Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
22.8.2009 14:30
Erehdyin käymään australialaisella sivustolla :
http://www.twostrokeshop.com/two_stroke ... ngines.htmPuhukaa joku minut irti tuosta....
Alkoi himottamaan aika miehekkäästi se 500cc kone rädän pohjalle.
22.8.2009 17:10
Steve on tosi mukava heppu. Itseäni TSS500 laitos kiinnostaisi erittäin paljon, mutta suomenniemessä sitä ei saisi ikinä kilpiin ja maksaa hirveän määrän rahaa. Maksaa hirveän määrän rahaa, vaikka ostaisi vain tarvittavat osat ja hommaisi RS:n itse...
Melko munakkaita virityksiä kuitenkin.
Nimim. Lotto vetämässä....
22.8.2009 17:16
Joo mutta sen koneen voi istuttaa roudiin. Sehän se kiinnostava tekijä juuri onkin.
22.8.2009 21:51
MänTä kirjoitti:Joo mutta sen koneen voi istuttaa roudiin. Sehän se kiinnostava tekijä juuri onkin.
Saa toki. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että se +100 kaakkia RD:n takapyörältä voi olla vähän liikaa kyseiselle rimpulamopolle.
23.8.2009 11:01
Sehän siinä niin perverssiä olisikin. Olisi se vaan räyheä sleepper
24.8.2009 21:34
Nyt on parina iltana tullut puuhasteltua roudia.
Edistymisiä :
-Takalampun vaihto
-Lukkojen voitelua, satulalukon korjaus(lukitus ei toiminut, sähköliimaa ja viilaa niin taas pelittää)
-Letkujen vaihtelua
-Ypvs vaijereiden vaihto
-Ilmanpuhdistinelementin vaihto
-Öljypumpunvaijerin säätö
-Peilien vaihto
-Bensahanannupin vaihto
-satulan vaihto(heh heh)
-Jarrunesteiden vaihto eteen ja taakse, rst ilmausnupit + hatut asennus
-Työkalupussin asennus
-osien ihmettelyä noin yleisellä tasolla
Tehtävää ennen ajamista :
-Etupääremontti(stefat ja holkit)
-Kaasuttimien puhdistus, letkujen vaihto, ylivuotokorjaussarjojen asennus
-Kaasuvaijeriston rasvaus
-Takaiskarin vaihto?
-Kahvatuppien vaihto
-Katteiden asentelua/pikapaikkailua
25.8.2009 15:47
kaikkea turhaa säkin teet ennenku voit sillä alkaa ajamaan... hyvin ois piisannu bensa ja öljytankkien täyttö ja vakuutus päälle... talvella kerkee sit rassailemaan.
25.8.2009 21:09
tomppa ei kyl, perkele ku ne kaasarit tulviskelee ni parempi oli kerralla sit putsata ja vaihtaa ne kohojen neulaventtiilit.
Tänään aikaansaatua :
-Kaasuttimien puhdistus carburatorcleanerilla ja paineilmalla, sekä Made in japan ylivuotokorjaussarjan(kohon neulaventtiili + kohokammion tiiviste) asentaminen. Bensapinnat näyttivät hyviltä.
-Kaasuttimiin liittyvien letkujen vaihto ja puuttuvien ylivuoto/hengitysletkujen vaihto. Alipaineletkua ei riittänyt eikä tuo isompi pitänyt ilmaa kunnolla.
-2-t jakeluletkujen vaihtoa, letku loppui kesken
Tuon homman jälkeen lorautin tankkiin vähän norjan reissulta jäänyttä mobil super 2-t ökää ja kone tulille, hienosti kävi ja koelenkin perusteella ypvs on jopa oikeinpäin(siitä oli vähän epäselvyyttä).
Huomenna lisää.
26.8.2009 21:16
Loput letkut vaihdettu karburattooripuolelle, öljypumpun ilmaus, perustarkistuksia, tulppien vaihto(b8es) sekä 5kohm resistoritulpanhatut vanhojen revenneiden tilalle.
Baanalle päästessä ihmeteltyä :
-Tyhjäkäynti melko raskasta pätkytystä, säätöä kaivannee
-Kytkin ei irroita ihan viimeisen päälle, neutraali löytyy kakkosen kautta mutta ykköseltä jotakuinkin mahdotonta
-Aivan pintakaasulla kone hakkaa/länkyttää hieman, ominaisuus?
-Kovassa ajossa aivan tajuton laite, kulkee kivasti
27.8.2009 22:32
Jokunen kilometri tuli taas ajettua. Ensimmäinen tankkaustieto väittäisi 5,5litraa sadalle, katsotaan jatkossa mitä tapahtuu. Pyörä on mahtavaa hupia ajella! Ajellessa tuli pari juttua esille, nimittäin mittaristorunko poikkesi, 1/4 rungosta on siis poikki ja etukate/mittaristo hieman väpättää... Toinen oli kotia tullessa motarilla, etupää tärisi niin saatanasti 120 -> 130 kovempaa ei kehdannut ajaakaan.
Huomenna lisää.
29.8.2009 19:17
Toinen änkkärinhuilu otti vauhtia ja hyppäsi tienposkeen. Huilu tällä hetkellä repussa.
30.8.2009 13:40
MänTä kirjoitti:Baanalle päästessä ihmeteltyä :
-Tyhjäkäynti melko raskasta pätkytystä, säätöä kaivannee
-Kytkin ei irroita ihan viimeisen päälle, neutraali löytyy kakkosen kautta mutta ykköseltä jotakuinkin mahdotonta
-Aivan pintakaasulla kone hakkaa/länkyttää hieman, ominaisuus?
-Kovassa ajossa aivan tajuton laite, kulkee kivasti
Tyhjäkäyntiin en osaa ottaa kantaa.
Kytkimestä on kruunu kulunut massalevyjen kohdalta kuopille. Viilaus auttaa. Pelkkä kytkimen säätö saattaa korjata tilanteen.
Pintakaasulla huono käynti saattaisi viitata siihen, että kaasarit eivät ole synkassa. Kaasareiden kyljissä oleviin "ikkunoihin" ei kannata luottaa synkatessa, vaan synkkaus kannattaa tehdä ihan perusteellisesti ilmansuotimen puolelta kahta puutikkua tms. hyväksi käyttäen. Mikäli huono käynti on 3500rpm-5500rpm välillä, niin kyseessä on RD:n kuuluisa flat spot ja siihen ei tahdo auttaa oikein mikään.
Tuollaisen pienen kaksitahtisen fun factory on omaa luokkaansa. Siitä aivan samaa mieltä.
30.8.2009 14:18
Mittariston runko poikkesi jos en jo siitä maininnut. Nippusiteillä kasassa...
Täytyy pätkyttää näin loppukausi ja alkaa sitten ropailemaan. Täytynee kone nostaa pöydälle ja tarkistaa kaikki kun kerta tiivistesarjakin löytyy.
30.8.2009 15:52
MänTä kirjoitti:Mittariston runko poikkesi jos en jo siitä maininnut. Nippusiteillä kasassa...
Täytyy pätkyttää näin loppukausi ja alkaa sitten ropailemaan. Täytynee kone nostaa pöydälle ja tarkistaa kaikki kun kerta tiivistesarjakin löytyy.
Mulla on kaksikin ylimääräistä katehäkkiä, jos tarvitset. Vai menikö se mittariston taustapelti irtipoikki? Mulla saattaisi olla 0,75 tai 1mm rosteripellistä laserilla leikattu mittariston runkolevy vielä tallella..
-G-
30.8.2009 16:37
Katehäkistä juurikin kyse. Onko ne katehäkit siis räpeltämättömiä? Peilinkiinnitys kun on vasemmalta puolelta räävitty kasaan.