Nostellaampas tämäkin ihmisten kiusaksi.
Eli inspiraatio Mitsiä kohtaan viimein iski ja sain vkl aikana jopa vaihdettua mittarinpyörittäjän, takarattaan kotelon ja ketjusuojan kumit. Lyhensin ketjua koska säätövara alkoi olla finaalissa mutta uusien ketjukumien kanssa kumit menee ihan ruttuun.
Eikä taka-akseli ollut vielä edes niin edessä kun saa. Noh, ketjulla ajettu jo senverran, että päätin uusia mokoman ja vieläpä org 128 lenkin pituisen. Rattaat oli erittäin hyvän näköiset joten niitä ei tarvi uusia.
Vielä pitäisi vuotava bensatankki tinata uudestaan, kun vanha tinaus petti. Syynä luultavasti kylmäjuotos. Hitsata ei viitsisi, kun sitten tankki menisi maalaukseen. Tätä pitää katsella.
Näiden kaikkien mitsiä piinanneiden pikkuvikojen ja materiaalivikojen jälkeen on pakko sanoa, että Jawa on huomattavasti MZ:iä(ainakin turkkilaista) laadukkaampi ja luotettavampi. Tosin Misti on mukavampi kovemmilla nopeuksilla matkaa tehdessä(tärinä njet), mutta ero on aika pieni. Ensi ajokausi näyttää mikä on Mistin kohtalo. Jos mitään ongelmia ei enää ilmaannu, niin se saattaa jäädäkin talliin. Katsellaan....