Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

13.1.2010 20:32

talani kirjoitti:
Zeri- kirjoitti:Meikäläisen vanha bergi, parin omistajan kautta tullu ilmeisesti, mulla piti kyllä öljyt hyvin sisällä :o ylämerkkihän on öljyssä bergissä sen silmän alarajassa ku pyörä on pystyssä. Näissä vanhoissa poksuu noita virtapäitä, mut tähän on laitettu espanjassa paremmilla kupareilla uudellenkäämitetty. Iteltä ku lähti ni ei ollu kyllä muuta vikaa kun kaasarin uupuvat säädöt :D Muutenki jos on jotain kysyttävää ni mielelläni vastailen, aikapitkälti tunnen historian ainaki omalta osaltani, tiiä sitten mitä on myöhemmät omistajat tehny. Osat kannattaa melkeinpä englannista tilata, mulle ainakin tuli taffmeister-nimisen jannun kautta kaikki. Siltä löytyy googlettamalla ihan nettikauppaki.

Nii ja tuosta kannesta kuuluis lähteä noin metrin pitunen letku suoraan ylöspäin noin 10cm, jonka jälkeen se pitäis kääntyä sinne eturattaan tienoille. vakiona menee sinne rungon sisään, mikä onki tulpattu tossa ja vetää keuloissa öljyä putsarin ohi suoraan kaasariin. Suunnitteluvirhe :)

Suosittelen kirjautumaan husaberg.orgiin. Sieltä löytää lähes kaiken tarvittavan tiedon koko pyörän räjäytykseen. Yläkerrasta on automaattinen puolipuristin myös päivitetty, et siihen ei mee edes enään se vanha mikä kuluu nopeesti.


mites tuon puolipuristimen vaihto tehdään? ,meneekö suoraan uudemmasta vai pitääkö modata. mulla on 2002 fs ja puolipuristimesta kulunut pala pois. mahtaakohan tuota palikkaa saada jostain? hintakin on varmaa sopiva? :) ei meinaa voima riittää polkasuun tai ei saa tarpeeksi liikettä aikaseks.



http://www.taffmeisters.co.uk/contact-us.html tuolta löytyy osa, ei oo pahan hintanen. 02 vuosimallissa on erilainen nokka, ja pitää sorvissa ottaa muistaakseni vähän reilu milli pois tavaraa nokasta. reilu vartin homma. www.husaberg.org löytyy tarkat mitat ja ohjeet mitä pitää tehdä.

5.4.2010 14:27

Tulipahan tässä mieleen kysyä, kun olen itsekkin hankkimassa kyseistä pyörää, niin minkälaisia nämä ovat koneen kestävyydeltä ja minkälaiset huoltovälit näissä on?

5.4.2010 15:19

julle93 kirjoitti:Tulipahan tässä mieleen kysyä, kun olen itsekkin hankkimassa kyseistä pyörää, niin minkälaisia nämä ovat koneen kestävyydeltä ja minkälaiset huoltovälit näissä on?

Kestävyys suhteellisen hyvä samat osat tässä konepuolella kuin ktm samanlaisessa pyörässä, huolto välistä että putsari joka ajokerran jälkeen ois pestävä tai maksimissaan 2-3 ajokerran jälkeen, öljyt vaihdetaan 5h välein ja öljynsuodatin 10h välein.

5.4.2010 16:23

Turha sitä ilmanputsaria on pestä, jos se ei oo ees likane. Ei se kadulla niin nopeesti likaannu, montulla sitten jo eri asia. Kadulla, jos ei ihan mahotonta rallia aja, ajaa helposti 10 h öljyillä. Joka toisella kerralla vaihtaa ne öljynsuodattimet, kun vaihtaa öljyt. Sitten vielä venttiilien välyksiä kannattaa tarkistella ja tarvittaessa säätää, kadulla varmaankin 20-30 tunnin välein, en aivan varma ole.

5.4.2010 16:39

Riku Rassi kirjoitti:Turha sitä ilmanputsaria on pestä, jos se ei oo ees likane. Ei se kadulla niin nopeesti likaannu, montulla sitten jo eri asia. Kadulla, jos ei ihan mahotonta rallia aja, ajaa helposti 10 h öljyillä. Joka toisella kerralla vaihtaa ne öljynsuodattimet, kun vaihtaa öljyt. Sitten vielä venttiilien välyksiä kannattaa tarkistella ja tarvittaessa säätää, kadulla varmaankin 20-30 tunnin välein, en aivan varma ole.

Nuo tiedot onkin suoraan valmistajalta itseltään ja jokainen voi noita itse soveltaa...

11.4.2010 22:57

Päivitetään nyt tätäkin pommia välillä, eli hyvällä tuurilla tässä vielä kesällä pääsee ajamaan. Pyörä tulee kyllä välittömästi myyntiin, harrastuksen vaihtumisen vuoksi.

Vähitellen nipussa.
Kuva

Konekin kukkumis kunnossa pian.
Kuva

12.4.2010 10:27

Niin se on se huohotinlähtö, joka sulla on ilman letkua? Ei sieltäkään normiajossa pitäis juuri öljyä tulla, mutta tosiaan pakkasessa, tai nollakelillä vetää helposti huohotinta hiukan jäähän... ja sittenhän sitä öljyä tulee sieltä mistä helpoiten pääsee.

12.4.2010 14:09

rxblue kirjoitti:Niin se on se huohotinlähtö, joka sulla on ilman letkua? Ei sieltäkään normiajossa pitäis juuri öljyä tulla, mutta tosiaan pakkasessa, tai nollakelillä vetää helposti huohotinta hiukan jäähän... ja sittenhän sitä öljyä tulee sieltä mistä helpoiten pääsee.

Itse asiassa Husabergistä tulee huohotinlähdöistä ihan kivasti sitä öljyä normi ajossakin vähän erillailla kuten esim. Yamahoissa tai muissa , itse rakentelin säiliön taskumatista ja sitä sitten silloin tällöin availin. Normaalisti Husabergissä kannesta tuleva huohotinletku kiinnitetään runkoon ja sieltä kautta öljy pääsee valumaan ilmanputsariin ja sitä kautta kaasuttimeen ja palaa pois. Saattaa joskus karstoittaa konetta. Eli kannattaa rakennella jonkunlainen erillinen säiliö sille huohotin öljylle esim. taskumatista tai metallipullosta.

5.8.2010 21:23

Tällainen nykykunnossa. Myös myynnissä.

Kuva

Kuva

Kuva


Linkki nettimotoon http://www.nettimoto.com/husaberg/fe/986059

5.8.2010 22:18

Aia ärjyn näköinen peli :P

6.8.2010 16:21

Kyllähän sillä tavallisten pulliaisten rauhallista elämää saa häirittyä.. ;)

7.8.2010 15:06

Huh, onpa hieno. Itse en voisi edes luopua tuollaisesta...

12.9.2010 12:04

Kyseinen peli löytyy nykyisin tallistani :) Nyt jo purettu täysin osiin ja lähdetään selvittelemään vaihteistovikaa tarkemmin koko vehje jo purettu osiin ja kone on pöydällä odottaen vikalistaa ja sitten tilailemaan vain osia. Kiitoksia hyvistä kaupoista ;)