Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
30.9.2008 18:47
~9k. Huoltokirjan mukaa männänvaihto 10k kohdalla. Kattoo jos koneen ehtis avata tän viikon aikana, toivottavasti.
3.10.2008 20:10
jusutus kirjoitti::|
Pidän peukkuja ettei sylkälle oo käyny mitenkään.
Ei näihin pikkunelareihin onneksi kalliit pytyt ole, esimerkiks jenkeistä omaan jamppuuni saa n. 150-200$ hintaan uutta alkuperäistä pyttyä.
Siisti husse on ja valitettava juttu tuo koneen laukeaminen, nämä pikkunelarit vaatii paljon huoltoa, eikä näillä tosiaan 10tkm ajella männillä. Noilla kilsoilla kannattaa jo varata koneremppaan n. 500-1000e rahaa, mäntä, kiertari, koneen laakerit, venat ja nokkaketju menee ainakin vaihtoon.
5.10.2008 19:51
Ite oon ihan varmuuden vuoks "varannu" 1800e rahaa, jos/kun vaihtoon menee muutakin kuin pelkkä mäntä. Vaikee uskoo et löytyis Hussen omaa vakiopyttyä parillahuntilla, mutta voihan sitä etsiä. Mikäli pytty menee vaihtoon niin tuo Athenan 250cc "bigbore-kit" olis varmaan ihan varteenotettava vaihtoehto, mikäli se nyt ei ihan paska ole (vieläkin olisin kiitollinen jos joku haluais valaista miten eroaa (jos eroaa) vakiosta).
Kone olis tarkotus saada semiauki heti kun mopo on saatu jollain konstilla kaverin talliin, ja kun dJ-Jarez~69^ ehtii tulla mukaan kattomaan.
18.11.2008 16:06
Sunnuntaina husse vietiin Jarezin mp-mekaanikkokoululle herttoniemeen, ja siellä ne nyt avaa konetta ja katsoo mikä hätänä.
Joten laitetaanpa vähän väliaikatietoa, nyt kun yläkerta on avattu (alakerta luultavasti huomenna auki): Kaikki venat paskana, kansi paskana, männässä reikä, ja sylkässä semipahat vauriot. Sen enempää en hirveästi tiedä koska en ole puhunut jarnon kanssa muuta kuin puhelimessa joten hän saa tulla lisäilemään infoa mikäli haluaa. Halvaksihan tämä ei tullut...
E: jarnon kuvat + pari muuta kuvaa lisätty galleriaan.
Viimeksi muokannut Kassude päivämäärä 18.11.2008 17:40, muokattu yhteensä 1 kerran
18.11.2008 18:20
Venttiilivarret menny männästä läpi?? Voi tuota tuhon hävitystä...
18.11.2008 18:45
mikäs nyt ois tarkoitus tuolle koneen yläkerralla tehä?
P
18.11.2008 19:00
Aika näyttää, kaikki vielä mahdollista. Joko uutta osaa kehiin, tai sit 450 / 510 kone jos löytyis käytettynä.
Ainakin jos alakertakin on hajalla niin alkaa vahvasti kallistumaan kokonaan uuden koneen puolelle...
Vaikka alakerta olis kunnossa niin silloin ollaan jo reilussa kahdessatonnissa, ainakin jos ostais kaiken uutena maahantuojalta.
18.11.2008 19:26
nättiin kuntoon meni, toivottavasti keväällä sit kunnossa!
18.11.2008 19:41
Kassude kirjoitti:Aika näyttää, kaikki vielä mahdollista. Joko uutta osaa kehiin, tai sit 450 / 510 kone jos löytyis käytettynä.
Ainakin jos alakertakin on hajalla niin alkaa vahvasti kallistumaan kokonaan uuden koneen puolelle...
Vaikka alakerta olis kunnossa niin silloin ollaan jo reilussa kahdessatonnissa, ainakin jos ostais kaiken uutena maahantuojalta.
Näinhän se menee, toivottavasti huomenna saan ulosvetäjän ja startin rattaan irti niin pitäisi lohkojen aueta ja selvitä onko syönyt jotain, männän reikä on tosin kookas ja siitä on voinut vaikka mitä mennä läpi.
kaikki neljä venttiiliä on about löytnyty, yksi vielä pakoaukossa poikittain ja toinen on aikalailla muruina.
Mutta katsellaan miten toi lasku kerääntyy.
Huomenna vois tuon rungonkin pesasta jos aikaa löytyy.
19.11.2008 12:56
Tähän mennessä rikkinäisiksi huomatut osat maahantuojalta suolaset 2400e.
Maahantuojalta kysytty myös Hussejen runkojen mahdollisesta identtisyydestä, jos löytäis 450 / 510 koneen... Alkaa tuntua ainakin siltä etten rupea tommosia summia maksamaan, eli joko uus kone (250/450/510) tai pahimmassa tapauksessa osina pois
Jarnon sanoja lainaten: Voi tuhoa ja hävitystä.
19.11.2008 19:28
Suht hienoon kuntoon on kyllä menny..
19.11.2008 22:37
Tänään kotarin ulosvetäjää avuksi käyttäen saatiin magneetto vihdoin irti ja niitä venttiilin palasia oli vaihteistossa asti ja niinkuin odotettua niin alakerran pohjalla.
Vaihdteensiirtäjän rumpukin oli hieman runtua saanut näköjään enskapoluilta tai sitten kassude on laittanut rivosti vaihteita raakana sisään sm ennätyskeulojen aikana.
Jos uuden(käytetyn) 250,450,510 koneen jostain löytäisi niin voisin saada yöt rauhassa nukuttua, koska ton alakerran kasaaminen on varmaan suht jännää hommaa ensikertalaiselta, lisäilen kuvia / lähettelen niitä kenties huomisessa.
Runko tuli pestyä tänään myös.
19.11.2008 22:42
Nyt silmä tarkkana kyttäämään ebayta.