Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

3.5.2009 10:16

onko tuo 200:sen etupää 41mm ?

3.5.2009 21:38

En tiedä, enkä pysty mittaamaan, kun haitarikumit on paikallaan. Uskoisin olevan samanpaksuiset liukuputket, kun piikissä...

4.5.2009 12:09

saahan sen mitattua t-palojen välistä tönärillä :D

4.5.2009 21:00

No tottakai pystyykin! :lol: Ei taas ajatus oikein kulje. :) Voin käydä huomenissa mittaamassa.

Re: Kawasaki KMX 200 '89

11.6.2012 12:51

Kävi semmoinen hauska yhteensattuma, että hainpa liki 3v sitten tyhmyyksissäni myymäni KMX:än takaisin kotitalliin! :) Minun jälkeeni kilometrejä tullut lisää alle 500 ja muutenkin pyörä täysin samassa kunnossa, kun minulta lähtiessä. Tätä pyörää ollut tosissaan ikävä ja en ollut uskoa silmiäni, kun näin sen nettimotossa myynnissä samalla omistajalla jolle aikanaan myin. Tämä on niin harvinainen malli Suomessa ja vielä harvinaisen uskomattomassa kunnossa, että tämän päätin sitten pelastaa, ettei päädy nuorison pilattavaksi.

Oli muuten lievästi sanottuna naama näkkärillä, kun ajoin tuon kotitallille Kotkasta(n25km). Aivan uskomattoman mahtava pyörä!! Ruutia on enemmän kuin riittävästi. :P Itsehän kävin tämän aikanaan täysin läpi joten eipä tässä mitään laittamista olekkaan. Ollut edelisellä omistajalla kokoajan lämpimässä tallissa ja säilöntäaineet tankissa. Pyörässähän on uutta mm. mäntä, ketjut%rattaat, renkaat, pyöränlaakerit, jarrupalat ja vaikka mitä. Pelaa kun junan vessa. Paras pyörä mitä olen ikinä omistanut! Nyt en prkl tästä luovu enää se on päätetty!

ps. Honda menee nyt sitten seisontaan ja on myynnissä jos totakuta kiinnostaa. ;)

Re: Kawasaki KMX 200 '89

12.6.2012 22:28

Tänään tuli sitten tehtyä vähän ikäänkuin "käyttöönottohuoltoa" kawalle pitkän seisonnan jälkeen. Uusin ensitöikseni väsähtäneen akun. Vaihdoin uuden kytkinvaijerin ja rasvasin kaikki muutkin samalla. Vaihdelootaan heitin uudet öljyt sisään(ei olisi tarvinnut oli ihan puhdasta tavaraa :) )ja rasvasin ketjut. Lopuksi iskin Givin takakuupan paikalleen.

On se aika eläin kiihtymään jawaan verrattuna! :P Kaiken lisäksi on aivan pirun mukava ajaa pientä matkaakin. Jopa 2-päällä menee uskomattoman keveästi ja nokka tahtoo nousta vahingossa kahdella ekalla vaihteella. :D 33hp ja karvan yli 100kg painoa on mukava yhdistelmä. 90km/h vauhdissa kutosella on alle 6trpm, eikä tarvi juuri kaasua lisätä edes ylämäessä eikä vaikka olisi matkustaja kyydissä! Omimmillaanhan tämä on soralla joten täytyy jokin kaunis päivä ottaa retkivehkeet mukaan ja suunnata luonnon helmaan. ;)

Uusia kuvatuksia pitää joku päivä räppästä, vaikka aivan samaltahan tuo näyttää, kun 3v sitten. 8)

Re: Kawasaki KMX 200 '89

13.6.2012 22:33

Itsellä oli kevariaikaina 125cc KMX. Kahdesti tuli vaihdettua pytty ja mäntä jonka jälkeen ei kestänyt edes sisäänajoa ja kolmannella kerralla kun ammattilainen teki meni myyntiin ennenkuin kerkisi leikata kiinni taas. Tiedä sitten oliko vika varaosissa vai asentajassa vai kummassakin mutta hermo meni ja tilalle tuli 4T kevari. Hauska pelihän se kaikinpuolin muuten oli :D

Re: Kawasaki KMX 200 '89

14.6.2012 12:14

Tormed kirjoitti:Itsellä oli kevariaikaina 125cc KMX. Kahdesti tuli vaihdettua pytty ja mäntä jonka jälkeen ei kestänyt edes sisäänajoa ja kolmannella kerralla kun ammattilainen teki meni myyntiin ennenkuin kerkisi leikata kiinni taas. Tiedä sitten oliko vika varaosissa vai asentajassa vai kummassakin mutta hermo meni ja tilalle tuli 4T kevari. Hauska pelihän se kaikinpuolin muuten oli :D


Tämähän on ihan tehtaan alkuperäinen 200cc KMX. Tosin erot piikkiin rajoittuvat ainoastaan keulaan ja isompaan sylinteriin. Takaiskari tässä tuntuu jämäkemmältä, mutta voi olla että ex-piikissäni oli lössähtänyt jousi.

En tiedä miksi monet motoristit karsastavat 2t-koneita. Itsellä ei ole ikinä ollut mitään ongelmia niiden kanssa ja niitä pystyy vaivattomasti itsekin korjaamaan. Ja 2t ei ikinä leikkaa kiinni ilman hyvää syytä. Jos voitelu pelaa ja ajotapa on oikea, ei tule mitään ongelmia. Useimmiten vika löytyy käyttäjästä. Tässä on tulut semmonen kymmenisen vuotta näiden 2t-räpättimien kanssa pelattua, joten aika tuttua tekniikkaa. Enemmän minua nuo nelarit arveluttavat, kun kokemus niistä melko rajallinen. Mullahan on ollut sekä piikkinen(vm. 98)sekä tämä 200cc KMX. Kummatkin pelanneet täysin moitteetta tuhansia kilometrejä.

Re: Kawasaki KMX 200 '89

21.6.2012 13:15

Tätä aina tullut katteltua, ja eilen bongasin sitten Inkeroisissa, kyllä heti tunnistin kuka siinä menee :) asiallinen laite ;)

Re: Kawasaki KMX 200 '89

22.6.2012 10:13

Tontz kirjoitti:Tätä aina tullut katteltua, ja eilen bongasin sitten Inkeroisissa, kyllä heti tunnistin kuka siinä menee :) asiallinen laite ;)


:) Tulihan siitä tosiaan ajettua. Eipä taida ihan heti tulla samanlaista vastaan, ainakaan toistaiseksi ei ole tullut. ;) Pitäisi kyllä vaihtaa nuo änkkärin villat niin ei herättäisi liikaa huomiota. :D Vakiovaimenninta ei viitsisi paikalleen laittaa, on se senverran ahdistava laitos.

Ohjauslaakeri taitaa olla melko sökö, kun tuntuu ohjauksessa pieni pykälä. Talvella pitää laitella uudet laakerit ja vaseliinit sisään(irtokuulalaakerit prkl :x ). Samalla voisi takaiskarin linkkujen laakerit rasvata(siellä sitten irtoneulalaakerit :) ). Mutta ne on sitten talven murheita ne. Nyt nautitaan kesästä ja ajetaan!

Re: Kawasaki KMX 200 '89

23.6.2012 13:42

Minun kokemuksen mukaan noita irtokuulalaakereita ei saa ajettua väljäksi niin ettei kiristämällä paranisi. Suitsassa oli mielenkiintoinen ohjaus kun puolet kuulista puuttui :D Suitsalta sai tilattua kuitenkin irtokuulia ihan niin paljon kuin tarvetta löytyi. Suosittelen kokeilemaan rasvan lisäämistä ja laakereiden huolellista kiristämistä( vähän kerrallaan nitkuttaen että rasvat ja kuulat asettuvat). Tuon ohjauslaakerihässäkän vaihtaminen kun on tietääkseni melko ikävää ja kallistakin puuhaa kun osista otetaan törkeää ylihintaa.

Re: Kawasaki KMX 200 '89

24.6.2012 14:24

MänTä kirjoitti:Minun kokemuksen mukaan noita irtokuulalaakereita ei saa ajettua väljäksi niin ettei kiristämällä paranisi.


Mene ja tiedä, mutta veikkaan laakerikuppien ruostuneen tms. koska tuntuu samanlainen pykälä kumpaankin suuntaan käännettäessä. Voihan sitä rasvan laittoakin kokeilla, mutta sekin on senverran ikävä homma, että jätän mieluummin talveksi. Ajelee tuolla hyvin tuollaisenakin, ei se pykälä niin pahasti tunnu.

Tulisi vaan kunnon kelit, että pääsisi kunnolla sorateitä koluamaan. Tankki on kyllä pahasti alimittainen, toimintasäde on vaivaiset 130-150km. Pitäisi väsätä 5l kanisterille jonkinlainen ripustuslenkki tarakanrautaan. Kuitenkin tekemättä mitään peruuttamattomia muutoksia pyörään.

Rengastus pyörässä on omiin käyttötarkoituksiini aika onnistunut. Takana on aikanaan alle laittamani Dunlop Trailmax ja edessä Sava-merkkinen nappulakumi. Tuo etunen on kyllä vähän kyseenalainen asfaltilla ja kuluu nopeahkosti, mutta niinhän ne nappularenkaat aina. Eiköhän noilla tassuilla tämän ajokauden selätä kunnialla...

Re: Kawasaki KMX 200 '89

18.7.2012 11:50

Kawan kanssa tullut jo n.1500km ajettua ja mukavasti on pelannut. Meinasi vaan alkaa hirvittää männänrenkaiden puolesta, kun kone alkoi yhtäkkiä sirittää vedättäessä. Meinasin jo ottaa sylinteriä irti, kun tajusin tankanneeni Viipurin reissulla 5l kanisteriin eräältä pieneltä bensa-asemalta vahvasti pierulta tuoksahtavaa menovettä. :lol: Sitä olin sen koko kanisterin sitten kawan tankkiin lorauttanut. Noh, ei muuta kun 98:ia tankkiin ja ääni hävisi sen siliän tien. Enää en moista pierubensaa tankkaa vaikka maksettaisiin(mittarissa luki 95 mutta veikkaan olleen 85okt korkeintaan :) ).

Tuli myös tarkastettua KIPS:in toiminta ja totesin olevan jumissa. No otin sitten KIPS:in kytkinkopasta tulevan akselin käyttövivun irti ja pihdeillä sain sylinterin puolen akselin liikkumaan. Jonkin aikaa sitä nitkuttelin ja sain sen toimimaan herkästi ja liikkumaan ihan yhdellä sormella. Lopuksi tarkistin, että KIPS aukeaa manuaalin mukaisesti 6500rpm ja niinhän se teki täsmälleen. Vaihdoin vielä KIPS:in paisuntakammioon uuden tiivisteen, kun vanha vuoti hieman. Nyt vaan odottelemaan edes jonkinlaisia ajokelejä. Niitä ei tänä kesänä liikaa ole ollut....

Re: Kawasaki KMX 200 '89

30.9.2012 15:33

Nostellaanpas tämäkin piruuttaan ylös. Eli Kawaan pyörähti tuossa vastikään 31000km mittariin, eli vajaat 3tkm on sillä tullut tänä "kesänä" ajettua. Ajokelit olleet aikalailla hanurista, tosin eilen kun oli poutaa niin nykäisin semmoisen n.200km "ruska-kierroksen" vältellen valtateitä. :P

Otinpa litran purkkiin bensaa mukaan, että sain ajettua tankin täysin tyhjäksi, tarkoituksena mitata todellinen toimintasäde. 137km kohdalla napsahti varatankille ja 160km kohdalla menovesi loppui tyystin. Kulutus oli siis aikalailla siinä 5,5l/100km. Ei mielestäni paha ottaen huomioon aika reilun ajotyylin tuolla soratie osuuksilla. :) Vähemmän tuo syö mitä piikkinen aikanaan. Sillä ei alle 6l/100km juuri päässyt.

Kaikenkaikkiaan härveli on pelannut täydellisesti, eihän tuolla ole ikää vielä, kun vaivaiset 23v. ;) Nykyisellä männällä ajettu vasta n.3tkm, joten eipä tarvi sitäkään miettiä vähään aikaan. Eturengas on kulunut jännästi. Joka toinen nappula on kulunut lähes kokonaan pois, mutta joka toinen taas ei juurikaan. Lienee tuon nappularenkaan kirous jos enimmäkseen ajelee asvaltilla. Ihme kyllä tuotakaan ei ajossa huomaa, muuta kuin "ujelluksesta" reilummassa vauhdissa. No uusi(taiwanilainen :) )etunakki jo hommattu ja laitan alle, kun ajokausi on paketissa...

Ohessa kuvat "ruska-reissulta" 8)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Kawasaki KMX 200 '89

16.9.2013 21:25

Moro! Onko täällä enää elämää? Saako kmx 200:seen ylikoon mäntiä ja porata tuli aika kivat jurmut :( Vai putkitukseen