Ei käy laihalla, vaan kierrosten laskiessa (kaasu pois) järjestelmä päästää ilmaa pakoputkeen, jotta siellä mahdollisesti oleva polttoaine palaa pois tai ainakin lämpö riittää katille asti (sliparissa ei kattia, eikä tämän huollon jälkeen pyörässä tuota systeemiäkään). Putken päässä ollut laajakaista kutenkin rekisteröi tuon hapen vedon alussa.
Ruiskulla olevissa kuussatkuissa puuttuu kaikki vääntö tuolta ihan alapäästä, ja niin on tosiaan tässäkin. Ensimmäisillä ajokerroilla helppo sammuttaa valoissa, sillä vaatii suht paljon kierroksia nättiin liikkeellelähtöön. Ninja herää siinä 6500rpm ja huipputehoa on tosiaan melko kivasti, 600cc:ksi. Ohjekirjakin suosittelee muuten vaihtamaan pienempää 5000rpm...
Siellä missä käppyrä kääntyy laskuun käy tosi rikkaalla, näki ihan pakokaasusta penkissä. Ei sinäänsä vaarallista, mutta kyllä se pitäisi säätää pois. Muutenkin tuossa 8krpm eteenpäin seos saisi tasaantua 13 nurkille. Tod.näk. hieman liian myöhäinen sytytys saa myös seoksen näyttämään rikkaammalta.
Säätöpohjaa siis on ja se olisikin tarkoitus hoitaa ennen seuraavaa kautta.