Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

18.7.2007 0:25

evo^ kirjoitti:
yenny kirjoitti:Ehkä tossa on sitä pippuria vähän enemmän kuin Hondassa

toikin nyt on ihan se ja sama. niihin tehoihin tottuu kuitenkin niin nopeesti.


Sepäse. Miusta kaikki alle tonniset tuntuu tehottomilta, kun oon juuri tonnisella kiksulla sekä hayabusalla sekä tonnisella vtr:llä ajellu.

korjaan: kaikki alle tonniset kyykyt, tosin seiskapuolikkailla kyykyillä en oo ajanu ikinä, niin en tiiä. Z750 tuntuu kyllä tehokkaalta ja muistasin, että hienosti "kiihtyy" myös esim KTM 640 LC-4, niissä kun on sitä alavääntöä paljon paremmin.

18.7.2007 16:51

Tuohon bensavalon vilkkumiseen, ainakin K6 750cc:ssä se rupeaa vilkkumaan kun tankissa on jäljellä 3 litraa menovettä, varmaankin sama tuossa 600cc:ssä. Ja jos se joskus vilkkuu ja joskus ei, niin varmaan ennakoi sen kulutuksen sen hetkisen ajon perusteella. Eli jos ensin ajat tuppi nurin ja valo vilkkuu ja sen jälkeen rauhallisesti ja se ei vilku, niin se oli varmaankin vain ennakoinut sen kulutuksen ja rupesi vilkuttamaan hieman ajoissa, tai ainakin näin tuntuu oma pyöräni tekevän.

18.7.2007 19:32

teude kirjoitti:Tuohon bensavalon vilkkumiseen, ainakin K6 750cc:ssä se rupeaa vilkkumaan kun tankissa on jäljellä 3 litraa menovettä, varmaankin sama tuossa 600cc:ssä. Ja jos se joskus vilkkuu ja joskus ei, niin varmaan ennakoi sen kulutuksen sen hetkisen ajon perusteella. Eli jos ensin ajat tuppi nurin ja valo vilkkuu ja sen jälkeen rauhallisesti ja se ei vilku, niin se oli varmaankin vain ennakoinut sen kulutuksen ja rupesi vilkuttamaan hieman ajoissa, tai ainakin näin tuntuu oma pyöräni tekevän.


Sen pitäisi vilkkua kun on 3,5 litraa jäljellä ja palaa yhtäjaksoisesti kun jäljellä on enää 1 litra. Mutta kun, se tosiaan vilkkuu ja sitten ei moneen kilometriin vilku ja alottaa sitten taas - toisinaan res trip laskee kilsoja siitä ekasta vilkunnasta ja toisinaan vasta siitä jälkimmäisestä. Ja silti tankkiin voi mennä vielä 11,5 litraa bensaa, eli sitä oli tankissa 5 litraa kun huoltsikalle saavuin - vaikka se alkoi vilkkua jo 10km sitten.

Soittelinkin tästä jo ostoliikkeeseen ja se katellaan vähän syssymmällä sitten kuntoon, ei sen oikeasti ihan noin ailahtelevainen kuuluisi olla.

2.8.2007 22:57

No nyt on lopullisesta versiosta kuvia albumissa, kun sekin alkoi taas toimia. Siis eipä tuossa juuri mitään muokattavaa omaan silmään ollut. Kilpiteline ja varoitustarrat. Putki on ja pysyy alkuperäisenä.

Nyt kelpaa <3. Ja kilsoja on vasta 1400 :)!

Bensamittari on edelleenkin hyvin herkkä ja ailahtelevainen. Vähän ku naiset yleensä. Tyttöhän tuo mopo onkin :D.

3.8.2007 17:42

Joo tuli kyl paljo hienompi uuden kilpitelineen kans,plexin ku vaihdat viäl tummaan typläkyplään ni sit o hyvä ;)

4.8.2007 10:32

jeba kirjoitti:Joo tuli kyl paljo hienompi uuden kilpitelineen kans,plexin ku vaihdat viäl tummaan typläkyplään ni sit o hyvä ;)


Emmie taho double bubblea :D

4.8.2007 11:49

parantaa paljon mopon ulkonäköä, ja ajomukavuutta ;)..

4.8.2007 13:48

Tuplakupla on kyllä hirveännäköinen. Miksi kukaan haluaisi kyykkyyn sellaista touringpleksiä? Ehkä ajomukavuutta parantaa, mutta ei ulkonäköä todellakaan. Ja tämähän on vain minun mielipiteeni.

4.8.2007 17:25

Ei paranna kyllä ajomukavuuttakaan. Tavallinen pleksi heittää viiman sopivasti rintakehälle ja keventää ranteita. Tuplakupla heittää sen herkemmin suoraan kypärälle ja sit vatkutetaan.

5.8.2007 17:15

markketo kirjoitti:Ei paranna kyllä ajomukavuuttakaan. Tavallinen pleksi heittää viiman sopivasti rintakehälle ja keventää ranteita. Tuplakupla heittää sen herkemmin suoraan kypärälle ja sit vatkutetaan.


riippuu varmaan mallista. omassa ei matka-ajosta tullu mtiään, ku SV:n pleksi on niin pirun matala. tuplakuplan kanssa asiat toimii ;)

5.8.2007 17:31

teude kirjoitti:Tuplakupla on kyllä hirveännäköinen. Miksi kukaan haluaisi kyykkyyn sellaista touringpleksiä?


tuplakupla ja touringpleksi on eriasia ;)...

5.8.2007 18:00

Juha S kirjoitti:riippuu varmaan mallista. omassa ei matka-ajosta tullu mtiään, ku SV:n pleksi on niin pirun matala. tuplakuplan kanssa asiat toimii ;)

Ollaan kyykkypyörästä juuri keskustelemassa, enpä oo ikinä kuullu että jollain ranteet väsyis SV:llä ajaessa...

Edit: niin ja Kawan pleksin taakse ei pääse vaikka kuinka yrittäisi, joten sekin on aika matala.

5.8.2007 18:04

markketo kirjoitti:
Juha S kirjoitti:riippuu varmaan mallista. omassa ei matka-ajosta tullu mtiään, ku SV:n pleksi on niin pirun matala. tuplakuplan kanssa asiat toimii ;)

Ollaan kyykkypyörästä juuri keskustelemassa, enpä oo ikinä kuullu että jollain ranteet väsyis SV:llä ajaessa...

Edit: niin ja Kawan pleksin taakse ei pääse vaikka kuinka yrittäisi, joten sekin on aika matala.


tarkoitin pyörämallia...? eri pyörissä on erilaiset katteet. ei siinä varsinaisesti mitkään paikat väsy, mutta vituttaa ku tuuli ottaa rintaan ja päähän niin kovasti. kupla kyllä auttoi. ei päässyt SV:n vakiopleksinkään taakse, nyt pääsee ;).

5.8.2007 20:02

Mul kans sama homma ton kwaakun vakio plexin kans,sai mennä iha helveti kippuraa et pääsi suojaa sen taakse mut tol uudel ei tarvii läheskää nii paljo mennä kyyryy,ja yhtä paljon mul ainaki se riepoo päätä/rintaa ku tol vakio plexilläki ja on omast mielest kyl paljon tyylikkäämmän näköinen.

6.8.2007 9:15

Moon nii pieni ja siro :D :D, että pääsen kyllä pleksin taakse hyvin piiloon jos tarttee. Muuten tykkäänkin, että tuuli ottaa vähän rintakehään, niin ei oo niin rankkaa käsivarsille ajaminen, siis noissa isommissa nopeuksissa etenkin.

Näin henkkoht en pidä tuplakuplan ulkonäöstä, enkä tunne tarvitsevanikaan sitä ajo-ominaisuuksien vuoksi. Tumma pleksi itsessään vois olla ihan hieno, mutta kun kuskin paikalta toi alkuperänenkin näyttää vähän tummenetulta, ni mitä mie enää sitä muuttelemaan? =)