Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

8.6.2008 13:32

Se on kyllä totta :D pitäis varmaan käydä vilauttamassa :) Ongelmaa ei ole ollut pariin päivään kun neuvojen mukaan laitoin oikean määrän nestettä säiliöön heh :D

8.6.2008 13:52

Jos siellä on ollut liikaa nestettä, niin totta kai ylimääränen tulee yli... :)

Ihan vastaisen varalta on kuitenkin hyvä tietää, että kansipahvin / kannen kunnon selvittäminen hoidetaan helposti katsomalla onko nesteessä hiilidioksidia. Korjaamolla siis, mutta joka tapauksessa nopeaa (ja halpaa?).

11.6.2008 12:48

Tyhmä kysymys,mutta kysynpä kuitenkin. Jos tilaan renkaan saksasta ja vien sen sekä irrotetun vanteen nakkeineen johonkin liikkeeseen joka myy kumeja niin suostuvatko he vaihtamaan ja tasapainoittamaan sen? Onko joissain paikoissa periaate ''että ei vaihdeta kun ei ole täältä hankittu rengas''?

Olisko ehdotuksia mihin kannattaisi viedä asennettavaksi? (kotoa ei välineitä löydy eikä oikeastaan intoakaan)

11.6.2008 13:59

^ Joo kyllä minulle ainakin renkaan heittivät vanteelle Euromasterilla pientä maksua vastaan.

11.6.2008 14:01

mp-liikkeet vaihtavat sen renkaan pientä korvausta vastaan (esim. turun stormilla tasapainoituksineen ym 15e, jos ostaa kumin sieltä niin vaihto kaupanpäälle)

E: hidas

11.6.2008 15:19

Irtovanteelle asennus hyvinkin halpaa (tuota 15 ¤ luokkaa), alta-alle asennettuna vähän enemmän (muutaman kympin per rengas). Kyllä kotimaan liikkeistä saa ihan hyvällä hinnalla kumeja, kunhan vähän katsoo, ja toisinaan jopa alle asennus kaupan päälle.

11.6.2008 15:23

ite harrastin tuota ennen, muttakun nykyään saa 165e renkaan liikkeesta hintaan 150e päälle asennettuna (viet koko mopon korjaamolle), niin olen luopunu tuosta irtovanteen ja kumin viemisestä.

mutta kuitenkin; paljo renkaat maksaa sitten saksassa? oks jotai sivua heittää tms?

11.6.2008 15:53

Juha S kirjoitti:ite harrastin tuota ennen, muttakun nykyään saa 165e renkaan liikkeesta hintaan 150e päälle asennettuna (viet koko mopon korjaamolle), niin olen luopunu tuosta irtovanteen ja kumin viemisestä.

mutta kuitenkin; paljo renkaat maksaa sitten saksassa? oks jotai sivua heittää tms?


Tämmönen http://www.mprengas-online.com/moottori ... nkaat.html jos et vielä oo kuullu.

11.6.2008 18:25

Joo tuolta mp-rengas mestasta meinasin renkaan hankkia. Kun saa tollasen michelinin pilot powerin paljon halvemmalla sieltä. Ainakin jos suomalaisten liikkeiden hintoihin vertaa. Tietysti jos tintiä osaa niin voi varmasti saada samalla hinnalla suomestakin :D

2.7.2008 20:40

Iltaaa tännekin taas vaihteeksi!

Kilometrejä on tullut tälle kaudelle neljä tuhatta. Huomenna taas noin 400 lisää kun tarkoituksena on startata heti aamusta kohti mökkeröä voikoskella :D tarkoitus on ajaa pikkuteitä, ensin kylläkin vanhaa lahdentietä heinolaan asti ja sieltä sitten mutka pätkää. Saas nähdä kuinka moneen kertaan eksyn :lol:

Luultavasti täytyy käydä uimassa ja rillata parit makkarat ennen kotiin lähtöä. Täytynee toivoa ettei sade pääse yllättämään ja pilaa koko reissua. Matkan varrella on muutamia pitkiä suoria niin vois koettaa kuinka se mopo kulkee. Saattaa myös olla niin että takanakki jää sille tielleen, kun uusi jo varastossa odottaa :seko:

2.7.2008 21:06

toivottavasti kortti on myös kotia tullessa :)

2.7.2008 22:25

laatite kirjoitti:voikoskelle :D


Sällihän tulee meikän "huudeille" :D
Kun Jaalantien risteyksestä lähdet Voikoskelle päin,läheisellä suoralla saatat nähdä muutamankin donitsin ;)
Täytyy bongailla jos näkyy pyörääsi.

3.7.2008 18:05

Tällainen pikkukawa tuli sitten loppuenlopuksi ostettua tossa viikko sitten. Kilometrejä on tullut viikon aikana ehkä noin 500.Ihan hauska pyörähän se on, juurikin moottorin luonteen takia. Alle neljän tonnin ei kone jaksa vetää ollenkaan. Viiden ja kahdeksan tonnin välissä on suhteellisen käyttökelpoista vääntöä ja sitten päälle kahdeksan tonnin kone alkaa vetää kunnolla. Punaraja taitaa olla neljässätoista ja puolessa tuhannessa. Ajo-ominaisuuksiltaan pirun hyvä pyörä. Hiukan liioitellen voisi sanoa, että mutkanopeuden rajaa vain oma rohkeus.

Tosiaan oma pyörä on vuodelta -96 ja sillä on nyt ajettu noin 33tkm. Väärän värinen se kyllä on (musta pohja ja vieoletit ja siniset teipit). Kuvia näppäilen kunhan saan kameran käyttöön.

3.7.2008 19:53

No niin

Täällä taas reissulla tuli kilsoja mittariin 425 :D taka renkaasta on jäljellä vielä sen verran että kotiin pääsi.
Kortti on tosiaankin vielä taskussa Ja niitä donitseja näkyi melkolailla matkanvarrella :D ei taida siellä päin olla oikein muuta tekemistä :lol:
lähdin liikkeellä aamulla puoli kasin aikoihin hyvillä mielin kun lähdettäessä paistoi aurinko, ehdin ajella jokusen kilsan kohti lahtea ja kohdalle iski mieletön saderintama :x siinä sitä sitten oltiin. Mieleen juolahti josko kääntyisi takaisin, mutta se ei mun motoristi luonteeseen kuulu :P valitettavasti valkkasin aamulla nahkatakin ylle kun OLI niin hieno ilma :D siitä sitten oli kiva jatkaa matkaa pari tuntia ihan märkänä.

Reittiin tulikin muutos kun huomasin että idässä päin oli pilvetöntä. Käännyin kohti porvoota ja selvisinkin pois sateesta, mutta se seurasi perkele :D taas meni puolituntia niin sitten kastuttiin lopullisesti. Mulkkuset ja sormet ihan jäässä, repussa sortsit ja kesähanskat ja kevyemmän ajohousut JEs!!

Pääsin sitten lopulta mökille märkänä ja tärinöissä, Kaiken kaikkiaan melko mielenkiintoinen matka oikein sieluntutkimusmatkailua :lol: Ja pakko se on todeta että suomenluonto on vaan aivan mahtava!Ja toinen totuus on että prätkällä on helvetin tylsä ajella suuria valtateitä. Kyllä se on vaan hienoa löytää uusia mutkan pätkiä ;)

Muutamia kuvia on mahdollisesti tulossa matkalta kunhan tältä perse jumiltani kerkiän 8)

3.7.2008 20:10

Ja spegulaattorille vielä...

Tosiaan väännöstä voi sanoa sen ettei mitään tapahdu alle neljän tonnin, siinä vaiheessa kun kierrokset nousee yli 12 tuhannen ja sinne 14 tuhanteen kun pääsee niin etupyörä kevenee hiukan ykkösvaihteella :D mutta ei keuli ei :D keveyden ansiosta on helppo kurvailla mutta toisaalta kaksipäällä ei teho enää riitä ja jousituksesta alkaa loppua säätövara :) mutta ihan hyvä pyörä :)

isompaa tekis jo mieli, mutta tällä on ollut hyvä alotella. Seuraavaksi voi olla että tonninen tulee alle, mutta se on vasta vuoden tai puolentoista päästä.