Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

16.7.2007 10:23

Hyvä, että selvisi luvaton kuvankäyttö. Hienosti oli kuvaa manipuloitu, jolla peitettiin copyright -maininta. Tarkoitukseni oli tuoda epäkohta ilmi. Ei muuta.

Itse asiassa luvattoman kuvankäytön lisäksi kysymyksessä saattaa olla myös petoksen yritys, koska kuvaa oli käytetty myynti-ilmoituksessa eikä se vastaa myynnin kohteena olevaa pyörää.

17.7.2007 1:50

Lähtiväthän ne ruuvit poraamattakin irti, kun puolisen tuntia vasaralla erilaisia koloja (mm. ristipää- ja torx-) niihin turhaan hakattuani keksin kokeilla yhdistelmää suora ruuvikärki + iso jakoavain + vasara. Ruuvikärki paikoilleen, jakari siinä ympärillä ja samaan aikaan kun vasara osui kärkeen pieni nytkäytys jakarilla -> tätä toistaen parikymmentä kertaa napsahtivat ruuvit auki! Saman asia olisi varmaan voinut hoitaa iskumeisselillä, jos sellainen itseltä löytyisi. Mutta huh huh että osasi olla 10 mm pitkät ruuvit tiukassa! (Seuraava järjetön momentti löytyi sitten jarrujen ilmausmutterista, keskikokoisella räikkäavaimella yli 50% meikäläisen voimista sai käyttää.)

Ja eikun uudet nesteet sisään (entiset olivat karmeaa kuravettä). Piti puhdistaa myös nestesäiliö. Sitten kun vielä olisi saanut jarrun ilmatuksi... Jostain syystä ei onnistunut ruiskun avulla alakautta, eikä perinteiselläkään tavalla kahva alkanut jäykkenemään vaikka pari tuntia varmaan kaverin kanssa yritettiin. Sitten huomasin jo pääsylinterin pölysuojakumin kostuneen, käsittämättömän huono sattuma jos se alkaisi fuskaamaan samaan aikaan kuin nesteenvaihto (vai voisiko näillä olla yhteys), ellei sitten ole ollut aiemminkin märkä. Korjaussarja maksanee 35 ¤, joutuneeko sen sitten ostamaan.

Mikä tehtävä on nestesäiliön pohjalla olevalla "metallilirpakkeella"?

18.7.2007 21:23

Huh, onnistuihan se. Jarrupääsylinteri oli vain ilmeisesti niin p*skainen, kuten oli itse nestesäiliökin. Ei tainnut ihan äsken olla uusia nesteitä nähnyt tämä systeemi.

Eli purin pääsylinterin (irroittamatta jarruletkua, onnistui kun liu'utti säiliön parempaan paikkaan keskemmäksi tankoa, jolloin mahtui työskentelemään lukkorengaspihtien kanssa), putsasin ja laitoin takaisin. Tosin lienee viisainta ostaa sitli uusi mäntä, kun tuskin tuo enää parhaassa iskussaan on. Nyt onnistui ilmauskin nopeasti. Jarru ei tosin juurikaan tehokkaammalta tunnu vieläkään, mutta kyllä ne kuravedet oli hyvä saada pois.

Edelleen kiinnostaisi sen nestesäiliön pohjalla olevan messinkisen (tai messinginvärisen) pienen osan tarkoitus. Olikohan "baffle" nimeltään Haynesin kirjassa, en nyt varmaksi muista. edit: Joo eli "baffle" tai "baffle plate" ja jotenkin se liittyy ilmausvaiheessa syntyvien kuplien tai "geysirien" nousuun säiliön pohjan aukoista.

13.8.2007 23:39

Toisen kerran tänä kesänä tarvikeosa kus kintuille kuin koira, joka koipea nostaa. Tarkemmin sanottuna tällä kertaa osa (jarrupääsylinterin korjaussarja) oli aivan vääränlainen, monta milliä liian paksu ja muutenkin vääränmallinen. Eikä Stormilta oikeaakaan tilalle löytynyt, mutta kuudessa päivässä tuli ulkomailta orggisosa paikallisen Honda-myyjän kautta tilattuna. Ikävä kyllä tämä ruljanssi aiheutti lähes kolmen viikon tauon ajeluihin, tänään laitoin uuden osan paikoilleen. Orggis maksoi 59 ¤, Stormin väärä TourMax-merkkinen olisi ollut 35 ¤.

Hollannista CMS:ltä tilaamalla orggiksenkin olisi kai saanut 34 ¤:lla + postikulut 17 ¤, mutta se nyt jäi, eri asia jos olisi ollut muuta tilattavaa ja enemmän aikaa. Yläpään jarrusysteemikokonaisuus (pääsylinteri-nestesäiliö mäntineen, kahvoineen ja kansineen) maksaa Hollanissa 203 ¤, ei mikään halpa sielläkään.

Huvittavaa kyllä, täällä Suomessa jarrukahvan ruuvikin olisi maksanut 12 ¤! Ajattelin huvikseen vaihtaa senkin, mutta jätin kuitenkin tilaamatta kun tuntui vähän turhan kovalta hinnalta yhdestä ruuvista... Vaikka onkin hieman erikoisempi kuin tavallinen kokokierteinen. Hollannissa 5,50 ¤.

Alkaa vähän tuntumaan, että on tähän Hondaan huomattavan paljon kalliimmat osat kuin esim. Yamahan RD 350:een, johon jotain kerkesin ostamaan.
Esim. RD:n alkuperäinen öljytikku maksoi SUOMESSA 5 ¤, VT:n vastaava näyttää olevan 14,50 ¤ Hollannissakin!

1.9.2007 1:53

Varjolla on matkaa taitettu nyt jo yli 10 000 km, josta tällä ajokaudella melkein 8000. Kyllä huomaa kuinka sillä ajo maistuu, ei aiemmin ole tällaisia lukemia meikäläiselle tullut, ja kaikki ajo on edelleen pelkkä huvipäristelyä "lähes kulmilla" (korkeintaan muutaman sadan kilometrin päiväreissuja).

Eilen kiersin Pielisen ympäri, lämmintä +9 °C ja sadekuuroja vähän väliä. 40 km Nurmeksesta etelään vastaantuleva auto väläytti valoja. Kerkesin jo manailemaan että mikä tutkasta varoittelija se on vai häikäisevätkö lyhet valoni mukamas, mutta ajattelin kuitenkin että lienee vaikka hirvi tiellä tai muu asiallinen varoitus. Mitään ei kuitenkaan näkynyt vaikka olin jo aika pitkään ajanut eteenpäin, joten jatkoin tarkkaavaisena satasen vauhtia, kunnes selvisi väläytyksen syy... Edessä tiellä näytti olevan jotain valkoista ja samalla kohdalla tien sivussa traktori keltaiset vilkkuvalot päällä, sekä ojanpenkalla ilmeisesti ulos ajanut taksi... Kerkesin vauhdin hiljentämään n. kuuteenkymppiin ja samalla näinkin jo tien pinnan tarkemmin, että mitä siinä olikaan... Lunta!!! Elokuun viimeinen päivä ja lumen seassa pääsi ajamaan. Ei sitä kyllä pitkällä matkalla ollut, onneksi. Traktorin / taksin luona seisoskeli kaksi äijää, eikä näyttänyt olevan hätäpäivää, joten jatkoin lumen keskeltä kohti kuivaa asfalttia. 30 kilsan päässä tuli vastaan poliisi- ja paloauto, veikkailin että samaan paikkaan olivat menossa.

Kyllä piti naureskella itsekseen tätä Suomen kesää. Mikään syksy vielä ole...

28.10.2007 11:03

Näitä on mukava lukea, itse ajelen kortin ensi keväänä BEC:n jatkoksi, ja on ruvennut nämä Japski Customit kiinnostamaan ensi prätkäksi, joka tapauksessa kaikkia niitä joutuu opettelemaan.

Oli sitten ensi pyörä Naku,Kyykky tai Customi.

Muuten, oletkos Joensuusta?

Etujarrun löysyys

6.4.2008 21:34

Talvisäilytyksen jäljiltä huomasin etujarrujen olevan hervottomat, jarrukahva painuu hervottomasti pohjaan, eivätkä etujarrut pidä.

Jarrunestettä on, joten olisikohan etujarruihin päässyt ilmaa talvisäilytyksen aikana?

Onkohan tämä tyypillinen talvisäilytyksen ja lämpötilavaihteluiden aiheuttama ongelma tai muuten tyypillistä?

6.4.2008 21:55

Onko jarruletkujen kunto katottu? Jos se antaa periksi sen verran?

7.4.2008 23:58

Itsellä tuo nestevaihdon+ilmaamisen yhteydessä ilmennyt hervottomuus johtui siis falskaavasta pääsylinteristä. Männän päässä (jota jarrukahva painaa) on pölysuojakumi, joka aikansa pysyy kuivana, mutta lopulta kastuu paljastaen vuodon. Nesteiden vaihdosta jos tinkii, seuraa ennemmin tai myöhemmin ongelmia, kun epäpuhdas neste pääsee paikkoja syömään.

Mikäli syy löytyy letkusta, on tämäkin sinällään tyypillistä, että jarruletkuhan ei ole ikuinen. Itsellä oli teräspunosjarruletku, jonka pitäisi olla vähemmän paineen alla pullisteleva ja onhan se hyvännäköinenkin.

24.7.2009 13:29

Toivottavasti vielä seuraat tätä viestiä.
Kysymys....Mistä tuo sissybar on hankittu? Itseä moinen himottaisi, mutta kotomaan tarjonta näyttää olevan aikattis arvojasta ja joko ei löydy kuvia, tai sitten löytyy sellaisesta, joka ei näytä istuvan ilman ylimääräisten reikien poraamista.

Onko tuossa laukuille tukiraudat? Jos on, niin millaiset ne ovat? Itsellä on laukut, mutta ei kunnon tukia.


Lisäksi tuossa keulassa,pyörän ollessa seisaaltaa, paljon on joustomatka? Itsellä tuntuu, että on jokin edellinen omistaja kikkaillut ja on joustoa lähes ei ollenkaan. Meno on kovaa ja siitä ei meinaa nauttia pomppuisella tiellä, kun hakkaa aika pahasti.

26.7.2009 23:58

Asia pärrä, itse ostin juuri samanlaisen.

Kattoo jos jaksais omaa topikkia pystyttää!

8.8.2009 20:09

spideri kirjoitti:Toivottavasti vielä seuraat tätä viestiä.

Poissa olen ollut pitkään, mutta sattumalta huomasin viestin.

Kysymys....Mistä tuo sissybar on hankittu?

Valitettavasti en tiedä, luultavasti Saksasta.

Onko tuossa laukuille tukiraudat? Jos on, niin millaiset ne ovat?

Kyllä siinä oli sellaiset mustaksi maalatusta, pyöreästä ohuesta tangosta tehdyt. Ei ole valokuvaa tai mitään, kun en laukkuja koskaan irrottanut.

Lisäksi tuossa keulassa,pyörän ollessa seisaaltaa, paljon on joustomatka?

En mitannut, enkä pysty enää mittaamaan kun pyörä on jo muualla. Lyhensin joustomatkaa, pajalla laittoivat holkit (en nyt muista, monta senttiä paksut olivat) jotta keula olisi jäykemmän oloinen - aiemmin se oli ihan kauhea, tuntui pohjaavan katukivien kohdalla vaikka kuinka hiljaa ajoi ja pienemmätkin töyssyt olivat ikäviä.