Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
4.6.2009 15:01
Ja sitten se mieli muuttuu, kun pääsee piikkisitä eroon, hommaa nelarin ja ymmärtää hiukan nelitahdin toimintaa. Eli täähän on selkee ikäkysymys. Ja tää kommentti ei ollu viisastelua.
Tuohon se liittyy mutta offtopicia kumpainenkin.
12.1.2010 21:57
Eikös 450 exc:ssä ole täysin sama alakerta kuin 525 kotarissa?
15.1.2010 15:10
Peki- kirjoitti:Eikös 450 exc:ssä ole täysin sama alakerta kuin 525 kotarissa?
450 on 6 vaihetta ja mutuilen et täs taitaa olla 5?
15.1.2010 15:45
Kyllä siinä exc 525:ssa on myös 6 vaihetta.
450 ja 525 sx-malleissa on sitten 4.
Ja on siinä 450:ssä sama alakerta kuin 525:ssa.
15.1.2010 16:19
Riku Rassi kirjoitti:Kyllä siinä exc 525:ssa on myös 6 vaihetta.
450 ja 525 sx-malleissa on sitten 4.
Ja on siinä 450:ssä sama alakerta kuin 525:ssa.
2010 malleissa 450SX on jo 5 vaihteinen.
31.1.2010 21:52
Terve. onkohan 05 525 sx:sään mahdollista saada pienin muutoksin valoja ja kahvalämppäreitä?
31.1.2010 23:31
Pistetään nyt ihan mutulla ja katotaan jos osuis. 250sx:ään saa tollasen
virtapään millä saa valot toimimaan ja veikkaisin että 525 saa samanlaisen systeemin. Kahvalämppärit ei pitäis olla vaikee homma laittaa toimimaan.
30.1.2011 17:37
Saako käynnistyspolkimen akselissa olla välystä?
20.2.2011 10:36
Kyllähän käynnistyspolkimen akselissa on pieni edestakaisin liike mutta ei sitä voi sanoa "välykseksi".
Pienellä tarkoitan milli-kaks
24.7.2011 18:19
Itellä on ktm 525 rossi -03 ja vaihteita on 4 tai 5 en muista eli sx on kyse!
Tehoa takapyörältä pyörähti 61hp ja koneelta oli joku 80hp eli kaikki tehot on otettu koneesta irti putkistolla ja kaasarilla..yms!!
Kellari pääsi kotkassa huonoon kutoon nii noi vaihde rattaat pitäisi vaihtaa ja mahdollisesti siirtäjä ja laakerit. Onko iso homma tossa koneen aukaisussa lähinnä ton nokkaketju arvelluttaa onko se niin kireä että pitää katkasta vai saakoi ventiilejä löystämällä tai rattaan pois ottamalla pyöräytettyä?
Mistä kannattaa hommata osat varmasti/nopeasti/halvasti? tietääkö kukaan onko kellään/missään myynnissä käytettyjä alakertoja eli 450cc sx 4 vaihteisen tai 525cc sx 4 vaihteisen kellaria??
Mitä öljyä te käytätte enska pyörissä ja kuin usein vaihdatte niitä?
25.7.2011 17:52
[johan] kirjoitti:Itellä on ktm 525 rossi -03 ja vaihteita on 4 tai 5 en muista eli sx on kyse!
Tehoa takapyörältä pyörähti 61hp ja koneelta oli joku 80hp eli kaikki tehot on otettu koneesta irti putkistolla ja kaasarilla..yms!!
Kellari pääsi kotkassa huonoon kutoon nii noi vaihde rattaat pitäisi vaihtaa ja mahdollisesti siirtäjä ja laakerit. Onko iso homma tossa koneen aukaisussa lähinnä ton nokkaketju arvelluttaa onko se niin kireä että pitää katkasta vai saakoi ventiilejä löystämällä tai rattaan pois ottamalla pyöräytettyä?
Mistä kannattaa hommata osat varmasti/nopeasti/halvasti? tietääkö kukaan onko kellään/missään myynnissä käytettyjä alakertoja eli 450cc sx 4 vaihteisen tai 525cc sx 4 vaihteisen kellaria??
Mitä öljyä te käytätte enska pyörissä ja kuin usein vaihdatte niitä?
Öjynä motorexia ja vaihtoväli 5-7 t riippuen käytöstä. Vai 81hp, sen haluisin nähä ja kuulla
25.7.2011 20:10
supermoto31 kirjoitti:[johan] kirjoitti:Itellä on ktm 525 rossi -03 ja vaihteita on 4 tai 5 en muista eli sx on kyse!
Tehoa takapyörältä pyörähti 61hp ja koneelta oli joku 80hp eli kaikki tehot on otettu koneesta irti putkistolla ja kaasarilla..yms!!
Kellari pääsi kotkassa huonoon kutoon nii noi vaihde rattaat pitäisi vaihtaa ja mahdollisesti siirtäjä ja laakerit. Onko iso homma tossa koneen aukaisussa lähinnä ton nokkaketju arvelluttaa onko se niin kireä että pitää katkasta vai saakoi ventiilejä löystämällä tai rattaan pois ottamalla pyöräytettyä?
Mistä kannattaa hommata osat varmasti/nopeasti/halvasti? tietääkö kukaan onko kellään/missään myynnissä käytettyjä alakertoja eli 450cc sx 4 vaihteisen tai 525cc sx 4 vaihteisen kellaria??
Mitä öljyä te käytätte enska pyörissä ja kuin usein vaihdatte niitä?
Öjynä motorexia ja vaihtoväli 5-7 t riippuen käytöstä. Vai 81hp, sen haluisin nähä ja kuulla
Juu 80hp koneelta! takarenkaalta 61hp en tiä sitten kuinka paljon huijjaa noi mutta luulis ettei hirveesti. murinat on semmoset että naapuritkin tykkää ku lähtee ajaan! vauhtia otettu 160km/h jaksaa keulia milloin vain eli vääntää tarpeeks. alakerta tällä viikolla auki ja kattoon mitä osia sinne tarvis laittaa.
25.7.2011 21:44
Ei siitä vakio 525:sta lähe millään 80 pollea
50hv taitaa olla lähempänä totuutta
E: konetehoja siis
26.7.2011 16:16
joku puhunu vakiosta?? onko vakio jos putkisto ja kaasarit yms vaihetaan että tehoja saa irti kaiken mitä vain moottori antaa????? kerro mulle miten saisin sitte "viritettyä" mun vakio kotaria??
jerwwe kirjoitti:Ei siitä vakio 525:sta lähe millään 80 pollea
50hv taitaa olla lähempänä totuutta
E: konetehoja siis
26.7.2011 16:42
En nyt laskis kisavehkeissä virittämiseksi sitä, jos putki vaihetaan ja kaasari säädetään
Jos oikeasti aletaan virittämään, niin kyllähän se kannen muokkaus on näissä nelkuissa keskeisin asia, jos tehoa halutaan ja silloinkin tuo 80hp on luultavasti mahdottomuus. Putken vaihdolla tehoa joko tulee pari heppaa, tai sitten vastaavasti lähtee. Tuossa muutama linkki dynotetuista 525 kotareista( suoraan googlesta
)
http://www.google.fi/imgres?q=525+ktm+d ... 80&bih=681,
http://www.google.fi/imgres?q=525+ktm+d ... 80&bih=681,
http://www.google.fi/imgres?q=525+ktm+d ... 80&bih=681 Että ois kiva nähä ne sun penkkilappuset, kun kerta puolet enemmän tehoa "löytyy"