Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

30.7.2010 10:08

markketo kirjoitti:Kyllä Westin sponssaamana on mun mielestä ajettu pyörälläkin kilpaa, mutta saatan muistaa väärin. Joskus kattelin samaa teemaa omaan pyörääni, mut tulin lopulta siihen tulokseen "Et kai sä ilmatteeks antanu laittaa näitä teippejä? -Ei, kyllä mä näistä maksoin" ei sovi mulle. ;)
Täysin samaa mieltä tästä, mutta katteiden hintalappu vaan oli alkupeäisiin verrattuna niin kohdillaan että ei paljon kiinnostanut mitkä tarrat kyljessä olivat :D.

Tankin kanssa on käyty "pientä" vääntöä ja sille ei näy loppua. Ensimmäisellä maalaus kerralla olin pohjatyöt tehnyt niin huolimattomasti että lasikuitu kuoreen oli jäänyt muutama huokonen, joista sitten oli muodostunut pintaan kivoja ilmakuplia. Eilen illalla hioin koko tankin läpi 400 vesihionnalla, päälle kerros spraykittiä ja pinta alkoi olla täydeillinen, pohjamaalit päälle ja hionta 800. Tämän jälkeen 2k kiiltävä mustaa paksu kerros ja tankki oli aivan täydellinen, vielä 3h kuluttua maalauksestakin. Aamulla sitten karu totuus paljastui, odotin näkeväni saman peilipintaisen tankin kuin illallakin mutta yön aikana pintaan oli muuttunut aivan toiseksi, kuvat kertokoon loput.

Kuva

Sama tarkemmin, nyt palikka on jälleen odottamassa uutta pintaa toisessa tallissa, mitään muuta syytä tuohon en keksi kuin yöllä tulleen kovan ukkossateen ja sen tuoman kosteuden?

Niin ja saapuivathan ne peilit ja vilkutkin, enää siis pitäisi saada tuo tankki maaleihin ja löytää jostain öljyputsari, tuntuu olevan mahdotonta löytää näin pieneltä paikkakunnalta suoraa hyllystä :roll: .

30.7.2010 19:29

On kyllä mielenkiintonen projekti, tekemistä tuntuu riittävän :) Jatkan ehdottomasti seuraamista.

Millä vehkeellä hitsailit tankkia? Kiinnostais tietää, kun jotain villejä ideoita liikkuu pääkopassa :lol:

30.7.2010 20:04

Henkkis_ kirjoitti:On kyllä mielenkiintonen projekti, tekemistä tuntuu riittävän :) Jatkan ehdottomasti seuraamista.

Millä vehkeellä hitsailit tankkia? Kiinnostais tietää, kun jotain villejä ideoita liikkuu pääkopassa :lol:
Kyllähän näissä aina mukavasti aika kuluu, alkaa nykyään olemaan ajamista suuremmassa osassa tämä korjailu puoli :D. Ei siinä silti, mukavaa hommaa!

Tankki on hitsattu ihan perus migillä, ensin rauhallisesti 20mm välein hepit jonka jälkeen vasta sauma kunnon virralla, pitävyyden testasin vedellä ja 2bar ilmalla. Varmistukseksi uitin tankin sisään vielä saumakohtiin epoksi hartsia, en tiedä oliko sitten mitään hyötyä mutta tulipa tehtyä...

Tankkiin on nyt vedetty kolmannen kerran pohjamaalit, hetken päästä hiomaan vielä 800-1200 ja sitten taas mustaa pintaan, tällä kertaa kuivumaan se pääsee kuivaan ja tuuletettuun tilaan.

31.7.2010 16:13

Nyt alkaa tankin kanssa into lopussa, on hiottu maalattu neljään kertaan ja pinta näyttää hyvältä aina ensimmäiset 4h kunnes kiilto muuttuu mataksi. Maalina on standox akryyli kiiltävä musta siis jonka pitäisi jo ilman lakkaakin kiiltää kauniisti.

Löytyykö foorumilta joku joka osaa kertoa syyn matta pintaan vai kuskaanko maanantaina maalarille, ammattilaisilla kun vaan tuppaa tuo homma kestämään pitkään...

31.7.2010 20:10

En niinkään tosta maalista tiiä, mutta sen verran oon huomannu että toi musta on helvetin vittumainen väri maalata.. Pohjat pitäs tehä ihan viimesenpäälle kun tuppaa pienetkin virheet korostumaan heti tossa kiiltävässä maalissa.. :s

2.8.2010 16:07

Stuur kirjoitti:En niinkään tosta maalista tiiä, mutta sen verran oon huomannu että toi musta on helvetin vittumainen väri maalata.. Pohjat pitäs tehä ihan viimesenpäälle kun tuppaa pienetkin virheet korostumaan heti tossa kiiltävässä maalissa.. :s
Ensimmäisellä maalaus kerralla tuli huomattua tosiaan että musta väri ei anna yhtään anteeksi maalarilleen virheitä, pohjien pitää todellakin olla 100% virheettömät.

Soittelin maalarille ja kyselin vähän saadaanko tuosta ikinä kiiltävää ja onnistuuhan se olettaen että hion tankista maalaamani noin 5 kerrosta pois ja tämän jälkeen hänen maalailunsa tulisi maksamaan enää karun kolminumeroisen summan. Onneksi sain kuitenkin häneltä paljon kullan arvoisia neuvoja miten saan itsekin korjattua tilanteen:
1. Se alkaa siis tankin täydellisellä hionnalla siihen pisteeseen mistä lähdettiin alussa.
2. Päälle 2k pohjaväri nykyisen 1k:n tilalle jota hän ei suositellut käytettävän missään, koska se ei ikinä kovetu "täydellisesti".
3. Sitten se jo monesti vedetty akryyli musta.
4. Tämän jälkeen sitten tarrat kylkeen ja lakka perään maksimi kestävyyden saavuttamiseksi.

Mattapinnan syyksi hän epäili tuota 1k pohjamaalia sekä liian paksua maalikerrosta, jos näillä avuin nyt sitten viimein päästäisiin haluttuun lopputulokseen, enää kolme viikkoa lomaa jäljellä joka oli tarkoitus viettää pyörän sarvissa reissaten eikä tallin pölyissä hioen...

3.8.2010 0:36

Testaa hioo se tankin maalipinta rikki puhkasematta jollain 400 jonka jälkeen 800- 1000-1500 vesipaperilla varovasti ja sen jälkeen kiillottaa käsin alkuun esim g6 fareglalla ja jälestä vaikka tolla: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602431

Ite saanut tyydyttävää tulosta tolleen.. En tiiä tosin miten sun käyttämien maalien kans toimii. Aika oudolta kuulostaa jos pinta muuttuu kolmen tunnin kuivumisen jälkeen vielä mataksi.. :S

4.8.2010 19:36

samppa91 kirjoitti:Testaa hioo se tankin maalipinta rikki puhkasematta jollain 400 jonka jälkeen 800- 1000-1500 vesipaperilla varovasti ja sen jälkeen kiillottaa käsin alkuun esim g6 fareglalla ja jälestä vaikka tolla: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/602431

Ite saanut tyydyttävää tulosta tolleen.. En tiiä tosin miten sun käyttämien maalien kans toimii. Aika oudolta kuulostaa jos pinta muuttuu kolmen tunnin kuivumisen jälkeen vielä mataksi.. :S

Fareclaa kokeilin kyllä, ei auttanut, oli "läpi asti" mattaa.

Nyt näyttää kuitenkin paremmalta, huomenna lisää jos näyttää vielä yhtä hyvältä :roll:.

5.8.2010 9:20

Näyttäähän se kohtalaiselta, vedin vaan väriä aivan liian vähän tuon mattapinnan pelossa ja nyt on sitten tankin korkin edessä aika karusti appelsiinia. Hionnasta tuskin hyötyä enää koska väri on se epätasainen eikä lakka.

Ensin hion tankin siis 80-240 lähes alkuperäiseen kuntoon, vedin 2k pohjamaalin ja päälle mustaa sekä monta kerrosta lakkaa. Ensitalvena sama uudelleen mutta ajan ja tarrojen kanssa, tämä syksy mennään siis tässä kunnossa
Kuva

6.8.2010 21:17

Pyörä alkaa valmistumaan, alkuperäinen öljyputsari löytyi vihdoin ja kaadoin koneeseen motulin 10w40 öljyt. Takavilkuille tein adapterit ja laitoin 10ohm/25w vastukset, vilkkuu sopivasti eikä lämpene pahasti.

Pyörä lähti vaivatta käyntiin vaikka on ilmeisesti seisonut viime talven ulkosalla (ruostetta levyissä ja muutamissa pultin kannoissa joita vaihdeltu uusiin) ja ai että oli aivan sanoin kuvailemattoman mahtavaa käydä vetämässä pieni testilenkki. Ajossa vaan lämmöt tuntuivat kohoavan todella nopeasti ja katalysaattorin kohdilta tuli aika reilusti savua. Pitää ottaa katteita vielä pois ja lyödä valmistekilpi sekä runkonro, samalla voisi tutkia onko katin päälle jäänyt joku ylivuotoletku...

Niin ja ilmeisesti olen tulossa vanhaksi tjsp. koska pyörän hiljaiset mutta tyylikkäät äänet kuulostivat hyviltä verrattuna entiseen yamahaani josta tuli 100% suora putki ilman turhia mutkia.

Kuva

6.8.2010 23:43

Ihan sama mitä muut sanoo noista Westin tarroista mutta mun mielestä ne on edelleen helvetin siistit.. :D Otahan jossain vaiheessa kuva koko pyörästä jos kehtaat. :)

7.8.2010 9:22

Lape kirjoitti:Ihan sama mitä muut sanoo noista Westin tarroista mutta mun mielestä ne on edelleen helvetin siistit.. :D Otahan jossain vaiheessa kuva koko pyörästä jos kehtaat. :)

Kiitos, tuosta musta/valko värityksestä itse pidän ainakin.
Kuvaa koko moposta otan kun saan kaikki katteet kiinni kunnolla, joitain kiinnikkeitä/pultteja pitää käydä sorvaamassa uusia kun on jäänyt johonkin matkan varrelle ja samanlaisia ei saa kaupasta suoraan.

8.8.2010 19:14

Pyörä alkaa olemaan enää muutamaa osaa lukuunottamatta nipussa katasatusta varten johon olisi tiistaina tarkoitus koittaa päästä. Kävin tekemässä pleksille paremmat pultit ja kiinnitin alakatteet vihdoin kunnolla. Ohjaamosta puuttuu enää katteet joille pitäisi hommata toinen kiinnike. Katalysaattorin savutus loppui pienen ajelelun jälkeen, tiedä sitten mitä siihen oli sulanut kiinni...
Parempia kuvia lähiaikoina toivottavasti kilpi perässä ;).

Kuva

8.8.2010 19:32

Kyllä tuli komea!

8.8.2010 20:15

On se kyllä helmi 8)