Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

7.3.2007 14:15

Kyllä, nyt alkaa pyörä näyttää joltain. Huomattavasti sirompi kilpihässäkkä kuin alkuperäinen :)

11.3.2007 21:34

Onpa hieno pyörä. Joskus 5 vuotta sitten näistä ei olisi osattu edes uneksia :)

19.3.2007 22:35

joo itellä on kans tuo kilpitelineen, pikku poikkasu ohjelmassa ite meinasin hommata sliparin. ihan vain hinnan takia, ja löysin kelpo vaihtoehdon kaikille allrightin ja stomin vaihto ehdoille. ja tosiaan vaihdoin maguran stongan ajettavuus parani huomattavasti.

19.3.2007 22:46

No minkäs vaihtoehdon oikein löysit?
Tuliko siinä Maguran stongan mukana kiinnikkeet myös vai meneekö se vanhoihin kiinnikkeisiin?
Onko sulla kuvia pyörästäsi?

19.3.2007 22:58

joo elikkä tuolta meinasin hommaa sliparin, ainakin äänet on hyvät matalat ja kovat. ;D http://www.blueflameperformance.com/
ja uudet raiserit joutuu tosiaan ostamaan ja vedellä hieman erikautta piuhat ja vaijerit. mutta on sen arvoista,ja jarru letkut joutuu uusimaan voin yrittää tällä viikolla hommata kuvia. ja se slipari maksaa 250¤ mut siihen tulee toimitus kulut 55¤ :( mut ei loppujen lopuks kova hinta. todella hyvästa sliparista.

19.3.2007 23:00

nii ja kun kyselin hieman niiltä niistä slipareista ni ne pisti muutaman kuvan voin sen lataa tänne

19.3.2007 23:06

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... user/53978

18.5.2007 23:50

Vähän päivitystä tännekin. Nyt on mittariin ehtinyt tulla vähän vajaa 2000km, joten pyörästä alkaa muodostua jo jonkinlainen kuva. Ensimmäinen asia on rento ajoasento. Paikat eivät puudu pienemmissäkään vahdissa ja yhdeltä istumalta pystyy vetämään kevyeesti 150km lenkin ilman pysähdyksiä. Pyörän tyylin vuoksi sillä ei tarvitse aina ajaa sarvet päässä 2x nopeusrajoitus mutkateillä, vaan rauhallisempi vauhtikin riittää tuomaan ajonautintoa paremmin kuin kyykkärillä. Mutkan jälkeen sopivan nypyn kohdalla saa etupyörän kivasti ilmaan kahvasta vielä nelosellakin. :) Nopeampaan ajoonkin riittää ominaisuuksia, luonnollisesti. Onhan ko. fillari melkein kuin riisuttu R1 (runko, jarrut, takahaarukka). Vahvaa voimaa alkaa tulla n.5500rpm lähtien, silloin kun kääntää kapulasta, niin alkaa kädet venymään. 9000rpm-12000rpm voimaa on jo naurettavan paljon. Jopa liikaakin nakupyörään. Torvi auki kun kiihdyttää, niin neloselta on jänskää vaihtaa vitoselle, koska saa pitää rystyset valkoisena stongasta kiinni että pysyy kyydissä ja että saa jalan vaihdepolkimelle. Kiinni saa tosiaan pitää niin kovin kuin jaksaa ettei viima vie mennessään. 5-6 puhumattakaan..

Miinuksiakin on kertynyt. Tähän vaiheeseen vain iskunvaimennuksesta. Etupää on liian tönkkö, vaikka kaikki säädöt löytyvätkin. Rengas irtoaa nopeissa pompuissa tiestä. Tähän on tulossa parannus, sillä T:mi Gustafsson Racing Karkkilassa lupasi laittaa kunnon öljyt sisään (WP tai Öhshit) sekä pestä sisukset pois orkkispaskasta. Tällä saadaan kaivattua herkkyyttä etupäähän. Takapäässä on sitten liian jäykkä jousi ja liian löysä iskari. Pintakova ja suuremmissa töyssyissä liian löysä. Lisäksi puristusvaimennuksen säätö puuttuu, joten ei ole muuta vahtoehtoa kuin hommata kokonaan uusi takaiskari. Näiden takia pyörä on hermostunut huonokuntoisella mutkatiellä. Uusi iskari on jo matkalla. Useiden vaihtoehtojen joukosta päädyin Wilbersiin. Muutaman satasen edukkaampi kuin esim. WP tai Öhlins, mutta silti samat säädöt ja voittanut kummatkin 2 eri testissä, jotka olen lukenut. Tuossa Wilbersissä on hydraulinen esijännityksen säätö, 22 porrasta hitaalle ja nopealle painumalle ja tietty paluuvaimennus. Jousi tulee kuskin painon mukaan ja iskari shimmataan tuolle sopivaksi. Moni sanoo, että huomattavin modi pyörässä on takaiskarin vaihto kunnolliseen. Se on eräs suurimmista säästökohteista tehtaalla.

6.8.2007 14:18

Nyt Seeber vähän päivitystä lisää! ;) Uutta osaa? Putkea, sliparia? :D Oliko pienemmällä rattaalla pos.tiivisempi vaikutus?

9.8.2007 21:18

Jaahas, lukee tätäkin näköjään vielä joku. Päivitetään sitten. :) Palikan puolesta pyörään on tullut LSL kaatumatapit, piikin pienempi eturatas sekä Speedohealer. Välitysten tihuntaminen oli kohdallaan jo pelkästään erittäin pitkän ykkösvaihteen takia. Pyörähän meni ykkösellä vakiona n. 150kmh, mikä on aivan turhaa nakulle. Eron kyllä huomaa selvästi, pyörä kiihtyy nyt pirteämmin eikä tartte reippaissa ohituksissakaan vaihtaa pienemmälle. Keulakin nousee paremmin, vaikkei vieläkään samalla lailla kuin ex 9R:ssä. Ykkösellä kuitenkin helposti ja pienistä töyssyistä kakkosella ja kolmosellakin. :)

Putki on vielä vakio tämän kauden johtuen useista muista rahareijistä, ja eipä ole vielä tullut sen näköistä putkea vastaan, mikä olisi ehdottomasti saatava. Toisaalta odotan lähes malttamattomana putkenvaihtoa, sillä FZ1 on melkoisen kuristettu vakio rännillä. Muut omistajat ovat olleet suu muikeana muutoksesta.

Kilometrejä on kerääntynyt tällä kaudella 6500. Ja hyvältä vaikuttaa pyörä edelleen. Takanakki meni vaihtoon tossa 4000km:n kohdalla. Aika huono saavutus Sporttouring renkaalle, Dunlop D221ST:lle. Luulin, että kovana renkaana kestäisi tuplaten. Tilalle tuli kehuttu Metzeler Roadtec Z6, jossa pitoa on vaikka muille jakaa. Eturengas menee vaihtoon ihan justiinsa, vaikka keskellä onkin vielä pintaa, mutta rupee oleen reunoilta loppu. Nätisti on muuten kulunut, eikä se ole vielä vaikuttanut ajo-ominaisuuksiin.

Öljyjäkin on kokeiltu kahta erilaista. Shellin Advance Ultra 10w40, ja 15w50. Huomasin, että jälkimmäisellä toimii vaihteet paremmin sekä kone käy nätimmin. Öljy on aavistuksen paksumpaa kuin edellinen. Voitelee paremmin kuumissa oloissa. Lämmöt ovat kuitenkin samoissa molemmilla, vaikka 10w50 jättääkin hippasen paksumman suojakalvon koneeseen..

9.8.2007 21:32

Niin, tosta 6500km 90% on ajettu paikallisilla suosikki mutkapätkillä. Pyörä on juuri niille tehty. Menee tosi nätisti mutkista toiseen, mitä jyrkempi kurvi sen parempi. Vielä sporttirenkaat alle, joissa on kunnon profiili kurveja ajatellen. Kovassa vauhdissa keula kuitenkin kevenee katteen puutteen takia, mutta se oli selvillä. Tämä ilmiö alkaa vasta 160 - 180kmh eteenpäin.
Suuri osa tosta on ajettu myös 2 päällä ja ei voi valittaa. Takajousesta kiertää vähän esijännitystä lisää, niin ei haittaa isommatkaan heitot tiessä.

Pieni 2 päivän reissukin tuli tehtyä ja sen aikana ilmeni parannettava seikka. Meinaan kuljetuskapasiteettia pitäisi jostain saada. Kyytiläinen ei mahdu istumaan kunnolla, jos kuskilla on reppu täynnä tavaraa. Isommat artikkelit pitäisi saada mahtumaan jonnekin. Koska tähän ei mitään takalaukkua tunnu saavan, niin ainoa vaihtoehto on kunnon tankkilaukku, johon toi laittaa suurimmat ja painavimmat tavarat. Sellainen, joka kiinnittyy telineeseen, joka sitten ruuvataan bensatankin korkin alle. Muuten tietysti matka meni kivuttomasti kuin kaikilla muillakin vähemmän etukenon ajoasennon omaavilla pyörillä.

2.12.2007 14:11

Taas päivitystä pitkästä aikaa. Eli alkuvuodesta saakka olen etsinyt pyörään sopivaa putkea / putkistoa ja nyt se löytyi eräästä jenkkiläisestä puljusta: Morepowerracing.com. Tilattu Akrapovic Racing Full-system hiilikuituisella hexagoonisella änkkärillä, PCIII USB ja BMC vapaavirtaus ilmanputsari. Änkkäri on melko suuri kokoinen, mutta pidemmällä änkkärillä on enemmän vastapainetta kuin tumpilla ja sillä saadaan enemmän tehoa sekä vääntöä alas.

Ennen asennusta pitäisi käydä pyörä viemässä dynoon, jotta sitten näkisi erot.

10.12.2007 11:01

Ajattelin referenssinä tuosta tehosta mainita että minulla tuli vakiovaimentajalla dynossa 129, 31 takapyörältä. Blueflamen sliparilla säädettynä 138, 7 eli kerrotko ihan mielenkiinnnosta mitä tulee sitten tuolla koko putkistolla?

10.12.2007 12:51

Joo kerron kunhan osalähetys edes saapuisi. Toivottavasti tulisi ennen joulua, mutta en ihmettele, jos menee ylikin, kun tulee toiselta puolelta maapalloa.

Noilla osilla porukka on saanut ~ 150 hp takarenkaalta ja mukavan näköistä käppyrää. Eräällä oli + 100nm renkaalla 4500rpm - 11000rpm!

8.1.2008 21:19

Ajettu vakiona dynossa. Käppyrät galleriassa, jos jotain kiinnostaa.