Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
30.6.2011 11:54
Vikakin sitten löytyi. Oikean sylinterin tulpanhattu oli hapettunut todella pahasti ja kuumentunut niin, että hattu oli jo vähän sulanutkin. Eipä ihme ettei tullut kipinää.
Uudet NGK tulpanhatut paikalleen ja taas pelittää täydellisesti. Seuraavaksi pitäisi alkaa niitä laukkuja ihmettelemään...
6.7.2011 22:12
No nyt on sitten Mitsin entiset Pneumant sivulaukut+homemade tarakka kiinni CeeBeessä. Nyt sopii sitten reissutavarat kivuttomammin mukaan. Sain myös vaihdettua Stormilta tulleet uuden eturenkaan sekä alkuperäisen ilmansuodattimen vaahtomuovin. Tuolla alkuperäisellä sudilla tuntuu kulkevan niinkuin pitääkin. Saapa nähdä, miten käy bensankulutuksen kanssa.
Uusi eturengas pompottaa inhottavasti alle 60km/h vauhdeissa. En tiedä tasapainottivatko liikkeessä väärin vai miksi moinen? Noh, taiwanilainen rengas on taiwanilainen rengas.
Olisin laittanut Mitasin, mutta profiilin puolesta ei olisi luultavasti sopinut pyörimään. Noo eiköhä tuokin tuosta tokene, kunhan vähän "mukautuu"...
Ensi viikonloppuna tarkoitus suunnata Classil Bike Weekendiin rantasalmelle. Pääsee Pneumantit hyötykäyttöön.
10.7.2011 20:50
Rallit tuli ralliteltua ja Honda pelasi hyvin koko reissun. Ainut pieni "vika" ilmeni virtalukossa, eli valot ja startti oli pimeänä. Syyksi paljastuo kosketusvika virtalukossa, joka korjaantui suhauttamalla aseöljyä avaimen reikään. Muuten ei valittamista. Mukava peli kertakaikkiaan...
12.7.2011 21:22
Tuossa kun sain testattua matkamittarivirheen ja todettua sen lähes olemattomaksi niin täytyy sanoa, että aika janoinen on peli. Kulutus rauhallisessa normiajossa(80-95km/h matkavauhti)2-päällä jopa yli 7l/100km!
Eihän nämä pikkuceebeet saisi syödä, kun korkeintaan 5,5l/100km. Kone käy kuitenkin täysin puhtaasti ilman minkäänlaisia röpellyksiä tai muutakaan. Tyhjäkäyntiä surisee tasaisesti n.1200rpm. Voimaakin on oikein mukavasti jo alle 6trpm. Tulpat tosin melko tummat, joten olisikohan joku "kotivirittelijä" mennyt vaihtamaan isommat suuttimet?! Tuota täytyy tutkia...
16.7.2011 21:51
Tuossa tuli eilen mittailtua kulutusta ja seka-ajossa hörppäsi käsittämättömät 8,5l/100km!
Noh, siitä suivaantuneena putsasin kaasarit huolella ja tarkastin näkyikö mitään epäilyttävää. Kaikki näytti normaalilta ja carb cleanerilla hölväsin koko systeemin. Alipaineluistit näyttivät kuin uusilta. Ohjekirjassa oli kuvattu kummassakin kaasarissa oleva "air cut-off valve". Mikä se on ja mitä se tekee? Ei oikein auennut näin 2t-kaasareihin tottuneelle.
17.7.2011 22:10
Kiitos linkistä. Aika turha härpäke lienee jos ei muuta tee, kun ehkäisee pakarin paukkumista. Noh, Honda on Honda...
22.7.2011 13:08
Ei todellakaan saisi viedä noin paljoa! Suosittelen kaikkien kulutusosien (tulpat, hatut, öljyt, kaikki suodattimet yms) uusimista, venttiilien säätöjen+kaasuttimien säätöjen tarkistamista. Mulla kun on toi jonnin verran kylläkin uudempi 500 suiza, se ei vie kuin 3,5-4,5l normaaliajossa, luukuttamalla saa nousemaan johonkin 6-6,5l/100km. ja luukuttaminen tarkoittaa siis että jokainen kiihdytys on täyskaasulla tai lähes ainakin ja motariajoa +150kmh lasissa kokoajan, eli kyllä tässä cb:ssä nyt jokin hieman mättää.
22.7.2011 16:58
Eipä saisi ei. Syytä olen tässä kokoajan etsiskellyt. Olen uusinut ilmansuodattimen(honda original), öljynsuodattimen+öljyt, tulpat ja kaasarit olen puhdistanut huolella carb cleanerilla. Tänään irrotin vasemmanpuoleisen kaasarin air cut-off venttiilin(oikeanpuoleiseen ei pääse käsiksi)ja totesin sen täysin ehjäksi. Tuskinpa toinen sen kummempi on, sillä kone käy täysin tasaisesti ja molemmat tulpat samanväriset. Venat on edellinen omistaja säätänyt vain muutama tkm sitten.
Voimaa koneessa kuitenkin on 400cc:ksi oikein mukavasti. Vääntää hyvin ja kulkee kaikkia alle 120km/h nopeuksia 2-päällä pintakaasulla. Ainoastaan aivan kylmällä koneella pölläyttää hieman mustaa savua, mutta koneen jo aavistuksen lämmettyä ei savuta eikä haise yhtään. Myöskään öljyä ei ole syönyt tippaakaan sen jälkeen, kun vaihdoin ohjekirjan suosittelemat 20w-50 moottoriöljyt koneeseen. Ihme homma. Mulla menee siis pienimmillään samanverran, kun sulla Suizassa enimmillään. Mutta täysin kakistelematta se nuo kaikki nielee....
22.7.2011 18:21
Kokeile laittaa se laihdutuskuurille, ehkä se on vaan tottunu syömään yltäkylläisyydessä.
28.7.2011 11:06
1200km/3pv kesälomareissu takana Hondalla.
Hamina-Mäntsälä-Hyvinkää-Salo-Parainen-Nauvo-Korppoo-Parainen-Turku-Naantali-Kemiö-Perniö-Salo-Hanko-Helsinki-Hamina oli reitti pääpiirteissään lukuunottamatta sekalaista harhailua. Koko matkan CeeBee pelasi vailla moitteen sijaa. Ainoastaan lähtöpäivää edeltävänä iltana katkesi kytkinvaijeri. Iskin sitten vanhan ok kuntoisen(ruosteisen)vaijerin paikalleen joka pelasi sitten koko reissun. Turun Stormilta kävin matkan varrella hakemassa CM400 customin n.5cm pidemmän kytkinvaijerin. Mullahan on vaihdettu tuo korkeampi stonga joten orkkis jää aavistuksen lyhyeksi.
Kulutus pysyi hämmästyttävän tasaisesti 7,3-7,8l/100km haarukassa koko reissun. Juuri mitään vaikutusta ei ajotyylillä ole kulutukseen. Saaristossa hissukseen pöristellessä sama kulutus, kun seiskatiellä 100-120km/h matkavauhdissa. Täytyy viedä tuo laite jollekkin enemmän nelaraitten kanssa ropailleelle ihmeteltäväksi. En ymmärrä mikä ihme tuon kulutuksen aiheuttaa. Kiertää 10trpm asti täysin röpisemättä ja vetää puhtaasti myös alakierroksilla. Ei paukuta putkeen mainittavasti moottorijarrussa, eikä tee mitään muutakaan poikkeavaa. Olisipa tuo yhdellä kaasarilla....
28.7.2011 22:34
specialisti kirjoitti:Olisipa tuo yhdellä kaasarilla....
Joopa joo, kulkisi kehnommin ja veisi vähintään yhtä paljon gasoa. ja koneen luonne olisi kehnompi :/
29.7.2011 14:44
Voihan se niinkin olla, mutta pelaahan monissa autoissakin 4-syl koneessa 1-kaasutin. Lähinnä hain sitä, että yksi kaasutin on huomattavasti helpompi säätää ilman erikoistyökaluja. Jotain tuolle olisi tehtävä, mutta itsellä ei taidot ja työkalut taida riittää...
31.7.2011 11:36
specialisti kirjoitti:Voihan se niinkin olla, mutta pelaahan monissa autoissakin 4-syl koneessa 1-kaasutin. Lähinnä hain sitä, että yksi kaasutin on huomattavasti helpompi säätää ilman erikoistyökaluja. Jotain tuolle olisi tehtävä, mutta itsellä ei taidot ja työkalut taida riittää...
Joo, mutta auton moottori toimii "hieman" suppeammalla kierrosalueella kuin pärrän kattila. mietit vaikka jotain (volvomiehiä taisit olla?) vanhan volvon 2,0l kattilaa. tehoa on se 80-90heppaa, litratehoa siis selvästi alle 50heppaa, paljos tässä hondassa on? ja volvon toimiva (tehollinen kierrosalue on jotain 3trpm laajuinen) ja tässä hondassa selvästi laajempi? ja tämmöiseen volvoon kun vaihtaa sen aataminaikuisen strömppösen tilalle oikean 2kurkkuisen kaasarin niin kulutus laskee vähintään litralla ja kulkupuoli paranee reilusti, parhaimmillaan jollain 10hepalla.
mitä vaikeaa kahden kaasuttimen säätämisessä on? sykronointiin tarvitset mittarin, sen jälkeen alat tekemään samoja säätöjä molempiin kaasareihin että laite käy ns. tasatahtia kokoajan =)
31.7.2011 15:59
Kokeile nyt alkuun laittaa neulat pykälää laihemmalle, se että hitaassa ajossa vie saman verran viittaa pienien kaasunavaumien ylirikkaaseen seokseen. Pienillä avaumilla pitäisi kulkea laihemmallakin seoksella matkassa.