Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
11.2.2008 17:41
Toisessa topicisissa joku kaveri sano 750 kawansa kulutukseks 4,5l. Mutta pc-25:ssa on kuitenkin kaasutinkone, eli vie aina jonkun verran enemmän kuin ruisku. Pitää varmaan ettiä mitä tehdas ilmoittaa keskikulutukseen.
11.2.2008 20:08
Gleb kirjoitti:Toisessa topicisissa joku kaveri sano 750 kawansa kulutukseks 4,5l. Mutta pc-25:ssa on kuitenkin kaasutinkone, eli vie aina jonkun verran enemmän kuin ruisku. Pitää varmaan ettiä mitä tehdas ilmoittaa keskikulutukseen.
No ei ole nuo 5,5l/100km hälyttävät lukemat. Ihan normaali matka-ajo kulutus tuo 4,5-6l/100km.
Ajotyyli, matkavarustus ym. vaikuttaa jo vähän kulutukseen.
Ja kun kenkii koko ajan kunnolla niin kyllä sillon menee vielä moninkerroin tuo 5l
Ja se kulutus on tietenkin ihan mallikohtaista , ei ole vertailukelpoisia, vaikka polttoaineensyöttö toimisikin samalla periaattella. Sen takia muihin pyörämalleihin vertailu on aivan turhaa.
12.2.2008 0:03
Gleb kirjoitti:Mutta pc-25:ssa on kuitenkin kaasutinkone, eli vie aina jonkun verran enemmän kuin ruisku.
riippuu miten AFR on säädetty kummassakin. kaasarikoneenkin saa kuluttamaan melko vähän kun osakaasuilla afr säätää jonnekin 15 kieppeille.
17.2.2008 15:31
Gleb kirjoitti:Sanokaapas muut pc-25 kuskit paljonko teillä vie sataselle?
Itellä on kulutus noin 5,5l/100km. Liekkö paljon vai vähän normaaliin CBR kulutukseen verrattuna?
Muistaakseni syksyllä kun mittailin kulutuksia tuolla omalla ne olivat tuota luokkaa. Vähimmillään 5l paikkeilla, vähän alle tai vähän päälle. En nyt muista tarkkaan.
Kertokaapas tietämättömälle aloittelijalle, mikä on afr?
17.2.2008 15:57
Dero kirjoitti:Gleb kirjoitti:Sanokaapas muut pc-25 kuskit paljonko teillä vie sataselle?
Itellä on kulutus noin 5,5l/100km. Liekkö paljon vai vähän normaaliin CBR kulutukseen verrattuna?
Muistaakseni syksyllä kun mittailin kulutuksia tuolla omalla ne olivat tuota luokkaa. Vähimmillään 5l paikkeilla, vähän alle tai vähän päälle. En nyt muista tarkkaan.
Kertokaapas tietämättömälle aloittelijalle, mikä on afr?
Eiköhän se AFR ole AirFuelRatio. Eli ilma-polttoaine seossuhde, ja taloudellisin seossuhde on tuo 15:1 , tai polttoaine-ilma suhteena ilmoitettuna 1:15.
23.2.2008 14:52
Onko kukaan vaihtanu separiin teräsletkuja? Onko hintansa arvoiset?
Mp-maailmasta luin että letkut pitäis vaihtaa neljän vuoden välein ja omassa pyörässä lienee vielä alkuperäiset tjtn
D
23.2.2008 15:16
Vähän kyllä kuulostaa ihmeelliseltä, miks niitä pitäs vaihtaa jos eivät ole kuivuneet.
Mutta noin yleisesti ottaen, itellä ollu vaan positiivisia kokemuksia alkuperästen jarruletkujen korvaamisesta teräspunoksella. Voin suositella.
Brakingin irto-osista kun kokoaa niin ei maksa ihan kauheasti, takajarruletku esim. siihen about 30e.
23.2.2008 17:22
Ite lähinnä oon tuon etupään vaihtamista miettiny, kun ainankin viime kesänä oli jarrutuntuma aika "tattimainen". Asiaan saattoi vaikuttaa myös entisen omistajan jäljiltä olleet nesteet, pitää kyllä harkita noita teräsletkuja.
11.3.2008 12:44
Nyt ois tommosen cbr 600 -91 Faitteri projectin kuvia tuolla galleriassa et käy kattoon jos kiinnostaa.
11.3.2008 18:31
Eilen otin Hondan ajoon ja onhan tässä jo tullut maileja taakse. Kevarin jälkeen tuntuu ihan yliluonnolliselta pyörältä! Aina kun kiihdyttää rajottimelle niin aivan mielettömät fiilikset
. Ei ole mitään kummallisuuksia ilmennyt, perus Honda tämäkin yksilö.
Nyt täytyy taas lähtee baanalle
E: Koitin saada hymiötkin näkymään ja toivottavasti onnistuin
Viimeksi muokannut irual päivämäärä 11.3.2008 23:11, muokattu yhteensä 2 kertaa
11.3.2008 21:53
Onnellinen... täällä itä-suomessa on vielä loskaa ja lunta ja reilusti...
8.4.2008 22:12
Heyy!
Mitenkäs teidän ceparienne lämpömittarit?
Millä kohdalla on viisari kun kone on peruslämmössä? Eli kun on ajanut parikymmentä kilometriä maantietä?
Itsellä oli viime kesänä mittari siinä asteikon puolivälissä jatkuvasti ja nyt kylmillä keleillä/sadetta yms... se pyörii aivan siellä alalaidassa.
Mietityttää jotta onko termostaatti jumittunut auki tai jotain kun tuntuu että kone ei pysy lämpimänä.
8.4.2008 22:17
Gleb kirjoitti:Heyy!
Mitenkäs teidän ceparienne lämpömittarit?
Millä kohdalla on viisari kun kone on peruslämmössä? Eli kun on ajanut parikymmentä kilometriä maantietä?
Itsellä oli viime kesänä mittari siinä asteikon puolivälissä jatkuvasti ja nyt kylmillä keleillä/sadetta yms... se pyörii aivan siellä alalaidassa.
Mietityttää jotta onko termostaatti jumittunut auki tai jotain kun tuntuu että kone ei pysy lämpimänä.
Itsellä +12`C aurinkoisella kelillä noin puolen välin, siis tuppi nurin ajossa.
Normaalissa rauhallisessa ajossa hyvä että viisari edes liikahtaa.
F3 tosin, mutta samaa luokkaa sen pitäisi olla kun F2
8.4.2008 22:33
Jahas, mitä ttua?
Taitaapi olla niin että öljyjen ja molempien suodattimien vaihto herätti pyörän henkiin, ennen kävi paljon kuumempana kone.
Jotenkin olen ymmärtänyt että Hondan logiikan mukaan kun viisari on alarajalla -> kone käyntilämpöinen, eiku vaan hanaa -> ja asteikko-osa mittarista on sitä varten että saa pähkäillä, että kuinka paljon on liikaa lämpöä? Lienenkö 100-0 väärässä?
11.4.2008 18:50
Mulla on lämmöt kanssa melko alhaalla koko ajan. Kerran oon saanu lämmöt yli puolivälin, kun pidin tyhjäkäynnillä pihassa pitemmän aikaa.
Onko muuten paljon eroa eri säätöjen väilillä etuiskareissa? En oo vielä kokeillu mihinkään suuntaan kun on aika hyvältä tuntunu norminopeuksissa. Entä kannattaisko hankkia ohjausiskari kun etupää on ihan mahdoton suurissa nopeuksissa?
Ja paljonko teillä kuluttaa satasella? Mulla on menny nyt 5,6 litraa. Mutta en sitten tiedä johtuuko itsemurhahakuisesta ajotyylistä tai kylmistä säistä?
Pitäis uudet renkaatkin hommata jos rahaa löytäis...
Hommasin jo muutes kirjallisen huomautuksen... Ei ollut ilmeisesti tutka päällä