Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

9.12.2014 16:30

Oi oi kun on maukkaita osia 8)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

12.12.2014 2:35

Muutamia nippeleitä saapui taas tällä viikolla.

Hiilikuituiset ilmaputkien suojat saapuivat vihdoin ja viimein. Metsästin näitä alkujaan ympäri maailmaa eikä niitä löytynyt mistään parina. Italiasta löytyi 2kpl oikean puolen suojia uutena, Hollannista yksi samoin oikeanpuoleinen käytettynä, sitten Jenkeistä yksi uusi vasemman puolen ja Australiasta toinen uusi vasemman puolen suoja. Näistä päädyin ostamaan uuden italialaisen ja australialaisen. Virhe :lol:

Italialainen saapui ajallaan ja sen lakkapinta on aivan järkyttävässä kunnossa vaikka osa oli uusi, ja alkuperäiseen laatikkoonkin pakattu. Tainnut seistä jossain auringossa näytillä tms? Ja mitä siihen australialaiseen tulee niin kohta 3kk on paketti ollut matkalla eli en usko sen sieltä enää saapuvan... Kaikeksi onneksi pari viikkoa sitten löytyi Saksasta käyttämätön pari, jotka saavuttuaan osoittautuivat loistokuntoisiksi. Muutama hiusnaarmua pyöräytän vielä kiillotustahnoilla pois.

Kuva

Kuva

Brittien eBaysta tarttui haaviin satulan alla olevien muovien peitoksi tulevat hiilikuitukikkareet, näitä ei kovin usein ole tarjolla ja ovat kestävyydeltään parempia kuin em. muoviosien tilalle tulevat, kokonaan hiilikuituiset vastaavat. Takakate/satula siis kiristetään osin näillä kiinni pyörään.

Kuva

Kuva

Alkuperäisten, kulahtaneiden Marchesini-tarrojen tilalle pitää tietysti saada uudet, samoin vaimentimen suojasta lähteneet Termignoni-tarrat saavat korvikkeet.

Kuva

Loppukevennyksenä (pun intended) STM:n täystitaaninen kytkin"koppa", vähän pitää vielä pyyhkäistä pölyjä pois pinnasta. Tuon kaveriksi kelpaisi STM Evoluzione, mmm...

Kuva

Lauantaina mahdollisesti seuraava ruuvauspäivä, jolloin olisi tarkoitus saada huoltopukki käyttöön ja viimeiset "helposti irtoavat" nippelit irti pyörästä.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

12.12.2014 13:12

Jumalaut on komeita hiilikuitu yms kilkkeitä ! :eek:

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

12.12.2014 14:50

jusutus kirjoitti:Ja mitä siihen australialaiseen tulee niin kohta 3kk on paketti ollut matkalla eli en usko sen sieltä enää saapuvan...

Arvaako joku että saapuiko tuo tänään? :lol: :lol: :lol:

Lakkapinta miltei yhtä huono kuin siinä toisessakin, eli tämä pari saa mennä myyntiin.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

12.12.2014 20:18

Millä tavoin lakkapinta on kuralla? Eikö tule kuntoon vesihiomalla ja kiillottamalla?

Mahtava tuote jokatapauksessa, kaikkine palikoineen. ;)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

12.12.2014 22:16

Lakkapinta on himmeä, ohut ja paikoin karhea. Viimeistely on kehno. Ducatilla on ollut useampia hiilikuituvalmistajia, 999:n ajalta äkkiseltään tulee mieleen MS Production, Carbon Dream, SFC ja CM Composit. Näistä ainakin omien osien perusteella MS Production on paras valmistaja viimeistelyn/lakkauksen osalta. Nuo Saksasta tulleet ilmakanavien suojat (MS Production) ovat aivan eri planeetalta noihin toisiin nähden.

Yksi makeimmista DP-osista on ehdottomasti tämä billet/hiilikuitu-tankinkorkki. Uutena löytäminen nykyisin todella vaikeaa, tämä tosin oli yksi ensimmäisistä osista mitä ostin.

Kuva

Hiilikuituinen eturattaan suoja, lakkaus tässäkin vähän himmeä.

Kuva

Magnesiumiset venttiilikopat, R:ssä vakiona.

Kuva

Magnesiumiset peilinkannakkeet, R:ssä ('05-'06) vakiona.

Kuva

Minimaalinen painonsäästö mutta eksponentiaalinen bling-kerroin 8) :lol:

Huomenna puolenpäivän jälkeen "tallille".

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

13.12.2014 0:00

Vissiin aika monta rahaa mennyt näihin "lisävarusteisiin", sopiiko kysyä että kuinka paljon yhteensä tähän mennessä? :lol:

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

13.12.2014 23:58

Kuten arvata saattaa niin ei taas mennyt kuin Strömsössä ja olin "tallilla" vasta klo 14, eikä pakista löytynyt sopivia hylsyjä että olisi saanu etu- ja taka-akselin irti. Oh well. Irrottelin sitten vain hihnakotelot (voi #¤%"#% mikä nysvääminen että sai ne ujutettua pois rungon ja koneen välistä), töötin, öljynhuohottimen säiliön + letkun, putkiston alkukäyrät, kytkinkopan, painelevyn, jouset ja levyt (18kpl). Varmistin myös että hiilikuituiset imuilmaputket mahtuvat katteiden alle normaalisti.

Kuva

Bursigin huoltopukki on viimein käytössä ja toimii hyvin, siitä sai vielä näppärästi kahvan irti käytön ajaksi niin sekään ei ole askarrellessa tiellä. Pukki ei kuvassa pahemmin näy. Vielä pitäisi saada purettua siis pyörät, etujarrut, ajovalohässäkkä, pystysylinterin venakoppa, kytkimen loput osat ja mahdollisesti syyläri. Sen jälkeen armotonta puunausta ja uusien/"uusien" osien paikalleen laittoa. Paisuntasäiliölle pitäisi keksiä jokin fiksu korvike, jarrulevyille teettää 5mm spacerit, töötti jemmata ajovalon alla olevaan muoviin kiinni, löytää kohtuuhintainen STM:n kytkinpaketti, tilata muutamia nippeleitä maahantuojalta, hakea Stormilta litium-ioniakku jne.

Satulan nappasin mukaan himaan, pitää etsiä sille verhoilija. Kellään kokemuksia alcantarasta mp-käytössä tai suosituksia verhoilijasta Turun alueella?

jonicc kirjoitti:Vissiin aika monta rahaa mennyt näihin "lisävarusteisiin", sopiiko kysyä että kuinka paljon yhteensä tähän mennessä? :lol:


Liikaa, mutta turha niitä on murehtia. Ei pahemmin muita harrastuksia löydy nyt kun tietokonekin on "valmis". Tupakoimattomuuden ja juomattomuuden aiheuttamat säästöt voi myös sijoittaa huoletta mopoon ja sitä myötä oman mielenterveyden ylläpitoon :lol:

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

14.12.2014 9:50

Sehän tuon harrastuksen "hieno" puoli, ei mietitä kuluja. Sama pätee autoharrastuksessa, no siellä voi tehdä sieltä missä se aita on matalin.

Mutta silti prätkä-harrastus on about halvempaa kuin auto 8)

Ps, hieno kone, laita speksejä :D

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

14.12.2014 12:58

Jotenkin koitan sulattaa tätä bolt on projektia omassa minimalistimielessä. Ymmärtäisin helpommin jos kyseessä olisi keräiliä tai museon ylläpitäjän silmäterä, mut kai meitä löytyy jokalähtöön harrastuksen tiimoilta. Tällä pelillä ei vissiin hirveästi ajamista harrasteta?

Loppuviimeistelyks asentaisin stunttiprätkistä tutun kaatumarautakehikon suojaamaan kaikkea magnesium ja hiilikuitukilkkeitä, jotka mopoon on ruuvattu ihan just "oman mielenterveyden ylläpitoon" jos mopo saattaisikin jossain tilanteessa kaatua. ;)

Re: Ducati 999S '06 -

14.12.2014 13:17

Jarez kirjoitti:Jotenkin koitan sulattaa tätä bolt on projektia omassa minimalistimielessä.

Eli jotta kelpaisi niin bolt-on ei ole sallittua, hiilikuituosien tilalla pitäisi olla 3M:n teippiä ja muut osat veistetty rälläkällä metritavarasta? Valikoidut osat on suurimmaksi osaksi Ducati Performance -valikoimista, ja ne on valmistaja suunnitellut mätsäämään pyörän ulkoasuun. Onneksi ei oo tarvetta saada keneltäkään mitään rispektiä tekemisillään. Teen tätä oman maun mukaiseksi ja Musti, munat jne.

Jarez kirjoitti:Ymmärtäisin helpommin jos kyseessä olisi keräiliä tai museon ylläpitäjän silmäterä, mut kai meitä löytyy jokalähtöön harrastuksen tiimoilta. Tällä pelillä ei vissiin hirveästi ajamista harrasteta?

Ei tätä ole ostettu miksikään työmatkakulkineeksi päivittäiseen ajoon kehä kolmosen ruuhkissa tai retkilehmäksi Euroopan kiertueelle goretexit ja heijastinliivit päällä, jos sitä tarkoitit. Meitä tosiaan löytyy joka lähtöön, itse en taas voi ymmärtää esim. Harley-Davidsoneja tai sähkömoottoripyöriä.

Edit: Tämän uudemman mallin yksipaikkaisen S:n voi Suomessa kyllä ihan huoletta lukea keräilymalliksikin ;)

Jarez kirjoitti:Loppuviimeistelyks asentaisin stunttiprätkistä tutun kaatumarautakehikon suojaamaan kaikkea magnesium ja hiilikuitukilkkeitä, jotka mopoon on ruuvattu ihan just "oman mielenterveyden ylläpitoon" jos mopo saattaisikin jossain tilanteessa kaatua. ;)

Siitä vaan, minä en.

Peace and love...

Husky510 kirjoitti:Ps, hieno kone, laita speksejä :D


Tällä hetkellä kiinni on

  • 4790K korkattuna, ilman IHS:ää
  • Asus Maximus VI Impact
  • Kingston HyperX Beast 2 x 8GB 1866MHz
  • Asus GTX 780 Ti DCII
  • Silverstone SX600-G
  • 2 x Samsung 840 EVO 1TB
  • vesikamat Alphacoolilta, EKWB:ltä ja Bitspowerilta
  • 3 x Gentle Typhoon 1450rpm
  • kaikki piuhat omavalmisteiset, mittojen mukaan tehdyt
  • kotelo Compact Splash #050
  • sitä sun tätä modattu
Versio 2.0 on kyllä jo piirustuspöydällä :lol:

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

14.12.2014 14:30

Musti ja muna jne ideologiaa komppaan ite kans.

Tykkään myös katsella ja kysellä omistajan + pyörän kokonaisuuttaa. Eli miksi, miten, mikätakia pyörä on hommattu. Ihmiset sattuu samaistumaan tiettyihin asioihin jos olosuhteet ja markkinointi iskee parhaiten. Joihinkin uppoo Hd, joihinkin givin laukut, goretexit ja kadaanit.

Moottoripyöräily toki on enemmän fiilisharrastus kuin järkeily, itse sähkömopoilussa yritän omaa omatunnonkoloa paikkailla tolla sähkösyydellä ja sen myönnän ihan ilomielin.

Jos olisit omaa kraftverkkiä laittamassa enemmän, ei siitä haittaakaan olisi. Tosin tää pyörä ei omatekosia palikoita hirveästi kaipaa. Onhan erikoisvalmistettujen osien uudelleen lakkaus, pesu ja puunaus toki tärkeitä osia kokonaisuudessa. Komppaan myös samaa ajatusta, että tää pyörä tulee olemaan uniikki ja varmasti tulee keräilyvehkeeksi päätymään tälläsellä vaivanäöllä. ;)

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

14.12.2014 19:12

jos mulla olis mahollisuus rakentaa tollanen duqu, ni tekisin sen. iha kuten jusutus.

mut ei, mulla ei oo varaa juoda vossia, meen siis rasvailee kardaania ja splittamaan päivittäistä kehätien koulumatkaa.

btw. paljaita hiilikuituosia kun valmistetaan oikeaoppisesti, niin niitä ei lakata. kiiltävä pinta tulee suoraan matriisiaineesta (epoksista). mikäli käytetään kehittyneempiä tekniikoita, kuten prepregmentoitua kuitua ja halutaan asettaa esteettisyys painon yläpuolelle, laitetaan muotin pintakerrokseksi ylimääräinen epoksikalvo.

imo paljas hiilikuitu on kuitenkin aika rumaa. propsit pyörän väreihin maalatuista hiilikuituosista, koska sehän riittää, että kuski tietää niiden olevan siellä.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

17.12.2014 17:08

snuarrow kirjoitti:imo paljas hiilikuitu on kuitenkin aika rumaa. propsit pyörän väreihin maalatuista hiilikuituosista, koska sehän riittää, että kuski tietää niiden olevan siellä.

Haaveena on 999R-tyyliin maalatut hiilarikatteet, mutta eivät ole ainakaan tämän talven projekteja. Punaisista osista hiilikuituisiksi ei näillä näkymin vaihdu kuin etulokari, V-kate syylärin alta ja mahdollisesti peilinkuoret. Loput ovat joko alkuperäisten mustien muoviosien tilalle tulevia (esim. virtalukon suoja), muiden mustien osien päälle tulevia (svingin suojat) tai alumiiniosien korvikkeita (vaimentimen suoja).

Mitään mainittavaa kevennystä ei noilla haeta, mutta omaa silmää hiilari miellyttää suuresti. Ja kontrasti punaisiin katteisiin on maukas 8)

Peilinkuoret hiipivät pikkuhiljaa Sveitsistä Suomeen, paketti tällä hetkellä Tanskassa. Kylläpä DPD:llä kestää, tuskin ovat ennen joulua täällä. Odotellessa yksi kesäkuva.

Kuva

Vihreä myrkkuruisku ei ole Ducati Performance -varuste.

Re: Ducati 999S '06 - "Isabella"

18.12.2014 22:39

mikäli radalla ei oo aikomusta ajaa paljoa, ni suosittelen rengastukseksi pilot road nelosia. hyvä pito jo heti kylmänä.