Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
25.3.2016 16:43
Jotain semmosta siellä luulis olevan juu.
Säädin tuota YPVS:ssää ja staattorilevy pyörähti jyrsimessä. Parempia dynotus kelejä odotellessa... (mulla on penkki ulkosalla)
26.3.2016 17:06
On kyllä makeen näkösessä kunnossa päällisin puolin. Hyvin on pidetty. Näyttää nuo teholaput todella hyviltä verrattuna tuohon omaan viritelmään. Varmaan ihan mukava ajellakin kadulla
29.3.2016 18:40
Kiitos kiitos
. Mukavan tasasta käyttövoimaa löytyy juu heti 3 tonnista ylöspäin. Kyllä se YPVS:ssä vaan kummasti auttaa. Onkos sun käppyröitä nähtävillä? Athenoilla?
4.4.2016 16:43
Paranee pikkuhiljaa.
YPVS:sän säätö ei tasoittanutkaan käyrää, vaan teki ylös lisää piikkiä. En pistä pahakseni
Ja tuli tuo käyrä lopulta melko tasaseksi kun laitoin sen 4 astetta perusennakkoa lisää.Tässä kolmosvaihteen vedot siis:
Ja nelosella:
EGT käyttäytyy edelleen aika erikoisesti. Dynossa vasen pilli ottaa enemmän lämpöjä, kun ajossa taas oikea on hiukan kuumempi.
Jokatapauksessa nyt aletaan varmaan olemaan aika lailla ens kesän setupeissa
8.4.2016 21:19
Selitäppä hölmölle, että miten hevoset lisääntyvät eri vaihteella? Onko vaihteiston välitys jotenkin tehosyöppö kolmosvaihteella? Luulisi, että isommalla vaihteella toisiovälitys söisi enemmän tehoa kun takafillari pyörii kovempaa?
10.4.2016 9:29
Noin niinku lyhyesti.
1. Kun puhutaan kiihdytysdynosta, niin osa energiasta(tehosta) kuluu kampiakselin+koneen osien kiihdyttämiseen. Suhteessa takapyörätehoon, sitä enemmän, mitä lyhyemmät välitykset ovat ja mitä nopeampi on kiihdytys.
2. Mitä kauemmin kiihdytys kestää sitä optimaalisempiin lukemiin pakolämmöt nousevat.
3. Resonanssit yleisesti vaativat riittävästi toistoja saavuttaakseen maksiminsa. Syntyvän aallon voimakkuus riippuu siitä kuinka hyvä edellinen palotapahtuma oli ja tämä syntvä aalto taas vaikuttaa siihen kuinka hyvä seuraavasta tulee.
6.11.2016 20:00
Ens kesäks on taas uusia virityksiä duunattu. Lyhyesti:
-Kaasuttimiksi Mikunin TMX34
-DIY billet imukaulat balancerilla
-Läpät VForce4
-Sylintereitä viilattu lisää (pakoa ja imua)
-Pytyt porattu + uudet Wisecot
-Kannen tiivistys muutettu o-renkaalliseksi ja ruttuja lisätty
-Uudet putket pyöräytetty, suuremmalle bmepille
Tähtäimessä olis keväällä päästä seuraavalle kymmenluvulle...
7.11.2016 12:31
Ai jumalauta kun näyttää kivalta
7.11.2016 15:54
Nätiltä näyttää. Täähän oli niillä aiemmillakin seteillä makia pyörä mitä pääsin silloin Vauhtipäivillä hieman luukuttamaan.
7.11.2016 17:12
Kiitoksia vaan.
Vaikka hetken oliski tyytyväinen, niin kuitenkin nälkä kasvaa syödessä. Sille ei tunnu voivan minkään.
10.11.2016 16:55
Kah täällähän tapahtuu hurjia! Vinamoldikin alkaa näköjään yleistymään kiihtyvällä tahdilla.
Vauhtipäivillä oli kyllä kiva koestaa tota, kiitokset vielä! Katotaanko ens kesänä taas mitä se sanoo RK-Teamin penkissä?
Tuliko kansidesigniin pelkästään lisää ruttuja, vai muuttuiko sielä vähän muutakin? Onko uusilla putkilla tarkoitusta soittaa konetta vähän korkeammalla kuin ennen?
Komeaa, kaikin puolin!
10.11.2016 23:00
Vinamold kuvasta näkee kuinka surkee on ylösvirtaamusten muoto, mutta minkäs teet kun tilaa ei oikein ole mihinkään suuntaan.
Eiköhän se penkitys jotenkin järjestyne. Oon ajatellu, että voisin käyttää pyörää jossain "virallisemmassakin" penkissä vertailun vuoksi. Pitäisi ottaa selvää missä olisi semmonen yleisesti luotettavana pidetty yksilö.
Samalla kun kannentiiviste lähti jonkkaan, niin piti kannesta työstää squishia syvemmälle (jottei mäntä ota kanteen). Tästä seuras puristusten kasvu. Squish ratio kasvoi samalla ehkä hitusen (->60%) sekä palotilan ja squishin reuna tuli teräväksi. Nyt puristussuhde noin 14,7 ja korjattu 7,4. Ei nuo palotilojen mittasuhteet nyt vieläkään oo ihan mitä toivoisin, mutta kokeillaan nyt näillä.
Uusien putkien viritetty pituus on 10 milliä enemmän kuin vanhoissa. Toivottavasti lisääntyvä teho toki lisäisi lämpökuormaa ja aprikoin huipputehojen kierrosten nousevan pari sataa rpm.
16.3.2017 20:37
Ajokausi aloitettu!
Edellä mainitut virityspalikat on siis ruuvattu kiinni ja ei muuta ku baanalle.
Alavääntö tuntui kohentuneen hieman ja ilmeisesti huippuvedotkin, sillä kytkin alkoi lipeemään...
Talven aikana vaihdoin vaihteistoöljyt (teboil superbike -> motul 5000) ja epäilin, että luisto voi johtua myös siitä. Siispä vaihdoin laatikkoon F-tyypin ATF:ää.
Kytkin alkoi sillä suurinpiirtein pitämään, mutta ei kestänyt kuin muutaman kiihdytyksen ja takarattaan laakeri antautui. Tämähän pistää arvuuttamaan olisko siellä voimaa?!
Palataan asiaan keväämmällä kun on enempi faktaa pöydässä.
16.3.2017 23:28
Eikö se yleinen voiman lisääntymisen merkki ole kun kytkin alkaa lipsumaan ja paikat antautumaan.
17.3.2017 14:48
Taitaa olla tehoa tullut kun alkaa paikat antaan periksi