Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

19.2.2004 17:17

ja'a, vähille voi jäädä mutta mitäs ralleja ehdottaisit? asustelen eteläsuomessa että sen mukaan lähden?

tuli muuten tankki maalattua, nyt se on valkonen ja kyljissä on suzuki mustalla. Sivuposket pitää maalata samaan tyyliin valkoseks ja se gt250 kylkiin taas.
Sain lampun korvakkeet tehtyä amiksessa ja onnistuhan ne. Ei ne ainakaan vanhoja häpeä mutta pitää nuo vielä maalata mustaksi ja ettiä jotkut kumit korvakkeen ja etuhaarukan putken väliin.
Vein myös pytyt poraukseen aaltoselle mäntsälään ja ovat kuulemma apaut kahen viikon sisään valmiit. Pitänee tehdä sähköt valmiiksi kun ostin uuden kolvinkin ja tinaa, tulee hyvät sähköt kun ei ole mitään 'neekeri'liitoksia jokapaikassa vaan juotettu asiallisesti ja peitetty juotokset sähkömiehen teipillä ja koko nippu lópuksi kasaan samaisella teipillä jolloin ei pitäisi kosteuden aivan heti päästä tuhoamaan. Laitan varmaan sen toisen akun vielä tuohon rinnalle niin voi pitää huoletta illalla valomerta yllä ilman että akku sippaa :D

Jonkun sortin ilmanpuhdistimen tartteis vielä, mielelläni tekisin itte mutta vähän sormisuussa valmistustavasta. Kun ei millään keksi helppoa ja hyvää tapaa. Kävi mielessä että jo laittais jonkun muovipötkylän nysän laatikkoon kiinni(siis pellistä tekisin tuon lootan), koneistaisin reiän peltiin, laittaisin jollain kumi'letkulla' sitten kaasuttimen kiinni filtteriin. Letku olisi siis samantyyppistä kuin esim autoissa on jäähdyttimenletkuina.

19.2.2004 20:47

Käytä kutistesukkaa, älä teippiä.

22.2.2004 15:12

käyttäisin mielelläni kutistesukkaa mutta siitä olis niin paljon vaivaa, ensinnäkin sitä pitäis käydä ostamassa, on ollu ihan kivoja kokemuksia teipistä kun sitä laittaa huolella sekä teippi tulee melkein halvemmaks. sitten vielä sen verran että saan faijalta sitä teippiä että ilmasta mulle.

No joo, pitäis kolvailla noi loput sähköt mutta nää tietokoneet työllistää ja tuo juominen yms harrastukset :)

22.2.2004 17:11

Yks vinkki: Älä kolvaa niitä liitoksia, tärinä murtaa ne, sen takia pyörissä ei ikinä ole alunperin mitään juotettuja liittimiä. Tee sähköt abikoilla, muuten ei kestä. Kutistesukkaa kannattaisi kyllä käyttää, teipillä on paha tapa irrota ajan kuluessa :-? .

2.3.2004 16:14

joo olen kärsiny kanssa noista liimaongelmista mutta kun vetelin päätökset kunnolla niin alko pysymään suht hyvin, pitää vaan katella ettei ne ala repsottelemaan suojistaan :)

tällä viikolla saan pytyt porauksesta ja sitten ihmettelemään asennuksia.

6.3.2004 12:52

No nyt on pytiskät sitten porattu. Pitänee vielä tarkistaa kaikki jutut ennen motin kasaamista ja alkaa suunnittelemaan toden teolla sitä ilmanputsaria.

gt

6.3.2004 15:15

Olen ensimmäistä kertaa tällä osastolla ,kun satuin näkemään nimesi tuolla valikossa . Joo, tuttu pyörä ja murheet . Tuolla aiemmin kerroit laittaneesi prikan pääsuuttimen alle rikastaakseesi seosta . Sillä ei ikävä kyllä ole mitään merkitystä . Kunhan suutin on koko ajan nestepinnan alapuolella , niin se on koko joka ratkaisee. Jos vaihdat sen jousen , niin k-akselin stefat eivät siitä operaatiosta kärsi , kun lohkot halkeavat vaakatasossa . Uloimmmat stefat tosin kannattaisi vaihtaa samalla vaivalla , keskimmäisen vaihto onkin sitten kalliimpi keikka .

7.3.2004 13:01

jep, no onhan tuossa jotain ideaa ettei vaikuttaisi suuttimen koko. Sitä vaan kun kyllä se tuntui vaikuttavan aika paljonkin, en sitten osaa sanoa että puhalsinko samalla kaasuttimet puhtaaksi vai en.

Tarkoitan lähinnä että jos jotain menee pieleen sitä vaihteistoa avatessa niin silloin ottais kyllä päähän, lisäksi joutuisin purkamaan jonkun verran enemmän koko höskää että saisin vaihteiston irti rungosta ja pöydälle.

Jos tuo nyt vaan toimii niin ei sillä kicksillä kait niin väliä ole, pitää vaan kattoa ettei se enään lyö putkeen käynnistellessä. Tein taas vähän sähköjä ja nyt on taas piirun verran pidemmällä homma. Tällä hetkellä getukan saisi jo käyntiin noilla piuhoilla mutta ilman laturia kun pitää vielä laturin piuhoja hieman sörkkiä. Kaveri tekee päättötyönä uuden mittarikotelon johon tulee reijät digimittarille, ampeerimittarille, parille katkasijalle sekä vakuumimittarille. Tuon vakuumimittarin asennus on helppohomma kun on vakuumihana. Tuskin tuo siihen bensansaantiin vaikuttaa vaikka vähän falskaisikin.

Nyt pitäisi sitten korjata tuo kytkinvaijeri, sain siihen 'hyvän' idean kun hörpin kahvia ja sulattelin päivällistä. Meinaan koulussa maikka juotti teräsvaijerin säikeen kuntoon pillillä ja juotteella. Se mitä siitä tuli mieleen niin että jos pätkäsen vaijerin kuoresta löysän osan pois, pätkäsen sisäosasta(vaijerista) samaisen pätkän pois ja isken tarvike nipan niin siinähän se olisi. kun tuota vaijeria on muutenkin niin pitkälti ettei pikku pätkän poistamisen pitäisi vaikuttaa. Toisin sanoen kunnostaisin vanhasta uuden veroisen(jos siis sisävaijeri muuten kunnossa). Sillä saisin vähän aikaa lisää tehdä uudet kunnolliset jos tarvetta esiintyy. Lisäksi ne sivuposket pitäis korjata, onko ideoita poskien liimaamiseen? lasikuitua? On pientä halkeamaa ja kiinnitysnuppi/pultti akun puolella repesi rikki.

13.3.2004 23:33

Lisää tietoa! Sain vähän intoa laittaa suikkaa, maalasin ylä t-palan spilteman laatumaalilla(ruiskulla) ja iskin spraylakat päälle. No olisihan se pitänyt arvata että öljypohjanen maali meni ihan appelsiinille kun tommosta spray lakkaa laittaa. Maalasin myös stongan kiinnityspalat, kuivat lienevät huomenna. Kiinnittin päävirtakaapeli nipun runkoon nippareilla ja kävin liitoksia läpi(että natsaavat). Siitä nipusta tuli piirun verran liian pitkä ja sen takia saa vähän sitä väännellä kierukalle. Laitoin myös akun pesäänsä mutta en ole vielä kiinnittänyt(ei ole meinaan edes piuhat kiinni siinä). Ostin uudet jarrupalat ja kengät, asensin myös. Taka jarrusta tuli samantien loistavan tuntunen verrattuna vanhoihin jotka olivat ilmeisesti kuluneet ja lasittuneet. Etujarrupalat olivat taas varmaan 3x kulutuspinnaltaan vanhoihin verrattuna :) jouduin kampeamaan työmäntää satulasta sisään ihan tosissaan kun oli niin paljon enemmän pintaa uusissa paloissa! Pitänee laittaa tuo stonga kiinni ja siihen jarrun pääsylinteri jolloin pystyn ne uudet nesteet laittamaan. Samalla pääsen ronkkimaan sen ilmausnipan kuntoon.
Tekemäni etuvalon kiinnitysraudat ovat liian pitkät, tulisi pirun hölmön näköinen noilla :) Siispä koulussa pitää pätkästä palat pois ja porata uudet reijät tai sitten katkaista vain palat välistä ja hitsata kasaan.

14.3.2004 19:15

Niin taas, väsäsin etujarrua kuntoon(pyörittelin edes takaisin että mäntä painuu oikeeseen paikkaansa) ja vaihdoin jarrunesteitä. No ei siinä vielä mitään mutta hondan jarrunesteet loppuivat kesken ja nappasin shellin purkin hyllyltä. Siinä sitten muina miehinä avasin korkin, kaadoin tavaraa jarrun säiliöön ja jatkoin ilmaamista. huomasin hetken päästä että onpa tummaa tavaraa ja huomasin että olin laittanut shellin moottoriÖLJYÄ enkä suinkaan jarrunestettä jonka purkki oli puolen metrin päässä...
No siitä seurasi sitten se että otin säiliöstä vielä jäljellä olevat öljyt pois paperiin imeyttämällä ja pumppasin puhdasta shellin JARRUNESTETTä perään :) Eipä tuo mitenkään erikoiselta tunnu ja on varmaan ne öljyt tällä hetkellä lähellä jarruletkun puoliväliä :D On suht tehokkaan tuntuinen tuo jarru vaikka ihan uudet palat ovatkin kun työntelin tallissa. Takajarrukin tuntuu hyvältä säädön jälkeen.

Kävin myös hieman sähköjä läpi ja kiinnitin tietenkin ensitöikseni tänään stongan kiinni jarrun ja hilujen kera.
Tulee ihan hieno tuosta.

16.3.2004 16:47

Voi berkl. Moposportilla ei ole enään kyseisiä männänrenkaita saati mäntiä! Kävin stormilla jossa ei tärpännyt, npm myyjä sanoi että torstaina. Saas nähä oliko vaan vitun laiska kusipäinen molonaama myyjä mutta tiedä sitten tuleeko ihan oikeat osat.
Niin joo ja kävin vaihtamassa 'takuuseen' yhden polttimon jonka motowestistä ostin. Se polttimo meinaan pyöri tyhjää(siis lasi) eikä se silloin pala. Vaihtoon meni siis.
Vähän kyllä ottaa päähän tommonen kun hädin tuskin osia löytyy :S

18.3.2004 20:38

No niin. Oli siis vitun laiska molopää myyjä npm:llä. Siis väärät renkaat, uhkasi tilaavansa orkkis renkaat suzukilta 40e, no pistin tilaukseen kun ei ole pakko hakea.
Sitten menin mp powercenteriin ja kyselin mutta ei tärpännyt, ohjasivat tuusmotorille. Menin tuusmotorille, ei renkaita tai mäntiä. Onni onnettomuudessa että myyjä tiesi asiansa ja osasi ehdottaa taiwanilaisia korvikkeita 32e kipale, tilasin kahdet. Sanoipa vielä ettei suzukilta saa tilattua erikseen männänrenkaita kyseiseen mäntään elikäs maksaisi luultavasti lähemmäs 150e mäntä renkaineen jolloin käteeni jäisi käyttöä vaille mäntä ja rengas.
Pitänee huomenna käydä biltemassa ja etolassa koulun jälkeen kun ei tänään oikein inspis enää riittänyt ravaamisen jälkeen.

20.3.2004 19:13

nonniin. Sain käytyä etolassa ja biltemassa. Etolasta en vielä mitään ostanut kun otan ensin tarkemmat mitat putsarista. Biltemasta ostin liimaa, lasikuitutäytettä, tuulilasinpesunestettä ja jotain muuta pientä.
Eilen tein vähän sähköjä, esim laitoin takapään kaikki sähköt kuntoon ja nippuun. Edestä ehdin laittaa jonkun verran liittimiä ja kolvata hieman myös. Tänään aamulla etsin sivuposkea semmoisen 2tuntia ja löysin roskapussin pohjalta. Korjailin katetta kodin lämmössä ja menin syömään, syömisen aikana´pöydältä hävisi sivuposken kiinnitykseen kuuluva muovipalanen joka piti liimailla kiinni poskeen. Siis mystinen tapaus enkä 2tunnin etsinnöistä huolimatta kyseistä palaa enään löytänyt, saa nähdä jääkö historian hämärään tuo?

Joutunen tekemään jonkun korvaavan systeemin tuohon... perkl.

25.3.2004 20:23

Tuli taas vähän touhuttua. Hioin toistasivuposkea ja onkin nyt puolivälissä. On muuten hirveä homma verrattuna toiseen poskeen, aivan kuin maalia ja pakkelia olisi tuplamäärä!

http://www.sunpoint.net/~papru1/SuzukiGT21.jpg
http://www.sunpoint.net/~papru1/SuzukiGT22.jpg
http://www.sunpoint.net/~papru1/SuzukiGT23.jpg
http://www.sunpoint.net/~papru1/SuzukiGT24.jpg
http://www.sunpoint.net/~papru1/SuzukiGT25.jpg
http://www.sunpoint.net/~papru1/SuzukiGT26.jpg
http://www.sunpoint.net/~papru1/SuzukiGT27.jpg
http://www.sunpoint.net/~papru1/SuzukiGT28.jpg
http://www.sunpoint.net/~papru1/SuzukiGT29.jpg
http://www.sunpoint.net/~papru1/SuzukiGT30.jpg
http://www.sunpoint.net/~papru1/SuzukiGT31.jpg

Tuossa jokunen kuva touhuista. Siinä näkyy esim toisen sivuposken kiinnitysruuvi jonka ympäriltä se muovipalanen siis on hukassa.

26.3.2004 18:55

Loistavaa. Ei saa mäntiä tuusmotoristakaan vaikka tilasivat niitä taiwan paskoja. Eli laitoin nyt koneen nippuun niin että toisessa männässä kaksi rengasta ja toisessa vain ylempi, varsinainen purkkaviritys prkl.
Mutta eihän ne ongelmat vielä siihen loppuneet :) jouduin taas kerran etsimään erikoiseen paikkaan päätynyttä kannen pulttia... Sitten havaitsin että perkele kaasuvaijerin kiinnitysnippa kadonnut... no ei se mitään, siksihän liima on keksitty. Saas nähä miten pitkään tuokin toimii, pitänee laittaa jotain viritystä että tuo nyt ainakin pari kilsaa kestää että saa nipan ruuvilla.

Kiinnitin sitten samantien kaasuttimet kiinni, testasin vähän sähköjä ja huomasin että eräs liitos ei toimi ei sitten ollenkaan. Joutunen kiertämään sen. Putketkin ovat kiinni ja takapyörän akselin kääntäminen toisinpäin ratkaisi aika mukavasti ongelmat. Nyt ei käynnistyspoljinkaan sitten lyö pakoputkeen polkiessa. Kokeilin polkea hieman ja on muuten puristuksia, ihan hirvittää että onkohan tuo nyt ihan kunnossa kun tommoset :) Ties vaikka alkais taas nakuttelemaan tai jotain. Käyttelen siis 98e kunnes varmistun että on ok. Sain posautettua yhen sulakkeenkin tuossa. Vituttaa hieman kun joudun kaivamaan sen sulakerungon esiin ja vaihtamaan uuden tilalle.
Seuraavaksi tuota kaasuvaijeria kiinni ainakin toisesta päästä ja katsotaan miten kaasukahvan pää toimii. Tässähän pääsee kohta hyräyttämään pyörän käyntiin! enään tankki, hana, korkki ja bensaa.
Ilmanputsareiksi laitan ainakin väliaikaisesti ne powerfilsut kiinni mutta vain väliaikaisesti. Ei tuommoista jaksa kattoa kun ovat niin surkeat.
Tulpiksi laitoin upouudet B8EG tulpat ja vanhat perusmalliset ovat sitten varatulpat. Ties vaikka pääsisi sunnuntaihin mennessä hyräyttelemään.