Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.2.2008 18:09

Japanissa tuli -89 nopeudenrajotin pakollisiksi näihin vehkeisiin ja uskoisin, että tästäkin olisi se ohitettu. Iso homma se ei ole ohittaa ja tarkat ohjeet löytyvät täältä http://www.nsr-world.com/tuning/250-tuning/ignition/

Haluaisin kuitenkin ajaa ainakin yhden ajopäivän vakiona ja katsoa sitten kuinka paljoa kuristuksen ohittaminen auttaa.

Putket eivät ainakaan ole alkuperäiset NSR:n. Todella kevyet ja vaimentimet eivät kuulosta tieliikenteeseen tarkoitetuilta. Putket myös kiinnittyvät jousilla ja paisuntakammion jälkeisen pillin kiinnitys on vahvistettu. Vakioputket myös tulivat pyörän mukana ja ne ovat varmasti alkuperäiset.

27.2.2008 18:59

Noi putket voi olla jonkun Japanin pajan tuotos. Kysy entiseltä omistajalta mistä ne on peräisin?? Yleensä kaikki tehoputki valmistajat eivät tee tollaisia saumoja vaan putket on tehty vähän erilailla.

2.3.2008 1:03

Jep jep. Omistaja, jolta ostin tämän ei tiedä putkien merkkiä. Sitä edellinen kyllä voisi tietää, mutta eipä niin tärkeää asiaa ole. Se sikseen siis.

Britit vastasivat myös poljinsarjoista ja loppuhinnaksi tuli 209e. Ensi viikolla toivottavasti täällä.

Tänään (eilen) tuli myös tehtyä huoltopukki ihan NSR:ää varten :) Ikivanha oranssin väri vain lopahti kesken.

Kuva
Viimeksi muokannut Xamor päivämäärä 15.3.2008 20:32, muokattu yhteensä 1 kerran

2.3.2008 1:07

Ei sitä edellinenkään tiennyt. Kysyin eilen. :)

2.3.2008 1:42

Kiitos vaivannäöstä :) Noh... eipä sillä väliä. Ompahan ainakin parikiloa kevyemmät ja voipi sitä kesällä koitella huomaako eroa vakioputkiin.

2.3.2008 5:04

Tällänen iso 2-t ois kyllä peli :D , youtubesta katellu videoita, menee ihan nätisti :P

2.3.2008 11:16

Kuinka paljon huoltoa vaatii jos vertaa vaikka RGV 250?

2.3.2008 11:32

Armas Paskiainen kirjoitti:Kuinka paljon huoltoa vaatii jos vertaa vaikka RGV 250?


Samanlaisia korkeaviritteisiä kaksitahtikoneitahan molemmat on eli mäntiä ja muita kuluvia osia saa kyllä vaihtaa. Eli männät noin 12-15 tkm. Tulpat 6 tkm ym. Tässä ei vaan tipu pakoaukon säätimet yhtä helposti sylinteriin.

No jos vähänkin jotain osaa tehdä niin huoltotoimenpiteet ovat aika yksinkertaisia.

6.3.2008 1:36

Pirun siisti pyörä, ja varmasti harvinainen näillä lakeuksilla. Pakko vielä todeta että hieman kade oon. =) Onnittelut hankinnasta.

15.3.2008 20:28

Tämmöistä pientä teaseriä tähän väliin ;)

Kuva
Pokkari matkoilla = kännykkälaatua

Pyörä alkaa olemaan loppusuoralla kesää varten ja tässä välissä on tullut tehtyä pientä asiaa, kuten kaasarin irroitus ja puhdistus, imukaulan ja tiivisteen vaihto, ilmanputsarin kurkkujen ja suodattimen vaihto, Pakoputkien tiivisteiden vaihto ja varmistaminen silikoonilla joka kokeneen mpmekaanikon mukaan on hyvä tapa.

Projekti nyt seisoi hieman, kun jokainen osa pitää tilata. Omasta puolesta tämä olisi jo valmis aikoja sitten :P Näitä valmis.jpg kuvia tulleepi Ke-PE välisenä aikana (toivottavasti)

15.3.2008 20:49

tiivistemassaa pakoputkiin? Onko siinä nyt jotain järkeä. Melkein mikään tökötti ei kestä pakosarjojen lämpöä, eikä ne muut taas tärinää ja lämpötilavaihteluja. Kunnon tiivisteet ja huolellinen tiivistepintojen puhdistus ovat täysin riittävät 100% tiivistyksen varmistamiseksi. Jos haluat varmistella vielä, niin pakoputkitahna kestää kyseisen määrän lämpöä ja levittyy kunnolla.

15.3.2008 20:56

Ei mitään tietoa, mutta uskon Tr-pyörän Rissaseen kun on ollut alalla kauan. Sanoi ettei nämä lämpökestävät kalliit aineet kestä myöskään siellä, että normaalia saniteetti silikoonia ja se palaa sitten sen verran ku palaa. Hullultahan se kuulostaa, mutta en väitä vastaankaan.

E: Noh, kävin silti poistamassa tökötin sieltä ja samalla varmistin, etten ollut jättänyt vanhaa ja uutta tiivistettä päällekkäin toiseen putkeen, kun ei vanhaa löydy mistään. Ei ollut jäänyt ja silikooni lähti vaivattomasti kuivuneena. Puhdistin pinnat varmasti hyvin ja pistin paikkaan. Jos vuotaa ni pitää vaan käyttää kaasua maltillisesti ettei seosta pääse sinne pakoputkeen
Viimeksi muokannut Xamor päivämäärä 15.3.2008 22:00, muokattu yhteensä 1 kerran

15.3.2008 21:49

Joo jos kaikki kunnossa ja kunnolla niin ei tarvi ylimääräsiä tökömenttejä laittaa. Vai että valmiskuvia? Ei hemmetti kun ite ei taida saada semmosia kuvia omasta vähään aikaan. Vaikkakin mun laitteet elää omaa elämää eikä ne koskaan täysin valmistu ;) . Toivottavasti en joudu alottaan ajokautta pohjamaalatulla laitteella...

15.3.2008 22:29

Turbomiehet tuntuvat käyttävän hätäapuna tiivistyksessä silikonitököttiä.

Ei se MänTä tiivistys enää hoidu tarpeeksi jos pinnat päässeet vääntyilemään, etteivät ole enää tasaiset.

15.3.2008 22:44

varmaan auttaisi sitten vähän oikoa niitä pintoja. Esim hiomalla tms. Se vaan, kun alkaa söhlimään kaikenmaailman silikoneja joka paikkaan niin alkaa ongelmat.