Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
9.4.2013 20:02
Niin siis nämähän on suunniteltu sekä ajettavaksi että huollettavaksi
9.4.2013 22:21
Nyt on linkku putsattu laakereista ja hommmaan meni tasan minuutti kun parin tunnin jälkeen älyttiin että ei ne laakerit olekkaan holkissa kiinni, kun luultiin että se holkki sieltä lähtisi.. Noh nyt kuitenkin valmiina uusille laakereille
Kotiin tullessani yllätyksenä löytyi saapumisilmoitus jarrulevystä joka tulikin mallikkaasti tullin ohi Kiinasta :p tiedä sitten onko tullit maksettu aiemmin kun singaporen kautta kulki.. Samoin kaasarin hilppeet tuli jenkeistä ilman tulleja suoraan kotiin, kelpaa!
Motocross-shopin lähetys pitäisi tulla huomenna, joten illalla tiedossa kasausta ja pyörä valmistuu ajoon
Ja kyllä niin mieli lepää kun pääsee käsillä tekemään pyörän parissa kun siitä puolen vuoden tauko kerkesi jo olla. Eli tosiaan huolto on kyllä myös tärkeässä roolissa.
10.4.2013 16:47
Aijai ku saisit jostain halvalla kilvellisen rungon nii vois olla pikkusen makee päästä kaupungille pärräilemään. Videota odotellaan ja muutenkin seurannassa!
10.4.2013 21:00
Jep niimpä, ja se että kuhan jokun vaikka 80 luvun rungon sais jossa tehot on alle 35 vai mikä se nykynen raja onkaan niin kaivertaisin runkonumeron vaan tohon ja papereissa lukis suzuki niin se ois siinä, valopuola tottakai myös mutta muuta ei vaadi !
Pitää sitä runkoa tai miksei koko pyörää alkaa katselemaan (nettimotossa yks 1500 tosin on turhan kallis) että jos pelkän rungon ottaa ja loput myy pois..
Jarrulevy tuli, ajokamat myös tänään ostin ( housut rinta selkä panssari pari paitaa ja kengät, enää pllvisuojat jostain niin alkaa olee ja joku niskasuojus..
Saksan pakettia ei näy eikä kuulu vaikka suomeen lähetetty viime viikolla...
10.4.2013 22:42
Saa aika tarkkaan kaivertaa sen runkonumeron että menee läpi. Seittemän sinivuokon voimin ne sitä yz runkonumeroa tutkaili vaikka asia oli kunnossa. 10km kauempana oli suomen suurin mopomiitti...
EDIT: Ja sitten vielä projektista, hienoa että tällästä pyörää laittelet! Husseprojektias seuranneena ei voi tästä odottaa muuta kuin hyvää!
10.4.2013 22:56
Joo kyllä ne poliisit tärkeysjärjestyksessä toimii aina
jos en ite kaiverra niin sit johki firmaan, katastuskonttorillakin neuvoivat että jos ei ite uskalla naputella / kaivertaa niin muutamallakympillä tekee joku firma
Ja kuhan tosiaan vakuutukset saa, peli asiallisessa kunnossa ja ajotapa asiallinen niin kehtaa lähteä kurvailemaan. Mutta ilmoitelkaa muutkin jos jostain sattuu suzukin runkoja löytymään
ei oikeen kehtaa muun pyörän runkoon laittaa kun pitäis sit logot ym koneesta koittaa piilottaa jne
Ja kiitosta kaikille, koitetaan tätäkin laadukkaasti ehostaa ja rajusti käyttää, husseprojussa meni kaikki miten pitikin joten saa nähä miten tän kanssa! Töitäkin on reilusti tarjolla kesäksi joten rahaakin pitäisi tulla jolla sitten saadaankin jo jotkut edellytykset isommille remonteille!
11.4.2013 0:01
Kurapyörissä on usein nää linkunlaakerit "hieman" tiukemmassa siellä kiinni, koska ajetaan kelissä kun kelissä niin pääsee paskaa väliin yms joka jumittaa sen sinne.
Meillä on aina ne irroteltu sillait että sopivan kokonen hylsy laakerin ulkokehälle ja hakkaamaan/ruuvipenkkiin puristukseen niin kyllä se melko helposti lähtee.
p.s Näitä Suzukin 2tahtareita 4kpl omistaneena, että teit kyllä helvetin hyvän ostoksen! Kytkimessä saattaa esiintyä pientä häikkää jos paljon ajotunteja takana, mutta korjaantuu uudella kytkinkruunulla esim. Hinson on helvetin hyvä valinta.
11.4.2013 0:44
k3mp0 kirjoitti:Mutta ilmoitelkaa muutkin jos jostain sattuu suzukin runkoja löytymään
Tuossahan ois oikeen sopiva luovuttaja.
http://www.nettimoto.com/suzuki/rm/1459210
11.4.2013 7:06
Hinsonin kytkimistä oon kuullu paljon kyllä hyvää ! Ja onhan niillä hintaakin! Saa nähä mitä paljastuu kun ajamaan pääsee, koeajo on siis pelkästään takana ennestään
Ja kyllä ne laakerit sieltä lopulta nätisti lähti !
11.4.2013 16:12
Julistakaamme 300€ tilaus kadonneeksi, viikko sitten laitettu suomen lentokoneeseen ja nyt kukaan ei tiedä mitään mistään ja ihmettelee taphtunutta, joten toiveet vkl ajoista hylätty. Noh, sulaapahan lumet ainakin mutta kiva olisi josnpaketin jostain saisin
11.4.2013 17:15
Meikällä ainakin tosi huonoja kokemuksia motocross-shopista, en ollenkaan ihmettele jos ne ei olis lähettänyt pakettiasi ollenkaan.
Ootko saanu seurantakoodia?
11.4.2013 17:28
Oon saanu koodin, viimetalvena kun tiöasin niin kaikki meni just niikuin pitikin, tosin se oli se joku pdp tyyliin minkä valitsin toimittamaan, nyt en ehkä huomannut sitä valita tai vastaavaa kun dhl lähti.. Suomen dhl tosiaan sano että se annetaan postille tullessa maahan mutta posti sano taas että edelleen dhl kun muuten näkyis heti sielä.. Tosin se dhl muori sano että se kestää kauemmin kun vaihtaa toimittajaa, mutta kun se ei heillä ollut niin kenellä sitten..
Firmanpuolesta siis ok, postit nyt kyllä vaan kusee mutta ei itkut auta, katotaan millon tulee vai tuleeko ollenkaan
11.4.2013 23:04
Tätä seurataa innol!
OT: Oli sun husses sen verra onnistunu et joku jo jaksaa kopioidakki
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
12.4.2013 8:33
Joo hyvä että seurataan !
Ja punaset keskiöt oli onneks sellaset että muuten aika samanlaisia oli muitakin mutta en oo nähny pyörää joissa keskiöt olis punaset myös
mutta yks ja sama minulle se on, ja linkkis ei toimi..
Pitää koittaa nyt alkaa reenata circlee kun ei oo niin pyörällä väliä, tosin nappuloilla tuo oman haasteensa..
16.4.2013 19:51
Moro kaikille, kuulumisia suikalle:
eilen näytti tältä
Hyvin lähti käymään muutaman viikon jälkeen ja kaikki pelitti niinkuin pitikin. Mitä nyt kytkin ei irroita ihan kokonaan mutta tuntuu ajolla paranevan että jos johtuisi siitä että seissyt talven ja muutenkin ollut niin vähäisellä käytöllä useamman vuoden.
Noh tänään ajamaan lähtiessä takajarru vielä toimi ihan hyvin muttei kauaakaan niin polkimen liike piteni ja piteni ja lopulta ei napannut juuri ollenkaan. Kotia vain ja tarkastelemaan. Nesteethän ne oli purskahtanut työsylinterin alta eli sieltä minne tappi menee.. Pitänee siis jokupäivä availla ja putsailla koko homma kun aikaisemmin tyydyin pelkästään nestesäiliön putsaukseen.
Takapalat olivat kuluneet näin kun pyörän ostin :
eli sisempi pala (ei männänpuoleinen) oli vinossa ja kulunut huomattavasti enemmän kuin jarrumännänpuoleinen.
uudella levyllä ja paloilla tilanne kilometrin ajon jälkeen samannäiköinen eli ei tuo toinenpala oikeen tunnu suorassa olevan..
eli täytynee takaakin purkaa satula ja rasvata hioa ja putsata paikat kunnolla kun ei nopealla rasvauksella tuntunut korjaantuvan.