Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.4.2008 10:30

Tämän näköinen pyörä tuli tänään Espoossa, Bodomilla vastaan. Olitko sinä vai joku muu?


En ollut minä :D eli siis oli joku muu. Pitää kyllä käydä heittämässä bodomin lenkki joku päivä :)
Eilen tuli pyörittyä keskustassa, eli siis ei ajelemassa vaan poseeraamassa :D

11.5.2008 16:54

Terve

Tuli tänään 59tuhatta mittariin :D itsellä kilsoja tällä ajokaudella 1600. Vielä ei ole mitään suurta ilmennyt onneksi :) tuli ajettua eilen ensi kertaa yli 200km/h(mittarin mukaan) Oli se melkoinen tunne! vauhdin hiljennettyä tuli jonkinmoinen adrenaliini säväri kun tuli jotenkin huono olo :D

Tulin juuri mökiltä, matkaa kertyi vähän vajaa 200 kilsaa sivu :D ei ole kyllä pikku-kawa suunniteltu matka ajoon. Meinas niin sanotusti perse puutua :D Hirveä tuuli joka riepotteli päätä ja koko pyörää.

Oli silti mukava reissu kun pääsi antamaan happea pyörälle oikein kunnolla :)

4.6.2008 20:48

Iltaa tännekin!


Tänää tuli heitettyä lenkki emäsaloon ja takaisin :D kyllä on sitten mahtavaa mutkaa ja loistava asfaltti! Mittariin on vierähtänyt jo 60tuhatta ja pari sataa kilsaa siihen päällekin.

Kawa on toiminut muuuten ihan moitteettomasti, mutta tykkää kusta jäähdytinnesteet ulos kun ajaa kauemmin. Ne oli ainoat nesteet joita en vaihtanu talvella koska näytti ihan hyvän värisiltä.

Ongelma on vähän kummallinen koska lämmöt ei nouse mitenkään hälyttävästi, mutta nesteet katoaa huohotusputkea pitkin. Tietenkin lämpölaajeneminen vaikuttaa asiaan ja luulen että ratkaisu löytyisi nesteiden vaihdolla vai kuinka? mietin vaan kun olen lisännyt aina jonkin verran jäähynestettä ja vettä että sitä riittää niin on varmaan nyt suhde ihan perseellään ja normaali raanavesi kun omaa varmasti erilaiset lämmönjohto ominaisuudet kuin tislattu ns. pehmeä vesi.

Ei vaan yhtään huvita vaihdella mitään kesken kautta. Tosin eihän se olisi kuin tunnin juttu, jos vie edes sitä laiska on laiska :D

4.6.2008 21:02

Ei se veden ja jäähdytinnesteen suhde ole tarkka jos vettä on yli puolet. Jos jäähdytinnestettä on liikaa niin alkaa lämpöongelmat helpommin. Vesihän jäähdyttää konetta tehokkaammin kuin 50/50 jäähdytinneste. Lämpölaajenemiset ovat käsittääkseni aika lähellä samaa. Toki siinä voi olla pientä eroa joka aiheuttaa huohotusta korkista. Korkki voi olla viallinen ja päästää paineet liian aikaisin ulos. Normaalitapauksessa ylipaineventtiili aukeaa vasta kun lämmöt ovat punaisella.

Jos paisuntasäiliössä on liikaa nestettä niin ne ylimääräiset tulevat ulos. Jos nesteen häviäminen loppuu paisuntasäiliön Min merkin ollessa veden alla(kylmänä) niin homma on juuri niin kuin pitääkin. Vesi siis täytetään min merkkiin kylmänä.

4.6.2008 21:19

Vesi siis täytetään min merkkiin kylmänä.


No tämäpä selittää kaiken :D Taisi olla tänään vaan ennen ajoon lähtöä nesteen pinta alle minimi rajan. Tosin mitään ongelmaa ei lämpöjen kanssa ole niin tuskin se on kovin vakavaa. Ärsyttää vain että pitää koko ajan pelko perseessä ajella että alkaako keittää jne :D ja on sekin melko vittumaista kun äänenvaimennin, jalkatappi, takahaarukka ja kenkä sotkeentuu kun ylimääräset tulee ulos. Toisinaan tosiaan korkin alta.

Samapa tuo :D kunhan voi ajella niin kaikki on hyvin.

5.6.2008 22:47

Jonkun verran tullut katseltua tällaista kawaa seuraavaksi pyöräksi. Minkäslaisin välein näistä pitää säätää venttiilejä ja vaihtaa nokkaketju/ohjureita? Pitäisi jotain osata tiedustella myyjältä...

6.6.2008 15:56

Jonkun verran tullut katseltua tällaista kawaa seuraavaksi pyöräksi. Minkäslaisin välein näistä pitää säätää venttiilejä ja vaihtaa nokkaketju/ohjureita? Pitäisi jotain osata tiedustella myyjältä


Manuaalin mukaan 10000km välein pitäis venttiilien välykset tarkastaa. Nokkaketjusta tai kiristäjästä ei ole siellä ainakaan mitään juttua. omalla ajettu nyt 60 tonnia ja tuskin koskaan tehty mitään nokkaketjulle, Ei ainakaan pidä vielä mitään ihmeellistä ääntä. Pitäisi viedä varmaankin huoltoon vaihdatettavaksi ja venttiilit säätämään mutta ei kiinnosta kesken ajokauden, eikä oikeastaan huvita koska pyörä menee vaihtoon intin jälkeen.

6.6.2008 17:49

Ongelma on vähän kummallinen koska lämmöt ei nouse mitenkään hälyttävästi, mutta nesteet katoaa huohotusputkea pitkin.

Ettei vaan ois päässy kansipahvi palamaan...

6.6.2008 20:49

Ettei vaan ois päässy kansipahvi palamaan..
Tarkoitatko että vuotais jostain muualta? vai miten kansipahvin palaminen vaikuttaa tuohon?

6.6.2008 21:23

jäähdytysjärjestelmään voi tulla ylimääräistä painetta, jos palotilan paineista osa pääsee kannentiivisteen rikkoontumisen takia vesitilaan. Seurauksena jäähdytysnesteellä on tapana tulla kurkkaamaan ulkoilmaa. Asian voit koittaa tarkastaa avaamalla syylärin korkki pyörän käydessä ja käyttele pyörää eri kierroksila. Katso, että kupliiko jäähdytinneste. Jos jäähdytysneste kuplii, nesteen pinta nousee nopeasti tai jopa tulee yli niin on todennäköistä, että kannentiiviste on palanut tai kannessa on halkeama. Jos aiot kokeilla niin elä ainakaan aukaise korkkia pyörän ollessa kuuma!

6.6.2008 21:52

Selvä kiitoksia :) voisiko tosta tiivisteen palamisesta johtua että muutaman kerran on ollut nyt kuumilla ilmoilla ihan vaahtoa nestesäiliössä? Onko se sama oire kuin syylarissa kupliminen?

6.6.2008 22:27

joko sitä pakokaasua tai sitten on lorahtanut jotain fairyä tai muuta väärää ainetta jäähdytinnesteiden sekaan. Jos pahvi on palanut niin ei voi muuta kuin onnitella.

6.6.2008 23:11

Kiitokset vain :D En usko että olis palanu :D toivottavasti ei. Ei siinä mitään huomattavaa vikaa ainakaan ole ilmennyt. Joten saa jäädä nähtäväksi.

7.6.2008 9:35

Jos pahvi on palanut ja ajat siihen saakka, että vikaa ilmenee, niin kyseessä on nopeesti paalauskeikka... ;)

7.6.2008 9:41

Jos haluat saada varmuuden viasta niin melkein kannattas käyttää korjaamolla näyttämässä.. Sieltä saat varmasti vastauksen kenkiesi sotkeentumiseen :D