Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

28.10.2007 15:10

hurjat 3500km! Täytyy antaa happihoitoa tuon jälkeen, että karstat lähtee.

28.10.2007 16:17

mitä helv..? onko jossain sattunut virhe, vai tekeeko entiset itäblokin maat vain noin "karheaa jälkeä"?

28.10.2007 18:39

lienee liiallista varovaisuutta tehtaan puolelta. Pyörä tuntuu jo nyt kaikin puolin sisäänajetulta, kaipaisi vain öljynvaihtoa lootan puolelle.

Pyörässä kun on takuu niin en ala sörkkimään itse mitään. Ensi vuoden lokakuuhun asti siis takuuta.

Katselin vähän kulutusta, niin kyllä se vaan heiluu siellä 6+litraa lukemissa. Innolla odotellaan 3500km täyttymistä, että saa ne suuttimet vaihdettua ja kuristukset poistettua.
Täytynee viedä pyörä huoltoon jossain vaiheessa, kunhan Simpanen vain käy ensin tsekeissä hakemassa uuden etukatteen ja sitten ihmetellään tasoa lasikuidun kilohinnalle.

Niin ja eihän tsekki nyt niin pahasti itäblokin maa ollut :) Vertaa esim puolaan niin tsekkihän on sivistyksen riemuvoitto.

28.10.2007 18:49

specialisti kirjoitti:Puolet vähemmin tehoa riittäis mulle hyvin. 25hp on jo semmoinen teho millä pääsee tarpeeksi kovaa eikä jä kiihytyksissäkään jalkoihin.

Puhut täysin minun suullani. Olisi mukava tuntea oikeassa elämässäkin joku tuon asenteen omaava, eikä pelkästään näitä jotka tyrkyttävät "kuussatku ja alle 100hp käyvät kuule hetkessä pieneksi!"-mielipiteitään. Onneksi en juuri tunne sellaisiakaan.

MänTä kirjoitti:kun kehtaan ajella 240 volvolla(tosi miehekästä )

240 Volvohan nimenomaan on mitä miehekkäin auto!

28.10.2007 19:13

Joo ei 240:sen rattia jaksa mikään ruipelo vääntää jos omaa yhtä vanhan lintan kuin minä, ei ohjaustehostimesta tietoakaan :)

Kyllä niillä pienillä tehoilla pärjää, itsellenikin riittää hyvin tuo 15kw+ mitä tuosta pikkukawasta irtoaa, maantiellä pysyy autojen vauhdissa ja ei käy edes mielessä mennä motarilla :)

28.10.2007 19:23

Tomppade kirjoitti:Joo ei 240:sen rattia jaksa mikään ruipelo vääntää jos omaa yhtä vanhan lintan kuin minä, ei ohjaustehostimesta tietoakaan :)

Joo -78:lla pääsin itse muutaman kerran ajamaan, ennen kuin sukulainen hylkäsi sen latoon. On se vaan kyllä sellainen peli, että 99% nykyautoista on ihan neitejä sen rinnalla...

Tiedä vaikka Jawa löytyisi vielä omaltakin pihalta joskus... Katsellaan, katsellaan... Joka tapauksessa mukava näitä juttuja on lukea.

28.10.2007 20:01

Joo mulla ollut 2kpl 240 volvoja. Ensin 85 dl ja nyt vuotta nuorempi GLi kaikilla "herkuilla", kuten "neitiohjauksella". Kyllä sitä tehostamatontakin kämmenellä pyöritti ainakin sen "linja-auton ratin" kanssa. :)

Itelle ei ehkä ihan heti uudestaan Jawaa tule talliin, mutta jos into Suzukiin lopahtaa niin MZ ETZ vois tulla. Toi Geeässä tuntuu omaan makuun heiman liian raskaalta ja on huono soratiellä. Noo ens kaudella sitten näkee, että mitä tekee. Tuskin tuon uudempaa tulee kuitenkaan.

28.10.2007 20:31

tuli muuten tuosta soratiestä mieleen, että kävin kokeilemassa sporttia hiekkatiellä. Ihan surutta sai suorilla laittaa 80km/h lasissa kunhan vaan mutkiin hiljensi sitten enemmän. Ei oikeen usko riittänyt laittaa jawaa hiekkatien mutkaan kovaa.

Sanottakoon vielä, että minulta on löytynyt kolmekin 240 volvoa. Ensimmäinen taisi olla -82 DL karvalakki, mutta tehostimella(jälkiasennettu), sitten tuolla pihalla on -84 GL jossa vähän enemmän luxusta, mutta aika kuluneessa kunnossa orkkisosat. Sitten nykyinen iloni -85 GL tehostamattomana, mutta siistikuntoinen ja alle 200tkm mittarissa.

28.10.2007 20:59

No style meni kanssa tosi mukavasti soralla, varsinkin kun vaihdoin sen 80cm leveen stongan. Voima ei vaan riittänyt siihen, että olis voinu vetää sladissa mutkia. :) Ei se jaawa sentään mikään teneren veroinen ole väännöltään. ;) Mulla oli vielä Michelinin M45 etusena mikä piti soralla orkkista paremmin.

Joo mun nykysellä ruotsinraudalla ajettu vaan 207tkm. Edellinen mätäni käsiin reilut kolme ja puolsataa mittarissa ja kytkin loppu. Ei noissa mitään jarru tai konemurheita ole niinkun niissä "mopoautoissa" missä rummut takana.

Ketroikos simpanen, että ketjuja ei saa rasvata sprayllä? Vaseliinilla pitää voidella pari-kolme kertaa ajokaudessa. Tosiaan toi koteloitu ketju on se mitä jäin jawasta eniten kaipaamaan. Ei paskaa vannetta, eikä tarvi juuri kiristellä. Ei tartu paska ketjuun sorateillä.
Miksei semmosta saa mihinkään nykypyöriin edes lisävarusteena? Vaan Mitsissä ja Jawassa on kunnollinen semmonen...

28.10.2007 21:26

niinpä. se on kato "ruma". Oikeasti valmistajat haluu vaan myydä niitä ketjuja, pesuaineita ja voiteluaineita. Juu kyllä vaseliinilla laitellaan. On kyllä tuo omistajan opas ihan hanurista, selitetään ihan turhia juttuja eikä mitään olennaista.

28.10.2007 22:22

Joo se ohjekirja on kyllä melko turha. Oletko kattonu sen huoltotaulukon? Muka 5000km välein keulan öljyn vaihto!? :) Muutenkin koko taulukko on lähinnä vitsi.

31.10.2007 22:35

500km huolto varattu lauantaille. Pyörä autoon ja iittalaa kohti. Samalla saan ohjekirjan mallia 350/640 suomeksi. Pitää kysellä, että milloin simpanen käy tsekeissä. Tuli taas kerran pestyä ja vahattua pyörä, tällä kertaa myös peräboxia, vanteita jne myöten... alkaa muuten kiiltämään nuo katteet ihan kohtalaisesti.

31.10.2007 22:54

No kuvia vahatusta pyörästä ja äkkiä! :P Ai saako sitä kirjaa suomeksikin? Jos se on muuten sama kun se kansainvälinen, niin eipä paljoa auta.

Enpä tiedä mahtaako siihen mitään esim. Haynesin kunnollista korjausopasta olla edes tehty? Itellä on kaikkiin kolmeen nipponin ihmeeseen tullut Haynesin manuaali hankittua.

Vieläkö olet Jawalla jaksanu niin paljon ajella? Iteltä alkaa ajot olla loppu tältä kaudelta, kun ei alle +7 lämpötiloissa tarkene kylää kaumemmas lähteä. Vois pestä pyörät ja laittaa talviunille.

31.10.2007 23:15

Ajovarusteissa vika jos ei tarkene, ajetaanhan sitä kelkoillakin vaikka olisi kuinka pakkasta. :) Täällä ovat päivälämpötilat pyörineet alle nollan ja plus kymmenen asteen välillä jo koko lokakuun, eikä ole kylmä tullut nakupyörälläkään - sen sijaan toivoisi, että olisi edes yhden päivän satamatta välillä. Ehkä marraskuussa on kuivempaa...

1.11.2007 17:51

No enpä tiedä itellä on kolmet hanskat päällekkäin ja kunnon topattu goretex-puku sekä vuorelliset ajosaappaat, niin kotkassa käydessäkin(25km suunta)palelee sormia ja varpaita loppumatkasta hirveästi alle +7 lämpötiloissa. Jos olis kansanpoliisi-mallin MZ ETZ http://www.die-volkspolizei.de/grunwald.jpg niin uskoisin tarkenevan pakkasellakin. :)

Paljon muuten maksaa Jawaan se 500km huolto? Mitäs siihen kuuluu?