Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

1.9.2010 21:50

Tuossa viime viikolla tuli vaihdettua Mitsiin yhtä piikkiä pienempi eturatas. Nyt jaksaa mennä vitosella jo 80km/h vauhdista ylöspäin. 100km/h matkavauhtia menee nyt huomattavasti pienemmällä kaasulla. Bensankulutuskin putosi hieman, mutta on edelleen luvattoman kova n.6l/100km 2 päällä. Luistinneulaa tiputin pykälällä ja sen vaikutusta pitää vielä testailla. Alustavasti vaikuttaisi kulutus hieman pienentyneen.

Kaikenkaikkiaan nyt alkaa Mitsi olla viimein "valmis". Eli siis kaikki on muokattu itselle mieleiseksi. Kone käy kuin kello, joten sille ei tarvitse talven aikanakaan tehdä luultavasti mitään. Eihän tuo ole kuin juuri ja juuri sisäänajettu peli, kun ajettu vasta n. 35tkm. ;)

12.9.2010 11:02

Tulipa tuossa heitettyä taas päiväreissu Viipuriin Mitsillä. http://www.youtube.com/watch?v=ElsZRbCj8fE Kelikin suosi mutta muutaman kerran sivuteille poiketessa takaiskarit paukkui rumasti pohjaan. :) Muuten ei valittamista. 20pk eturattaalla meno on todella leppoisaa. Ei tarvi olla kokoajan vaihtamassa vaan saa ajella rauhassa vitosella 80km/h ylöspäin. Kulutus oli tasan 6l/100km mikä ei sinänsä paha, kun ajo oli 50% Viipurin iltapäiväruuhkassa sompailua ja 50% 90-100km/h maantieajoa 2-päällä. Varmasti saa alle 6l/100km, kun ajelee rauhassa matka-ajoa. Ei tuo vaan ikinä niin pieneen kulutukseen pysty, kun Jawa. Johtunee varmaan kaasarista?

14.3.2011 16:58

Nostellaampas tämäkin ihmisten kiusaksi. :) Eli inspiraatio Mitsiä kohtaan viimein iski ja sain vkl aikana jopa vaihdettua mittarinpyörittäjän, takarattaan kotelon ja ketjusuojan kumit. Lyhensin ketjua koska säätövara alkoi olla finaalissa mutta uusien ketjukumien kanssa kumit menee ihan ruttuun. :s Eikä taka-akseli ollut vielä edes niin edessä kun saa. Noh, ketjulla ajettu jo senverran, että päätin uusia mokoman ja vieläpä org 128 lenkin pituisen. Rattaat oli erittäin hyvän näköiset joten niitä ei tarvi uusia.

Vielä pitäisi vuotava bensatankki tinata uudestaan, kun vanha tinaus petti. Syynä luultavasti kylmäjuotos. Hitsata ei viitsisi, kun sitten tankki menisi maalaukseen. Tätä pitää katsella.

Näiden kaikkien mitsiä piinanneiden pikkuvikojen ja materiaalivikojen jälkeen on pakko sanoa, että Jawa on huomattavasti MZ:iä(ainakin turkkilaista) laadukkaampi ja luotettavampi. Tosin Misti on mukavampi kovemmilla nopeuksilla matkaa tehdessä(tärinä njet), mutta ero on aika pieni. Ensi ajokausi näyttää mikä on Mistin kohtalo. Jos mitään ongelmia ei enää ilmaannu, niin se saattaa jäädäkin talliin. Katsellaan....

27.3.2011 10:43

Tuli pyhitettyä eilinen päivä Mitsin kanssa puuhailuun. Sainkin koko pyörän niputettua ja laitettua uuden 78cm leveän ja vakiota hieman korkeamman stongan paikalleen varustettuna Givin pikkuplexillä. Kaatumaraudan yläkiinnikkeeseen laittamani sika-flex vaimennus toimii hyvin. Keskituella pyörän käydessä ainoa joka resonoi on takaboxin kansi. Taas pari materiaalien(turkey)laadun kukkasta tuli ilmi. Vilkku/valo-kytkimen runko halkesi varovasti sitä irrottaessa (sain kolvattua) ja kaasukahvan päätytulpan pää halkesi osittain (pysyy nipussa toistaiseksi).

Vaan kylläpä nousi komea sininen auer tallin pihaan, kun laitoin Mitsin römpöttämään. Lisänsä varmasti toi syksyllä koneeseen suihkuttamani perämoottorin suojaöljy. Mutta kävi todella nätisti. Ehkä jopa nätimmin kuin ikinä. Haihtui kyllä kaikki pyörästä luopumis ajatukset mielestä sen ihanan tuoksun ja autereen siivittäminä. Muutaman viikon, kun jaksaa kärvistellä niin eiköhän sitä taas tien päälle päästä. :P

3.4.2011 16:43

Tuoretta liikkuvaa kuvaa Zschopaun satakielestä :P : http://www.youtube.com/watch?v=0d1z23wH ... ideo_title

9.4.2011 21:41

Noniin, tänään se ajokausi alkoi sitten myös Mitsin osalta. N.50km lenkki ajettiin 2-päällä ja muutosta viime kesään oli huomattavasti. Ajoasento on tuolla ohjaustangolla kuin leposohvalla istuisi ja tuo Givin pikkupleksi halkoo tuulta sopivasti. Kyllä nyt kelpaa ajomukavuus pitkillekin reissuille. :P

Nyt tuli myös testattua mittarivirhe uudella pyörittäjällä. Lainasin GPS-navigaattorin ja sen kanssa mitattu heitto on aika tarkka 10km/h liian vähän yli 80km/h nopeuksissa. Tuo voitaneen laskea normaaliksi heitoksi, sillä tuossa on takarenkaana Mitas H-06, joka on hieman Heidenauta korkeampi profiililtaan. Rutussa oleva alempi ketjukumikaan ei haitanne, sillä mitään normaalista poikkeavaa en äänimaailmassa ainakaan havainnut. Ääneti pyörii kettinki...

Pientä häikkää vilkkujen toiminnassa ilmeni. Syttyivät vähän myöhässä ja välillä joutui kytkintä rämppäämään, että syttyivät. Vaikuttaa rele ongelmalta, joten täytyy hieman tutkia. Muita häiriöitä ei sitten ilmentynytkään. Tästä on erittäin hyvä jatkaa...

Tänään kuvattua: http://www.motot.net/galleria/albumi3928/

18.4.2011 21:28

Tänään Mitsi sitten kaatui keskituelta kovan tuulenpuuskan takia. Vaurioita: Pleksi hajalla, oikean puolen peili rikki, ohjaustanko hieman vääntyi ja kaatumarautaan tuli syvä naarmu.

Noh, pleksi maksoi mulle 5€, joten ei siihen maailma kaadu ja ilmankin pärjää. Eniten häiritsee tuo rikkoutunut sivupeili. Yllättävän vähäisiä vauriot kumminkin.

Parisensataa kilometriä tullut jo Mitsillä kurvailtua ja mukavastihan tuo menee. Perjantaina käytiin Kouvolassa ja kelikin tuntui melkein kesäiseltä. Jos pääsiäisenä tulee nättiä keliä, niin saattaisipa joku Viipurin reissukin onnistua Mitsillä. 8)

Re: MZ ETZ 301 '98

20.4.2011 11:04

Mistä meinasit peilin hankkia? Älä ainakaan Far merkkistä osta...

Re: MZ ETZ 301 '98

20.4.2011 16:57

MänTä kirjoitti:Mistä meinasit peilin hankkia? Älä ainakaan Far merkkistä osta...


Varmaan org-mallisen peilin hommaan Karrilta. On riittävän isot ja on sitten samanlainen molemmilla puolilla.

Re:

24.4.2011 9:13

specialisti kirjoitti:Jos pääsiäisenä tulee nättiä keliä, niin saattaisipa joku Viipurin reissukin onnistua Mitsillä. 8)


Ja onnistuihan se! Itseasiassa keli oli niin hieno eilen, että ajettiin oikein Primorskiin asti. Tavattiin myös eräs suomalainen Yamaha-kuski Viipurissa, joka ystävällisesti näytti meille pari mielenkiintoista sotahistoriallista nähtävyyttä. Hyvin pelasi Mitsi taas, kun sai 92 oktaanista tankkiin.

Taas tuli todettua, että Mitsin takajousitus ei riitä Venäjän olosuhteissa kahden ihmisen kuormalla. Pohjaan paukkui ja pahasti. Napakemmat ja pitkäiskuisemmat takaiskarit lienevät siis pakko-investointi, jos meinaa naapurin puolella ajella...

Re: MZ ETZ 301 '98

1.5.2011 8:48

Jees. Tuli käytyä Karrin pakeilla Mitsillä ja saatiinkin aika paljon vikoja korjattua. Menomatkalla alempi ketjukumi kului puhki toiselta puolelta ja sitä sitten ihmeteltiin.

Syyksi paljastui, että ketju oli ilmeisesti asennusvaiheessa päässyt kääntymään ketjukumin "ohjurikiskoon" nähden vinoon. Käytännössä oli siis "syönyt" kiskon osittain pois ja viimenään koko kumin puhki asti. Tämä siis varoittavana esimerkkinä kaikille. Tarkkana ketjukumin asennuksessa!

Sitten vaihdettiin erinäisiä pisteosia ja jarrukahva sekä ehjä peili jarrupuolelle. Myös takajousien päihin laitoimme jäykistinpalat. Nyt huomasi selvästi, että takajousitus napakoitui. Mutta tätä täytyy vielä testailla huonommilla teillä...

Vieläkin tuo öljysäiliö vuotaa mutta nyt on selvinnyt 90% varmuudella vuotokohta. Se on ilmeisesti pumpulle menevän letkun liitos. Tuo letku täytyy vielä uusia.

Tuli laitettua tuossa jo aiemmin Kanunin alkuperäinen satula takaisin, koska tuo ETZ 251 satula on liian pehmeä. Sekin varmasti toimisi paremmin jos foamin uusisi, mutta jää nähtäväksi...

Re: MZ ETZ 301 '98

23.6.2011 21:49

Onkos specialisti tätä nähnyt? http://www.youtube.com/watch?v=vB0TK0Gdmh4
Tämä ohjelma on tullu YLEltä ainakin joskus 90-luvulla.

Re: MZ ETZ 301 '98

24.6.2011 13:01

Enpä ollut nähnyt. Kiitos linkistä! Mielenkiintoinen pätkä.

Mitsi on sitten myynnissä jos jotakuta kiinnostaa(anteeksi mainonta). Linkki allekirjoiutuksessa.