Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
15.1.2015 20:03
Hyvinhän nuo tuntui sillä karhun kielellä lähtevän mitä vähän kokeilin täytyy ottaa asiaksi vaikka ens viikolla
Tänään ja eilen tuli oikeastaan ropattua vaan tota taka haarukkaa. Sen pesu ja noiden puslien ja laakerien irti otto oli aika työn takana kun olivat niin ruosteessa ja jumissa 4h niitä taisin rassata irti mutta lopulta kaikki lähti onneksi
kuvan mukaisella kotitekoisella "ulosvetäjällä" noita otin irti.
Tosiaan sain vielä tuota metal polishia käsiini niin testimielessä sitten sillä kiilloitin jalan ja kiksin ja ihan hyvät tuli hiomapapereina toimi 400-->600-->800-->1000-->1200-->200-->metalpolish aikaa noihin tuhraantu ihan kivasti mutta kivan näköisiäkin nuo on!
24.1.2015 21:49
Lakkaa vaa päälle iha helvetisti.
24.1.2015 22:04
No kyllä pitäisi kestää, kunhan maalaa huolella. Alumiinille pitää vain laittaa happopohjamaali, jotta maali tarttuu.
24.1.2015 22:34
itellä pysynyt tuossa alumiini takahaarukassa+takahäkissä maalit, ne oli Proof kilikoli maaleja, k-rautakaupasta ostettu, niissä juuri käytetty tuota happomaalia pohjusteena+pohjamaalia ja sitten värit niskaa, lakalla viimeistelty.
Nyt jälkeen päin käyttäisin vasaramaalia tai jarrusatulamaalia ehkä ennemmin.
26.1.2015 18:30
Jep eiköhän ne paikallisessa maalaamossa osaa antaa hyvät pohjamaalit kun sanon että pistäkää paras pohjamaali alumiinille
Ja sitten tuhrustaa tota lakkaa oikee kunnolla ainut missä toi joutuu vähän koville kun vääntää rengas raudalla renkaan vanteelle mut eiköhän se kestä kun vaikka teipaa vanteen reunan laittaa ohuen kankaan ja sen päälle vanne suojan nii jospa se kestäis!
30.1.2015 12:55
Jos poistat keulaputkista anodisoinnin (eloksointi) niin keulaputket tummuu ja hapettuu ajan mittaan. Anodisointi suojaa alumiinia ja estää oksidoitumista. Jos haluat keulaputkista luonnollisen hopeat niin vie ne Alumiinikilpeen, siellä on moni käyttänyt pyörän osia uudelleen anodisoinnissa.
31.1.2015 2:49
Tollei pikasesti googletettuna toi alumiini kilpi sijaitsee helsingissä itse asun Jyväskylässä
Joten ei tule kysymkseenkään jos jyväskylästä löytyis joku andisointi firma nii voisin harkita muttakun se ei oikeen sovi mun 550e budjettiin
31.1.2015 6:55
Posti kulkee molempiin suuntiin, mutta jos budjetti on rajallinen niin älä tee niille keulaputkille mitään, piloille menee jos emäksellä poistat anodisoinnin pinnasta.
31.1.2015 15:07
kaikista helpoin taitaa olla musta, valkonen tai hiilikuitu teippi ja sillä teippaa keulan
31.1.2015 20:27
Jep tota teippausta oon miettiny mutta mitenköhän ton sais kokonaan teipattua koska toi on "tiimalasin" muotonen onnistuskohan se jossain teippaamossa siitä huolimatta?
31.1.2015 22:24
Se onnistuu kun vähän harjottelee..
Jos kuitenkin oot epävarma siitä vedä se metallihohto hopealla plastidipillä
31.1.2015 22:28
Toi plasti dippi on muuten ratkasu kaikkee! Kiitos siitä
muuten olisin maalannu noi mutta en halua hioa pois tota pintaa noista pumpuista.. no jokainen joka noita on vähänkin kattonu niin tietää mitä tarkotan
1.2.2015 10:47
Voisin kuvitella että onnistuu tuolla 3M carbon teipillä, teippaa normaalisti ja sitten pienellä lämmöllä hakee sen muotoon