Morjesta pöytään. Pari kuukautta sitten tuli taloon kolmas pyörä, kyseinen pyörä on minun, kaks muuta sit onkin veljen ja isän. Noh, perheen nuorimmalle tietysti pienin eli kuussatanen kawasaki, joka on ensimmäinen oma yli 50cc ajoneuvo. Setsarin ongelma oli kiertokangen alapään laakeri joka oli leikannut, ja tämähän on ymmärtääkseni ollut ihan tyyppivika.
Tämänhetkinen kunto on siis tämä:
Laakeriremppaan valmistauduttiin huolella, sillä ensimmäinen nelitahtisen koneen remontointi oli itselläni edessä ja asiantuntevaa apua haettiin aina kun tarvitsi. Laakeria sain odotella puolentoista kuukauden ajan. Kun laakeri saapui, niputettiin kone samana iltana ja seuraavana päivänä kasattiin. Siitä on nyt n. viikko kun kone saatiin runkoon kiinni. Ajan mittaan ollaan tehty mm. mittarin paneelia yms, sekä kasattu muuten. Tämän hetken suurin ongelma on kipinän katoaminen.
Aikasemmalta omistajalta on jäänyt patentteja ja niitäkin on tullut korjailtua. Tarkoitus on lähteä pistämään tekniikka ja sähköt kuntoon, koska niissä tuntui olevan puutteellisuuksia. oivoi, tohtorikin oikein itki, kun sähkömieskään ei mitään osannut sanoa. Tuttava sähkömies oli apuna sähkökaavioiden kanssa ja tutkailtiin. Selville saatiin vain että magneetolta tulee kyllä kipinää mutta cdi:ltä ei enään irtoa mitään iloa. Yks sähköhelvetti, ja itsehän en ole mikään sähköinsinööri ollenkaan.
Odotin innolla ensisavuja mutta kunnes tämä takaisku tuli, niin vähän lannisti mieltä, monen muunkin tuttavan osalta.
Tämän hetken suunnitelmat lienee tämän kadonneen kipinän arvoitus. ajoneuvosähköasentaja/pienkonekorjaaja saapuu lähipäivinä etsimään kipinää vielä.
Tulevaisuuden suunnitelmissa tällä hetkellä on pieniä konkreettisia muutoksia, kuten perus maalailua ja osien valmistusta. Valmistin tässä alkuviikosta plasmalla ja sorvilla kyytiläisen jalkatapit, Aikanaan, ehkä syksyllä, olis tarkotus tehdä pakosarja kahdella kollektorilla ja tuplavaimentimilla.
Kesän aikana mahdollisesti myös uuden perän valmistus, mikäli kalusto sallii. Pihaan kun on valmistumassa suhteellisen hyvälaatuinen työverstas jonne saadaan sit myös firman työkalut joten kalusto on tallikäyttöön suhteellisen hyvä. Jahka TIG-pistooli saadaan ja pylväspora niin pystytään jo tekemään suhteellisen paljon. Ensi talvelle hiukan harkittu myös kannen työstämistä
Vielä pari kuvaa tähän
Ja nämä jalkatapit on tässä:
Kommenttia saa ja pitääkin antaa
Viimeksi muokannut Kakkutukka päivämäärä 28.8.2014 19:59, muokattu yhteensä 9 kertaa