Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
27.9.2007 12:08
Itku pitkästä ilosta, pieru tyhjän nauramisesta. Suzuki lähti parempien herrojen mukana tuonne lähipuskiin. Siellä aikansa he sitä ropattuaan päättivät jättää pyörän omilleen. Virtalukko, ohjauslukko ja virtalukon kehys rikottu aivan tuhannen pillun päreiksi. Taitaa olla se kesä siinä. Aiemmin kuin odotin.
27.9.2007 12:28
kiva kun tuollaisia ihmisiä on olemassa. ootko tiedustellut osien hintoja?
2.10.2007 15:23
Joo, elikkäs tuli hommattua moinen pyörä ja ajattelin kysyä asiasta tietäviltä, että kuinka moinen pyörä kuristetaan. Pitääkö homma hoitaa liikkeessä ja paljon operaatiolle kertyy hintaa? Ja se vielä, että kuristamiseen tarvitaan ilmeiseti jonkinlainen kuristussarja. Joten, jos jollakin olisi myydä kyseiseen pyörämalliin ylimääräiseksi jäänyttä kuristussarjaa niin olisin kiinnostunut ostamaan sarjasi.
2.10.2007 15:35
Totaaaa. Jos haluu kuristaa SV:n virallisil palikoilla pitää olla todistus, että sinulla ne palikat on tjtn. Eihän niitä kukaan käy tutkimaan, muuta kuin että pitää olla todiste että sinulla on X123Z456Y789 palikat.
Homman hinnaksi tuli paikallisessa liikkeessä 320 euroa jos oikein muistan, mutta siihen kuului keulan jäykistäminen.
2.10.2007 15:41
Kaikkea sitä selvinpäin kirjoittelee. Siis pitää olla moottoripyörähuoltamon todistus että siellä ko. kilkkeet on. Jotain ne kyllä höpisivät etten voisi noita omia myydä eteen päin kun joku pitää niistä "koodeista" kirjaa.
2.10.2007 15:59
Joo näin olen itsekkin ymmärtänyt. Muistatko yhtään, että paljon kuristussarjallesi tuli hintaa? Se myös jäi kaivelemaan, että tarvitseeko kuristamista varten hommata mitään papereita tai jtn. Eli onko asia sillä hoidettu, kun kuristuksen jälkeen hilaan pyörän konttorille ja esitän liikkeen todistuksen kuristuksista?
3.10.2007 21:36
ei pitäis tarvita penkitystä. riittää, että on tehtaan kuristussarja. 320e on aika helvetin huolellinen hinta osille, en ole varma, mutta luulen, että ne ovat vain pelkät muoviholkit alipaineluistien päällä.
nimim: 52kw papereilla etiä päin
.
4.10.2007 9:19
Toim. huom! Heitin muistinvaraisesti tuon 320¤. Ja jos meni oikein niin siihen pakettiin siis kuului keulan jäykistäminen + uudet keulaöljyt + venttiilien säätö + työt.
Voin ottaa niistä kuristusosista kuvat kunhan kerkiän. Ja selvittää niiden oikean hinnan.
EDIT: Niin siis osien hinta on jotain 80¤ tienoilla ja työt niille on joku 90-130¤ tienoilla. Riippuu kuinka hyvä on puhumaan hinnasta. Ja itse tilasin osat Nakkilasta, josta tuli mukana todistus että ko. osilla teho tippuu siihen 25 kiloWattiin. Mutta halusin ottaa varman päälle ja laittaa ne osat paikallisessa pyöräpuljussa kiinni, koska he penkittivät ko. osilla vielä pyörän ja antoivat vielä oman todistuksen tehoista mukaan.
PS. Viesti voi olla sekava. Heräsin n. 10 min sitten ja olen tajuttomissa kofeiinitärinöissä. Kiitos.
4.10.2007 10:48
joo kiitoksia vastauksista, eiköhän se näillä ohjella hoidu. Gallo, hyvin sai selvää ;D
5.11.2007 8:40
Dodii, tuli tuossa toissapäivänä työnnettyä suzuki talviteloille. aluks sen kohtaloksi näytti tulevan kylmä navetta, mutta onneksi inhimillisyys voitti ja soittokavereiltakin löytyi ymmärrystä; työnsin sen treenikämpälle koristeeksi. nyt sen ei tarvitse värjötellä yksin kylmässä ja pimeässä.
kämppä oli kyllä parien rappusten päässä, ja tappiota tuli. toisinsanoen toinen vilkku hajosi, mutta liima korjannee sen.
n.9000km tuli päristeltyä. niitä keväällä lopussa olleita takajarrupaloja ei tullut vieläkään vaihdettua. talvella menee etu+ takajarrupalat vaihtoon, vilkku korjaukseen, öljyt vaihtoon, sekä vahausta. kahvalämppäritkin lähtevät kävelemään, ens kesäksi, onneksi ovat helposti irroitettavaa mallia (kahvoissa liittimet).
pyörä todennäköisesti palvelee vielä ensi kesän, vaikka vaihto on käynyt jo mielessä, eikä mitään ole suljettu pois
.
6.11.2007 3:21
Tuollainen sv 650 on käynyt mielessä.
Mitenkäs pienillä kierrosluvuilla saat ajaa kolmoselta lähtien ilman että moottori täristää?
Missäs sv:n vuosimalleissa oli niitä voiteluongelmia?
Kävi mielessä jos ehkä ensivuoden syyskuussa vaihtaisin pyörää ja hankkisin sv:n.
Kun tällä Cb500:llä on alkanut ärsyttää ajaa taajamanopeuksia(alle 60kmh) johtuen siitä, että kolmoselta lähtien pitää moottoria kierrättää vähintään 3500rpm. Muuten moottori täristää, vastaa kaasuun- ja kiihtyy heikosti. Vaikka jaksaakin helposti lähteä paikaltaan liikkeelle noin 1800rpm:stä.
Muutenkin V-twin kone on enemmän minun makuun ja haluan pysyä japseissa.
6.11.2007 8:25
<MadMan> kirjoitti:Tuollainen sv 650 on käynyt mielessä.
Mitenkäs pienillä kierrosluvuilla saat ajaa kolmoselta lähtien ilman että moottori täristää?
Missäs sv:n vuosimalleissa oli niitä voiteluongelmia?
Kävi mielessä jos ehkä ensivuoden syyskuussa vaihtaisin pyörää ja hankkisin sv:n.
Kun tällä Cb500:llä on alkanut ärsyttää ajaa taajamanopeuksia(alle 60kmh) johtuen siitä, että kolmoselta lähtien pitää moottoria kierrättää vähintään 3500rpm. Muuten moottori täristää, vastaa kaasuun- ja kiihtyy heikosti. Vaikka jaksaakin helposti lähteä paikaltaan liikkeelle noin 1800rpm:stä.
Muutenkin V-twin kone on enemmän minun makuun ja haluan pysyä japseissa.
twini kyllä varmaan täristää vielä enemmän kuin rivikone. mutta silti melko kummallista, ei minuu oo sellainen häirinnyt
. 65km/h voi just ajaa kutosella, silloin kierroksia noin 3000 taulusssa, lähtee siitä hyvin jo kiihtymään.
tais olla 99-01, niissä missä kone on täysin musta. tämä siis vaikuttaa vasta silloin, jos on ajeltu pitkiä matkoja hytti pystyssä.
SV:llä pärjää taajamassa kakkos ja kolmos vaihteella. sen takiahan ne vaihteet on, että niitä pitää käyttää
.
http://www.sv650.org/newbuyer/index.htm hyvä arvostelu SV:stä...
27.11.2007 10:48
Jos jollakin on jääny putken vaihdon yhteydessä ylimääräiseksi sv 650 (-02) alkuperäinen käyrästö ja haluat myydä sen niin pistäppä mailia.
juzzaa_@suomi24.fi
8.3.2008 16:38
Juha S kirjoitti:<MadMan> kirjoitti:Missäs sv:n vuosimalleissa oli niitä voiteluongelmia?
tais olla 99-01, niissä missä kone on täysin musta. tämä siis vaikuttaa vasta silloin, jos on ajeltu pitkiä matkoja hytti pystyssä
Onkos kellään tähän varmempaa tietoa? Kun saatan sv:n hankkia ja ostoa häiritsee pahasti se jossei sillä kikkailemaan pysty.
Pyörä jota kattelin on vm 02 mutta kone siinä on musta. voisiko asia selvetä ihan pyörää päällipuolelta tarkastelemalla, että onko vanhalla öjypohjalla varustettua mallia?
8.3.2008 17:43
Jos sylinterit on (alkuperäisvärisenä) sellaiset alumiininharmaat, öljypohja on uudemman mallinen. Mustat sylinterit on vanhemassa mallissa. Voihan toki olla vanhassakin korjattu öljypohjaa, mutta sitä taas ei tiedä mistään muusta kuin myyjän sanomisesta.
Lähinnähän tuo rajoittaa pitempiä siivuja; lyhyiden powerwheelieden aikana ei mitään ehdi tapahtua. Jos taas laskee motaria keula ylös kytkettynä Hangosta Petsamoon, kannattaa suosiolla laittaa uudemman mallisella öljypohjalla olevaa.