruletkuista paikollaan. Jarrulevyn maalasin tarkotuksella tuolleen, ylimääräset maalit lähtee ekassa jarrutuksessa.
Ja rengasteksteihin en muuten ole minä koskenut :D

21.3.2005 23:38

Näyttää pahasti Brakingin letkuilta. :o Kannattaa sitten jo tässä vaiheessa lakata liittimet, niin ei vedä ruosteeseen. Mihinkä ihmeen lisähärpäkkeeseenletku haarautuu tossa satulassa?

21.3.2005 23:44

Lakata? Eiks ne ookkaan rosteria niinku nuo banjot? Niin Braking on juu... Tuo toinen purnukka tossa on jarrutehostin, kun painaa jarrua ja iskarit painuu pohjaan, etuhaarukassa olevat öljyt painaa semmosta mäntää mikä painaa jarrunesteitä.

22.3.2005 19:43

:D heh heh, mahtaakohan tommoselle tehostimelle olla käyttöä :) Muista sitten ettei jarrupalat välttis tykkää maalista, vähän ku öljyä kaatelis.

22.3.2005 21:09

Hunter kirjoitti:Lakata? Eiks ne ookkaan rosteria niinku nuo banjot? Niin Braking on juu... Tuo toinen purnukka tossa on jarrutehostin, kun painaa jarrua ja iskarit painuu pohjaan, etuhaarukassa olevat öljyt painaa semmosta mäntää mikä painaa jarrunesteitä.


Toi on ns. Anti-Dive systeemi joka estää keulan liian painumisen jarrutuksissa. Eli kun painat jarrukahvaa, niin jarruneste painaa mäntää mikä lisää vaimennusta. Mikään jarrutehostin se ei ole. Systeemi käytössä joskus tossa 80-luvun alkuvuosina vähän joka valmistajalla.

22.3.2005 22:04

Ahaa... eli jarruneste painaa öljyjä männän välityksellä eikä öljyt jarrunesteitä. Niinpä tietty, itse kun arvailee niin aina on kaks mahdollisuutta mistä valitsee väärän :)

Palat nyt tuskin mitään tuosta sanoo. Onhan monttupyörien levytkin monesti liejua ja muuta paskaa täynnä, kuluvat enemmän mutta tuohon sitä ei lykätä jatkuvalla syötöllä. Muutama jarrutus ja ylimääräiset maalit on vaan muisto.

22.3.2005 22:37

lähinnä vain että ne palat voi mennä tukkoon siitä maalista mutta tuota näyttäisi olevan aika vähän.