Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
28.2.2014 0:08
Joo ei varmaankaan kuulu, eikä ollut mitään kumeja välissä. Tolla setupilla se on kyllä toiminut, joten en ajatellut muuttaa toimivaa. Täytyy silti kesällä kuitenkin katsoa kuinka tilanne kehittyy ja seurailla vannetta.
2.3.2014 0:51
Koitin purkaa tänään keulaa, mutta en saanut kumpaakaan pumpuista auki... Sekä ylä- ja alapultit molemmissa putkissa niin tiukalla, ettei millään irronnut. Laitoin jotain ruosteenirrotusöljyä nyt yöksi ja huomenna uusi yritys lämmön ja kylmäsprayn kanssa.
Onko jollain suosituksia millä maalilla maalaisi koneen? Käykö Miranol vai olisko joku vasaralakka parempi? Hakusessa siis tummanharmaa maali, tuon KTM-logon ajattelin ainakin maalata sinisellä Miranolilla.
E: Nyt on keula osissa, huomenna puran vanteet ja vien osat anodisoitavaksi. Lähipäivinä vien myös rungon ja svingin maalaukseen. Koneen maaliksi on päätetty Miranol.
5.3.2014 0:16
Osia on kiilloteltu ja putsailtu, runko ja svingi nyt valmiina maalaamista varten. Huomenna vien ne maalaamoon ja käyn ostamassa konetta varten maalin. Lähipäivinä pitää laittaa tarrasarja tilaukseen ja tilata Motokeitaalta tarvittavat osat. Laitetaan yksi kiillottelukuva loppuun, viimeinen kiillotusvaihe vielä tekemättä.
10.3.2014 18:02
Nättiä tulee, oliko kova homma saaha kone irti rungosta?
11.3.2014 0:04
Kyllä siihen faijan tartti apukädeks pitämään rungosta kiinni, koska ylimäärästä tilaa koneen ja rungon välissä ei ole kuin pari senttiä. Loppupeleissä kuitenkin melko kivuttomasti se sieltä tuli, tosin painaa kuin synti.
Olen nyt saanut noi vanteet kiillotettua ja innoissani rupesin niitä lastaamaan jo autoon anodisointia varten. Siinä kuitenkin huomasin, että keskiöt eivät olekaan paljasta alumiinia, vaan maalattu harmaalla pulverimaalilla. Nitromors ei oikein auttanut, ehkä olis pitänyt odottaa kauemmin kuin se vartti, joka pullon kyljessä luki. Myöskään toho ei pahemmin auttanut, koska keskiöt on niin hankalan malliset, ettei maalia oikein pääse puukolla vuolemaan irti. Lähipäivinä avaan koneesta yläkerran ja tsekkaan tilanteen, sen jälkeen sitten koneen maalaus ja Motokeitaalle tilaus vetämään.
Loppuun vielä pari kuvaa nykytilanteesta ja yks kuva pikkuosista, mitä on nyt ebaysta tullut lähipäivinä. Tarrat on nyt tilattu, pari viikkoa taitaa niissä mennä.
11.3.2014 17:20
Mihin meinasit viedä vanteet koottavaksi? Vai ihan omatoimisesti?
11.3.2014 18:04
Itse aioin ainakin koota, jos en suoraksi saa itse kiristettyä, niin sitten varmaankin soittelen rengasfirmoihin ja mp-huoltoihin ja kyselen mitä työ siellä maksaa. Jos jollakin on tiedossa joku halpa paikka, niin vien suoraan kasattavaksi.
12.3.2014 2:01
Anodisoitava pinta pitää käytännössä olla kiiltävä. Melkoisen työn saat tehdä ennen kuin nuo navat kiiltävät kauttaaltaan... Ja sittenkin lopputulos on korkeintanakin kehno koska valuosa ei ole täysin pyöreä, ellei sitä koneista sellaiseksi ympäriinsä. Tuossa tosin on nuo rivat joten tuskin epämuotoja juuri huomaisi.
12.3.2014 8:54
Juu, tiedän, että noista pitäisi saada kiiltävät parhaan lopputuloksen saamiseksi. Koitan kiillottaa niitä parhaani mukaan ja sitten kysyn siltä anodisoijalta, että kannattaako edes yrittää anodisoida. Jos ei, niin sitten maalaan tuon varmaankin itse mustalla.
Tiedätkö muuten, että miten se tarkalleen ottaen vaikuttaa anodisointiin, jos pinta ei ole kiiltävä? Tuloksesta tulee tietysti matta, mutta tarttuuko väri yhtä hyvin ja onko kesto yhtä hyvä?
12.3.2014 13:58
Jossain on täälläkin kuvia kun anodisoitu osia joissa on sekä kiiltävää että huokoista valupintaa (joka ei näy käytössä). Valupinta imee väriä aivan eri tavalla ja väristä ei tule tasainen. En kyllä tiedä olisiko joku yrittänyt värjätä nimenomaan sitä valupintaa, jos siitä saisi paremman yrittämällä eikä vain keskittymällä kiilloitettuihin (näkyviin) osiin. Itse en ole anodisoinut isoja osia joten omaa kokemusta ei ole. Vanteetkin maalaan pulverilla koska se kestää huomattavasti paremmin kolhuja.
12.3.2014 19:12
AceFin kirjoitti:... Aplaja, iske linkkiä. Perus pallovilkkuja ei varmaankaan ole tulossa, jotain vähän massasta poikkeavaa ajattelin. Myöskään mitään 6 ledin minivilkkuja ei ole tulossa...
http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-LED- ... db&vxp=mtr Poikkeaa massasta eikä ole edes 6 lediä.
12.3.2014 23:10
Itse sain semmoisen tiedon että pulveri lähtisi rikkihapolla..
Eikun myrkkyjä ostelemaan ja maalinpoistoon
12.3.2014 23:34
Voisihan tuon puhaltaa lasikuulalla ja kokeilla anodisointia, jos pinta olisi tasalaatuinen myös lopputolos olisi ehkä tasalaatuinen. Koneistetut navat tehdään usein noin.
12.3.2014 23:57
Keskiöt sain melkein puhtaiksi, vain päätyihin pinnojen pieniin koloihin jäi maalijäämiä. Ei noita kuitenkaan saa millään =helposti kiillotettua, joten vien ne perjantaina Taximoon pulveriin rungon ja svingin seuraksi. Kiiltävällä mustalla laitan. Lasikuulapuhallus kävi itsellänikin mielessä, mutten jaksa kokeilla, että mitä siitä tulee.
Vinkkinä niille, jotka yrittävät pulverimaalia ainakin alumiinista poistaa: Nitromors ei tehonnut kunnolla, mutta Solmasterin MP-EKO oli tehokasta tököttiä. Jos pitäis rungosta tms. yksinkertaisemmasta kohteesta saada maalit pois, niin jälkimmäisellä saisi helposti.
Huomenna en ehdi vanteita viemään anodisoitavaksi, koska koulu ja autokoulun kakkosvaihe, mutta perjantaina vien sitten samalla reissulla kehät ja keskiöt värjättäväksi.
13.3.2014 10:53
Tuosta Nitromors sen verran, se on laimennettu kuulema EU takia. Se ei kyllä tahdo toimia oikein mihinkään, joku puhui että joku maalinpoisti spray purkissa on kovaa tavaraa....