Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

5.2.2008 23:48

iikka88 kirjoitti:kenelläkään hyviä ideoita eturattaan siirtoon?

Ellei patentit houkuta niin kyylää jostain osanumeroista käykö esim. 6R Kawan eturatas tuohon (tuskin), niissä kun on valmiiksi jonkun verran "offsettiä".

6.2.2008 2:10

iikka88 kirjoitti:kenelläkään hyviä ideoita eturattaan siirtoon?
kannattaa tehdä ratas itse, eli tarvitset 2 ratasta ja vähän metallia. sorvaat toisesta keskustan veke, ja toisesta hampaat, sitten rinkula metallista molempien väliin, heppaat sitten hampaat sen toisen keskustan "kylkeen" ja syntyy hieno off-setti ratas haluamallasi offsetillä. tietysti pitää etsiä mutteri joka mahtuu rattaan "sisään"

ymmärsitkö?

6.2.2008 22:30

Noo metallimiehiähän tässä vähän niinkun ollaan niin kyllähän tommonen onnistuski. Itseasiassa tuommoista olen miettinykki, siinä on vaan se että sitten kun haluu rattaan vaihtaa niin joutuu tekeen homman uusiks.

20.2.2008 23:15

Mjoo osat hain maalauksesta tänään, ja jonkunnäköstä pientä kasailua alotettu.

Otinpa sitten ja ostin jenkeistä uuden sylinterin, johon käy siis toi mun nykynen sylinterikansi. Siinä sitten ostin samalla vielä uuden wisecon männän, ja kun kerran kaverilta löyty vielä hyväkuntonen pro circuitin putki ni laitoinpa senkin samoihin posteihin. Hintaahan näille tuli taas aika hyvin, tosin, postikulujenkin jälkeen olen samoissa summissa kun pinnoitettu sylkkä+uusi wiseco suomesta. Eli tavallaan sain sitten ton putken niinkun ilmaseks. ;)

13.3.2008 23:50

Mjoo nostellaas nyt vähän tätäkin.

Elikkäs toi sylkkä yms kamat saapui, ja ne on jo koneeseen laitettu kiinni. Kytkin+magn koppa pitää hiekkapuhaltaa ja maalata niin saa koneen kasaan ja kiinni runkoon, samalla myös sitten takaswingi. Eli periaatteessa sitten muiden osien kiinnitystä vaille.

Ainoo mietinnän kohde on lähinnä jäähdyttimet, kyllä nuo toimii mutta ei ne hyvät ole enää. Kaaduttu aika ruttuun. Jos jollain tietoa käytetyistä hyvistä (aika epätodennäköstä) niin infoa.

16.3.2008 23:14

sopiiko kysyä että mitä sylinteri maksoi?

16.3.2008 23:18

Kyllähän se ihan rahaa makso. 260$ pelkkä sylkkä, siihen vielä rahti sekä suomenpäässä verot. Mutta halvemmaks tuli tolleen kun että oisin pinnottanu ton yhen sylkän ja ostanu siihen männän suomesta.

22.3.2008 0:55

Tänään sain jotain aikseks taas, elikkä koneen, swingin, takajousen yms pientä kiinni runkoon. Keulan olin siihen jo aikasemmin laittanukkin. Koneesta tosin puuttuu posket jotka on maalausta vailla.

Hain tuossa kanssa yhen läjän rm250 osia, syylareiden takia lähinnä. Myyjä kun sanoi pyörän olevan 89 ja syylarit hyvät. Eli täydellinen mulle. Sehän paljastukin sitten 87 vuoden peliks. Syylarit käy kyllä runkoon kiinni suoraan mutta sitten nuo muovit ei sovi siihen enää oikeen. Eli jos jotain kiinnostaa 87 rm250 runko, kaikki muovit, syylarit yms osa niin yhteyttä.

Täytyy vähän kattoa mitä teen noiden syylarien kanssa. Noi mitkä mulla on niin on kummatkin kaaduttu lyttyyn, toisessa 2 kennoa yhdessä ja toisessa 3, toisesta on kennostot vähän revenny irti rungosta. Nuohan nyt pystys vielä kennon vaihdolla korjaamaan, joka ei käsittääkseni ihan kauheita maksakkaan. Mutta kummastakin rungosta on revennyt irti kummatkin "läystäkkeet" joihin ilmanohjainten kuuluis tulla kiinni. Uusia taas en osta, ensinnäkään toiselle puolelle ei enää saa uusia ja sekin puoli mitä saa niin maksaa 344$ jenkeissä. Patentointeja taas en jaksais alkaa tekemään. Eli varmaankin hitsaan noihin vanhoihin noi puuttuvat palat ja vien kennotettavaks.

Ellei jollain ole sitten 89/90 rm250 tai 89-95 rmx250 hyviä syylareita ylimääräsenä?:roll:

1.4.2008 22:59

Joo'o, nyt löyty syylarit. Saksasta bongasin, kuvissa ainakin ehjän näköset ja myyjäkin väiti ehjiksi. Ebayn kautta, 120e+postit.

Erinäisiä koneen koppia maalailin tänään, tälläviikolla aattelin saada koneen täysin nippuun.

16.4.2008 21:32

Syylarit saapuivat, ovat ok kunnossa sekä oikean malliset. Erinäistä pientä kasailua on myös tehty, sekä etuvanteeseen vaihdoin maalatun keskiön edellisen tilalle.

16.4.2008 22:09

Nyt kun sulla on pyttyä ja muuta sellaista osaa ylimääräisenä niin ostat konevikaisen tai vastaavan saman ikäisen rämän, isket kuntoon ja myyt vähän voitolla, aina noita harrastelijoita riittää vanhemmillekkin pyörille.

6.5.2008 22:53

Mjoo kai se on tätäkin nosteltava. Elikkä alkaa näyttää jo pyörältä, tänään tein sähköt siihen uusiksi yms. Puuttuvien asioiden lista on tämmönen:

Ketjut+rattaat
Etulokari
Takavanteen pinnat
Takasisäkumi
Vaihteistöljy

Nuo muut paitsi pinnat käyn varmaankin huomenna hakemassa. Tavotteena on ens viikonlopuks kasaan, tosin saattaa jäädä toteutumatta jos en saa noita pinnoja. Tilasin siis symoticilta. Noiden lisäksi kyllä puuttuu vielä sivujalan loput osat jotka tilasin suzukilta mutta eipä siinä viimekesänäkään jalkaa ollu joten ei se niin tarpeellinen ole.

7.5.2008 15:47

Kuvia?

7.5.2008 23:34

Joo'o, hain osia. Etulokari, ketjut+rattaat, ölkki ja suzukilta sivujalka+jalkatappien jouset. Loksun ja eturattaan laitoinkin jo kiinni, myös maskin, toisen ilmanohjaimen ja sigman. Ketjujen kanssa kävi semmonen pieni kämmi että ostin vahingossa crossiketjut eli ilman mitään tiivisteitä, joka taas enemmän katukäytössä olevassa pyörässä ei ole ihan paras. Noo, täytyy käydä vaihtamassa.

Rattaiksi otin 15/41, aikaisemmin oli 13/50 ja oli siinä ja siinä että kehtas 80kmh ajaa pidempään kun 10km. Veikkaan että on suht kohallaan, ellei sitten mene jo liian pitkäks. Pitänee varmaan ostaa samalla kun käy ketjut vaihtamassa niin 44 takaratas, kokeilee sillä ensin ja jos kaipaa pidempää niin sehän onnistuu vielä samoilla ketjuilla.

Kuvia otan varmaankin kun pyörä on kasassa.

8.5.2008 15:53

Osta mielummin 14 piikinen eturatas varalle,tulee halvemmaksi kuin toinen takaratas..yhden piikin muutos edessä vastaa suunnilleen kolmea piikkiä takarattaassa.