Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

8.4.2011 17:08

Värit sopivat erittäin hyvin yhteen, tämä olisi täydellinen jos olisi mustat/kultaiset lohkot, mutta erittäin hyvä noinkin! :)

8.4.2011 19:46

Aika hyvin katteet peittää lohkot, itekkään en jaksanu konetta värjätä. http://www.motot.net/galleria/kuva21122/

9.4.2011 10:57

Joo o, ei saatana että on kermanen laitos! Ajoasentokin tuntu pirun hyvältä. Kaikki kyllä tehty niiin viimisen päälle, ja väri mitä parhain! 8)

Hyvin päästi sivikil kotti vaik vähän vitusti takapää vispaskin :lol:


Mut hyvännäköstä! :P

9.4.2011 11:57

Ajoasennosta tuli kyllä hyvän olonen. Polttelis jo päästä herättään pahennusta. 8) Parit tallikuvat otin eilen, mutta lisäilen illemmalla viis kertaa parempia. On sen verran siisti ilma ulkona. Laitetaas kuitenkin nuo eiliset kuvat tähän väliin, eihän niitä ikinä liikaa ole :)


Kuva Kuva Kuva Kuva

Ja kuvissa näkyvä kytkinkahva EI ole se niin-pirusti-perään-soiteltu-viis-kertaa-motocross-x:ltä-tilattu, vaan putkahti Ranskanmaalta alle viikossa. :P Käppärin sai todella hyvin mahtumaan sen kanssa, ja vielä noin lähelle. Hiukan täytyy kahvaa lyhentää ja runko-osa maalata mattamustaksi, niin sopii kokonaisuuteen paremmin. Meinas eilen mennä hermo öljypumpun asennuksessa, ei meinannut millään löytää omaa paikkaansa. Mutta joo, minäpä hörppään kahveen loppuun ja lähden talliin kiroomaan lisää. :)

10.4.2011 21:18

Ei viittiny tuplapostata eilen, mutta tässäpä näitä taas.

Kuva

Kuva Kuva Kuva

Vaimennin roikkuu nippusiteella taka-jalkatapista :D Ja tuleva peräkate oli unohtunt Nugetin tallille, niin heitin vanhan katteen kuvien ajaksi.

Sivukatteet suihkisin äsken fillerillä. Täytyy hakea huomenna lisää maalia ja korjata viimeisimmät pikkuvirheet. Jos millään jaksaa, niin vetäsen takakatteen samalla. Tankin kanssa voi mennä vielä parikin iltaa, on sen verran vammasempi kohde :| Tähän vaiheeseen se nyt jäi. Kytkinkahvan lyhensin ja kiillottelin eilen. Annoin vähän ronskimmin rälläkkää sille, ja tuli muuten viimäsen päälle yhden sormen kahva. :D Tykkään. Etu-jarrukahva on muotoiltu samaan tyyliin. Käppärin kahvan tyydyin pelkästään kiilottamaan. Nestesäiliölle löytyi myös näppärä paikka tuosta kytkinkahvan kiinnityksestä. :)

Eli 10 päivän to-do-lista:
-Tankin ja katteiden maalaus
-Rautojen viimeistely (+ subcagen ja round barin vahvistaminen) ja maalaus
-Vaimentajan kiinnitys + väliputken jatkaminen
-Mittarin johtojen kytkentä
-Etuvilkkujen kiinnitys
-Maskin kiinnitys
-Tilata ketjut ja jarruletkut jostain (mistä?)

... Kiirettä pitää, eli jos nyt menis vaikka suunnittelemaan vielä maskin kiinnityksen ja siitä lisää huomenna.

10.4.2011 21:59

Vittu että näyttää hyvältä. Huhhuh.

Sinuna hakisin ketjut lähimmästä mp-liikkeestä, että varmasti saat ne ajoissa. Mutmut - keep up the good work. Tästä on tulossa aivan helvetin ihku.

11.4.2011 11:05

Mä oon rakastunu tähän. Hitto, kun tämän näkis livenä. 8)

11.4.2011 13:11

Eikös tämä ole näytillä ACS:ssa?

11.4.2011 14:24

Motis kirjoitti:Eikös tämä ole näytillä ACS:ssa?


Eiköst se bomber helvettiin mene ;).

Täytynee joku päivä tulla kyllä kattomaan mitä oles saanut aikaseksi!

11.4.2011 17:07

Käppäriin jarruletku päynäriltä :lol:

12.4.2011 22:36

Joo, eli tämä tosiaan tulee Bomberi Helvettiin näytille. Sinne vaan Sudee ja kaikki muutkin kyyläilemään. :)

Tämä ja eilinen päivä mennyt oikeen rattosasti pohjatöiden kanssa. Samantien töistä kotiin tultua talliin vaan ja yhdeksän ajoissa sisälle. No kävin mä välissä syömässä, mutta kuitenki. :nörtti:

Sivukatteet ja peräkate on nyt sentään valmiina maalaukseen, filleri päällä. Takakatteen kanssa meni eilen pari tuntia, kun hioin käsin sen kauttaaltaan puhtaaksi. Sen verran muotoa joka suuntaan, ettei epäkeskon kanssakaan tullut mitään. Perän pohjamaalauksessa käytin hiukan eri maalia, kuin sivukatteissa. Oli pirusti ohuempaa, niin jäi ensimmäisen maalauskerran jälkeen hiomajäljet paistamaan niin hyvin, että päätin vesihioda sen kauttaaltaan uusiksi. Tunteja meni taas ns. hukkaan, mutta nyt tuli hyvä. Tankki näyttää melko hyvälle, hiukan sieltä täältä vielä hipasee, niin saa kelvata mulle. Aivan täydellistä siitä ei tule, mutta minua se ei ainakaan häiritse yhtään. Tuli siinä sunnuntai-iltana suunniteltua ja piirrettyä maskin alempaan kiinnityskohtaan sellanen "sarana-systeemi". :lol: Velipoika sorvasi sen tänään, kun tällä hetkellähän ei itsellä ole moiseen mahdollisuuksia. Väsyttää sen verran, ettei pysty nyt selittämään yhtään paremmin, kuvaa tulee viimeistään vklp aikana.

topppsu kirjoitti:Käppäriin jarruletku päynäriltä :lol:

Ehkäpä! :D Täytys saada piiverin puhelinnumero jostai, niin hieroisin kaupat siitä.

14.4.2011 21:12

Oli tainnut kawa päästä oikein lehteen nyt jo, tai ainakin takavanne :lol:.
Siitin näköinen pyörä tulossa! Nuo jalkatappirungot omaan silmään vaan ovat hieman karut, tosin otsikko antaa ymmärtää että tämä pyörä saattaa kokea jotain muutakin kuin näyttelystandillä seisomista.

Thumbs up!

14.4.2011 22:58

Oii kiitosta! Mihinkä lehteen? Mietin tässä vaan, että mikä kuva se mahtaa olla kun ei mulla mitään niin erityisen ihmeellistä kuvaa tämän vehkeen takavanteesta ole. :lol: Taaemmat jalkatappi-rungot melkeen kaipais vielä jotain sen tuen lisäksi.. Muutamat kevennysreiät tai jotain? Täytyy ottaa huomioon, että niiden tosiaan täytyy myös kestää! Eikä oo pahemmin aikaa tuhlattavaksi. :) Etummaiset on hyvät.

Kävin töiden jälkeen oikeen shoppailemassa:
-Ketjut (D.I.D 520VM) tulee paikalliseen liikkeeseen maanantaina.
-Alkuperäistyyliset tarrat on valmiina tiistaina (mattamustat, 2-3mm kiiltävämustalla reaunalla).
-Pultteja, muttereita jne. vajaan 20e edestä.
-Vaimentimen väliputken ja pakosarjan väliin putkenpätkä (ko. yoshimuran pönttö on tarkotettu 10R:ään, eli ei mene suoraan)
-Käppäriin teräspunos-jarruletku.
-Kilikalimaalia muutamaan kiinnikkeeseen.

Käppärin letkun heitin paikalleen, oli just sopivan pitunen! Etuakselin tapit pulttasin kiinni, kun sain kierretankoa hommattua. Tankin kiinnikkeen ja kytkinkahvan rungon maalasin mattamustaksi, sekä tankin pohjamaalasin. Huggeri ja ketjusuoja pitäis vielä pohjamaalata. Filleri pääsi taas loppumaan, enkä kerinnyt hakemaan sitä lisää.. Taas.. Tuli tossa piruulttani laskettua, että kuitteja on kertynyt sieltä jo 350e edestä tämän projektin kanssa. Vaikka onhan tuossa summassa kaikennäköset pakkelit, rasvanpoisto-aineet, tartuntamaalit, hiomatarvikkeet jne. Itse maalaus kustantaa 100e, että sellanen puolen tontun maalaus tuli tällä kertaa. :) Tankki ja katteet maalataan sunnuntaina. o_O.....

16.4.2011 11:30

Spit#1 kirjoitti:Mihinkä lehteen? Mietin tässä vaan, että mikä kuva se mahtaa olla kun ei mulla mitään niin erityisen ihmeellistä kuvaa tämän vehkeen takavanteesta ole. :lol:

Viimosimmassa bomperi magasiinissa oli listattu näytteille-asettajia @ ACS kuvien kera ja ihan näytti tämän takavanteelta, saattoi olla joku toinenkin silti, vanne kuitenkin :D.

17.4.2011 23:36

Niimpä tietysti joo, pitäis itseki moisen lehden tilaus aloittaa. :| Nugetti helppasi taas ja antoi miginsä lainaan. Nätisti saatiin yks Kempin vanhus ängettyä Fipatin takapenkille. :lol: Subcage ja round bar on enää viimeistelyjä ja maalausta vaille. Crash caget sain eilen maalattua, huomenna nuo loput raudat. :)

Kuva

Kuva Kuva Kuva Kuva

Mukavasti on pölyä kerännyt jo päällensä, mutta kyllä tässä vielä tarpeeksi aikaa on puunata. Yhdestä kuvasta huomaa, että syyläri tuli myös maalattua ja pultattua paikalleen. Rivat jätin maalaamatta, kun olivat niin sairaassa kuosissa. Näkyyhän ne jonkin verran tuolta, mutta eipä kiinnosta. Kovaan ajoon kun tämä vaan tulee. Tänään heitin katteet ja muut maalarille. Maskin kanssa oli eilen pientä vääntöä, kun oli päässyt staattisuus iskemään pahemman kerran. Kuva. Eipä siinä 15min kauempaa mennyt, niin saatiin sekin hyväksi. Aamulla vielä hioin 1500 "karhunkielellä" kaikki läpi, jotta pohjamaalista saatiin tasaisempi. Siinä samalla huomasin, että tankin päälle oli ilmestynyt muutamat pisarat jostain. Koitin hinkata niitä pois, niin lähti maalikin. :eek: Ilmeisesti jarrunestettä päässyt jostain kumman syystä roiskahtamaan. Ei siinä muuta kun äkkiä taas vesihiomaan tankkia, filleri päälle, taas hiomaan ja maalarille soittoa. Huomenna hakemaan osat. Toivottavasti teki yhtä hyvää jälkeä, kuin ennenkin.. :P