Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

3.5.2006 6:33

Piti oikein rekisteröityä, kun tulee näköjään yhteen topikkiin kirjoiteltua.

Ja muiden kirjoittelujen lainailut ei oikein onnistu alkuun. => Ylläpito/modet voi tuon mun edellisen sähellyksen poistaa.

3.5.2006 6:40

Kytkimen levyjen vaihtoa Bore kyseli: iisipiisihomma.

Kytkinpuolen moottorin poski irti ja koko roska on vaihdettavissa ilman sen kummempia purkamisia. Teräslevyjen ja massalevyjen välissä on O-renkaat, jotka voi halutessaan jättää pois, sillä niillä ei kovin kummoista virkaa ole. Niiden tarkoitus on estää kytkimen rallatus ja helinä tyhjäkäynnillä.

Teräslevyjä ei kannata vaihtaa, elleivät ole sinistyneet. Tason päällä voi karkealla santapaperilla karhentaa pintaa hiukan, mutta normaalisti ne eivät mene miksikään.

Teräslevyissä on ulkokehällä sellaiset "pahkat", joten levyt pitää asentaa kytkinkruunuun säteittäin. Haynesin oppaassakin mainittaneen kyseinen homma.

Kiitosta kaikille

3.5.2006 8:27

neuvoista kytkimen suhteen. Itseasiassa tilasin vielä eilen viestini jälkeen tuon Haynesin, mutta eipä se hukkaan mene kuitenkaan. Toisaalta jo teidän neuvoilla se remppa olisi varmaan onnistunut.

Tota vispausta pitää kans tutkia kyllä, tarkastuskohteita tuli varsin asiantuntevasti.

200 kuulostaa melko kovalta (vaikkakin mittarin mukaan), mutta eikös tolle ollut luvattukin jotain 190 päälle huiput.

Juttuja RD:stä

3.5.2006 11:03

Scannasin vanhoista MP1-lehdistäni muutaman sivun, koskien Yamaha RD 350 LC:tä. Kuvat on galleriassani, naattikaa ;)

Re: Kytkinpakasta

3.5.2006 16:48

bore69 kirjoitti:Seuraavaksi sellanen "amis kyssäri" :)


Voisihan tuota vaikkapa lentokenttäajoissa käydä testaamassa, mutta 100 km/h tuntuu jo vähintäänkin riittävältä. Kai se ylikin menisi. :)

Re: Kytkinpakasta

3.5.2006 17:22

bore69 kirjoitti:Seuraavaksi sellanen "amis kyssäri" :) Paljonkos noi teidän RD:t ottaa, ts. kuinka lujaa ootte niillä päästänyt. Mulla kantti loppuu ton vehkeen kanssa silloin kun taulussa on 160 :)

Vielä en ole niin myöhään ollut tuolla liikkeellä, että uskaltaisi motarille lähteä kokeilemaan, kiinnostusta kyllä olisi...

Sen enempää kuin 150km/h ei ole vielä mittari näyttänyt, mutta ihan kiitettävän hyvin se sinne asti ainakin kiihtyy. :)

3.5.2006 19:37

Itse sain motarilla ajettua jo reilun 170 mittaria, mutta auton perhanat tukkivat ohituskaistan ja piti himmailla.

Tuo rengasjuttu ei näköjään mennyt ihan oikein, mitähän olin taas syönyt ennen kirjoittelua. Eturenkaat tiedot ainakin tuli eri pyörästä. :D Pitää jälleen tsekata se kunhan kotia kerkiää taas.

Re: Kiitosta kaikille

4.5.2006 7:59

bore69 kirjoitti:200 kuulostaa melko kovalta (vaikkakin mittarin mukaan), mutta eikös tolle ollut luvattukin jotain 190 päälle huiput.


Muistini mukaan 1WT-mallille tehdas lupaa 187km/h huippuja. 200km/h meni mittariin uusilla X-rengasketjuilla pari kesää sitten. Tänä keväänä ei jaksanut vanhoilla ketjuilla ottaa kuin 190 mittariin.

Ajettu kylläkin erittäin loivaan ylämäkeen.

5.5.2006 13:11

Niin, ne renkaat oli edessä 110/80 Bridgestone Batlax ja takana 120/80 Metzerel.

5.5.2006 20:40

Juuri matkallisesti lyhyeltä, mutta ah niin nautinnolliselta ajoretkeltä palanneena on pakko fiilistellä... On se niin ihanaa, sanoisi Marco B:kin :D Kiihdytys-jarrutus, kiihdytys-jarrutus... Lapsettaa isoa miestä, ja varmaan puolet jalankulkijoista pitää ihan idioottina, mutta "so not".
Viimeksi muokannut Johnnie päivämäärä 5.8.2006 22:21, muokattu yhteensä 1 kerran

5.5.2006 22:45

Kannen tiiviste alkoi vuotaa. :( Eikä ole aikaa ottaa auki ennenkuin koulun jälkeen. Kirotut lopputentit.

5.5.2006 22:47

Sylinterien välissä on YPVS-venttiilien yhdyspala. Se koostuu 2:sta "alumiiniputken" puolikkaasta ja on muistaakseni kiinni 2:lla kuusiokolokanta pultilla.
Tarkista muuten senkin kuluneisuus, sillä itsellä oli sekin niin kulunut, ettei toisen pytyn venttiili auenut, kuin puoleen väliin.

Saa tarkistettua parhaiten, kun ottaa putket irti ja seurailee molempien pyttyjen venttiilien liikkeitä pakokanavissa, kun kytkee on/off virtoja. Mikäli molemmat venttiilit liikkuvat 1:1, niin toi yhdyspala on kunnossa.

Varsinaisia tiivisteitä ei venttiileissä ole. Akselit on laakeroitu alumiiniholkkeihin ja ne ovat lähes kaikissa vanhoissa RD-mallaissa loppu. Savun tuleminen tästä välistä kertoo liikavälystä olevan.

Ongelmasta selviää sorvaamalla/-uttamalla akselit ja alumiiniholkit ja laittamalla sopivat puslat. Kupariputkesta tehdyt puslat kestää vähän aikaa, mutta parempi tulee oikeasta laakerimetallista.

Itse sorvatessani laitoin välykseksi 0,20mm, jotta lämpölaajenemiselle olisi varaa. Ainakaan tolla välyksellä ei venttiilit tuntuneet kiinnileikkavan.

6.5.2006 0:05

-Zone- kirjoitti:Kupariputkesta tehdyt puslat kestää vähän aikaa, mutta parempi tulee oikeasta laakerimetallista.


Osaatko sanoa millaiset nuo alkuperäiset puslat on? Minulla on alkuperäiset tehtaan paketissa; tarkoitus on vaihtaa ne tässä keväällä. Ovatko ne juurikin tuollaiset tarkoittamasi "kupariputket" vai tuhtia tavaraa?

Savupiipuista

6.5.2006 14:42

Tiesikö joku täällä paikan mistä RD:n osia saisi ? Avasin tossa vaihdevivun puoleisen "piipun" ja yllärihän siellä oli :) Oli melko räjähtänyt se "verkkoputki" ja oli sitä joku joskus hitsaillutkin. Pitää sellaista ilkeetä räminää kun ei oo kuosissaan. Eli uuden tai hyvän käytetyn tarvetta olisi. Ja mallihan on mulla se '84 RD 350 LC II. Galleriassa kuva josta piipun malli selviää hyvin.

6.5.2006 14:47

Olikos se Yamaha-varaosamyyjä poissuljettu vaihtoehto vai miten...? Orggisosatkaan eivät ihan aina ole liian kalliita.

Muut liikkeet (tarvikeosia myyvät varaosaliikkeet) taisivat jo tulla mainituksi, mutta purkupuolelta löytyy tällä hetkellä myös Motoplaza. Mutta pitäisi kuulemma mennä paikanpäälle penkomaan, kun usean eri mallin osat ovat sekaisin laatikoissa.
Viimeksi muokannut Johnnie päivämäärä 5.8.2006 22:20, muokattu yhteensä 1 kerran